Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Ik wil graag van jullie weten wat jullie ervaringen zijn met deze mixer en cd spelers. (voor beginner). vooral prijs/kwaliteit en levensduur zijn denk belangrijk?
Wanneer je graag de mening wilt van één van de Bax-medewerkers, kun je het beste een e-mailtje doen. Zij zijn niet zo heel vaak op het forum aanwezig. ;)Her en der zie ik ook op andere forums goeie ervaringen met de Axis-reeks van Numark.
Ik zou liever een mixer nemen met een 3-bands-toonregeling in plaats van een 2-bands. Tevens is het nog de vraag wat je precies met de mixer wilt doen. Ga je er nog meer randapparatuur op aansluiten? Spaar dan direct even door voor een mooi mengpaneel met meer kanalen. Veelal kun je ook diverse apparaten aansluiten op een mixer met weinig kanalen, maar dan moet je werken met de switches boven de faders en dat werkt niet lekker. ;)
Wanneer je een setje zoekt om lekker mee op je kamer te pielen, zonder dat deze ooit mee on the road gaat, kun je het prima af met een eenvoudige 2-kanaals mixer.
Zelf heb ik geen van beide producten onder handen gehad, dus kan daar mijn persoonlijke ervaringen niet over geven. ;)
Wellicht dat je een budget kunt opgeven, en wat je er precies mee wilt gaan doen?
deze mixer heeft toch een 3 bands toonregeling? aan het plaatje te zien :wink:
ik heb het op dit moment niet voor ogen om nog een effectenpaneel oid erop aan te sluiten, ik ben helemaal nieuw tot het mixen (producen doe ik al een tijdje) en het eerste wat ik wil is dus gewoon 1mixer en 2 cdspelers
(ik heb wat tegen van die dubbele cd spelers :oops: ) Ik ben er nog niet echt uit wat 'on the road' betekend maar als dat is dat ik elke week in een club sta ofzo, dan nee :P ik zal het wel gebruiken op een feestje van mezelf maar niet meer dan dat.
Het is overigens ook gewoon voor op me kamer ;)
Mijn excuses, is toch een driebands. ;)
Wanneer je echt wilt mixen is het inderdaad verstandiger om te starten met tabletops. Dubbele cd-spelers hebben een veel kleiner jog-wheel, wat voor de fanatieke mixer gewoon hartstikke onhandig is.
Met 'on the road' bedoelde ik dat je je mixsetje meeneemt naar allerlei feesten en partijen, en dus ook clubs. Eenvoudige kleine feestjes kun je prima doen met deze apparatuur. Ga je toch het grotere circuit in, staat er meestal wel een mixsetje klaar, en anders huur je een deftig setje bij. ;)
Wanneer je lekker op je kamer wilt pielen en oefenen kun je met dit setje zeker een poos vooruit, als startersset. Wanneer je echt vorderingen maakt kun je alsnog kijken of het interessant wordt om een roadproof (bestand tegen transport e.d.) setje aan te schaffen.
Als eerst bedankt voor de snelle reactie steeds :D
Inderdaad dacht ik dat ook al, als ik al op feesten/club ofzo zou draaien ben ik denk ik zo 3 jaar verder :roll: maar dus inderdaad gewoon voor op de slaapkamer leek het me wel goed! ben jij ook bax-shop medewerker? Ik heb een US Blaster headphone (tijdje geleden) gekocht en ben zeer tevreden!
Maar kortom, ik dacht dat dit ook wel in een redelijke prijsklasse zit om te beginnen.
Ja en ook nee. :lol:
Ik werk wel voor Bax, maar ben niet tot nauwelijks in de showroom of op kantoor te vinden. Ik werk voornamelijk thuis, een paar uur in de week, en wat ik doe is voornamelijk toevoegen en onderhouden van producten in de webshop.
Persoonlijk zou ik voor de Axis 9 CR gaan, de axis 4 komt toch tezijnertijd te vervallen nar de axis 2. En de 9 CR heeft nou eenmaal veel meer leuke speeltjes op het apparaat zitten, kijk daar eens naar. Verder, zorg dat je een speler en mixer neemt die je zelf bevalt, ga bv eens gewoon het setje wat je wilt uitproberen. Reloop heeft ook leuke spelers bv.
Voor een beginner wordt het nog niet echt interessant om met speeltjes te pielen. Wanneer het budget er is om de 9 aan te schaffen in plaats van de 4 kan het prima, maar met normaal beatmixen zonder effecten is de topicstarter voorlopig wel zoet denk ik ;)
De beste optie is sowieso eens langsgaan in de showroom om het een en ander te testen, en of dat bevalt.
Echter was de insteek of de topicstarter een leuk startsetje had om het DJ-gebeuren onder de knie te krijgen. In mijn ogen lukt dat ook prima met een Axis 4.
Het is alleen zonde van het geld om er achter te komen dat je echt een lekker deuntje kan mixen, vervolgens je Axis 4's te moeten verkopen met dik verlies omdat eigenlijk niemand deze zoekt, en dan alsnog een duurdere set te kopen. Vandaar het idee om een Axis 9 in overweging te nemen. Of zelf eens te kijken voor een Reloop setje. Er is veel leuks op de markt. Je zou het zelfs met Vdj en een Hercules MK2 of Rmx kunnen proberen.
Comment