Zonet heb ik anderhalf uur mijn vingers opgevreten, aangezien ik het probleem maar niet kon/kan vinden:
- cd-speler (Vincent S3)
- receiver (Technics SA-8000x)
- gewone speakerkabel
- RCA-kabel van hoge kwaliteit, Audioquest
- 2 luidsprekers (Technics SB-6000)
Zoals jullie merken is dit hifi-gear, maar het principe is natuurlijk hetzelfde als bij pa-gear. Dus alles aangesloten, alles werkte perfect. Maar ineens viel het linkerkanaal weg..
1. andere speakerkabel gebruikt, hier lag het niet aan
2. RCA kabel langs beide kanten getest, werkte ook perfect
3. beide uitgangen van cd-speler gecheckt, werkt perfect
4. beide luidsprekers afwisselend op het werkend kanaal aangesloten, ook geen enkel probleem
...
Dus het moest de receiver wel zijn, maar toen sloot ik een andere receiver aan, en nog een andere. ALLE linkerkanalen deden het niet meer?? Dit kan niet want ik wist voor 100% dat deze receivers werkten. Dit was mij nog al eens voorgevallen, dat soms ineens een linkerkanaal niet werkte.
Wat had ik dan gedaan: andere RCA-kabel, stroom aan en uit van cd-speler en voila, ineens werkt het linkerkanaal bij alle versterkers.
Snapt iemand wat hier aan de hand was en wat ik over het hoofd kan hebben gezien??
- cd-speler (Vincent S3)
- receiver (Technics SA-8000x)
- gewone speakerkabel
- RCA-kabel van hoge kwaliteit, Audioquest
- 2 luidsprekers (Technics SB-6000)
Zoals jullie merken is dit hifi-gear, maar het principe is natuurlijk hetzelfde als bij pa-gear. Dus alles aangesloten, alles werkte perfect. Maar ineens viel het linkerkanaal weg..
1. andere speakerkabel gebruikt, hier lag het niet aan
2. RCA kabel langs beide kanten getest, werkte ook perfect
3. beide uitgangen van cd-speler gecheckt, werkt perfect
4. beide luidsprekers afwisselend op het werkend kanaal aangesloten, ook geen enkel probleem
...
Dus het moest de receiver wel zijn, maar toen sloot ik een andere receiver aan, en nog een andere. ALLE linkerkanalen deden het niet meer?? Dit kan niet want ik wist voor 100% dat deze receivers werkten. Dit was mij nog al eens voorgevallen, dat soms ineens een linkerkanaal niet werkte.
Wat had ik dan gedaan: andere RCA-kabel, stroom aan en uit van cd-speler en voila, ineens werkt het linkerkanaal bij alle versterkers.
Snapt iemand wat hier aan de hand was en wat ik over het hoofd kan hebben gezien??
Comment