Announcement

Collapse
No announcement yet.

hoeveel mensen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoeveel mensen

hoi ik wil mischien gaan draaien ik heb 2 speakers

1000 watt piek 500 watt rms

inpedance 8 ohms
    woofer: two 15'' with high temp voice coil
    midrange high compression horn
    tweeters four piezoelectric bullet tweeter
    frecuency response 30 Hz - 20000 Hz

bijv voor buiten feesten of voor zaal muziek top 40/hardstyle/house

dus mijn vraag is hoeveel mensen kan ik aan met deze speakers als ik ze vol op zet?

mvg ramon:D

Om welke speakers gaat het en wat is het maximaal aantal decibel?

Comment

.

het merk is gemsound het aantal decibel weet ik niet:(
      dit wel Sensitivity: 108db weet niet of je dat bedoeld?

Comment

Het kan er ook staan als "max spl". Welke speaker is het trouwens van gemsound?

Comment

gemsound tr-300

Comment

Mannetje of 50 moet lukken mits goed versterkt. Hou er rekening mee dat het wel budgetluidsprekers blijven en je er dus niet een té zware versterker achter moet hangen. Maximum belastbaarheden (soms wel eens aangegeven met 1000 Watt peak/max. ofzo zoals bij jou) moet je bij dit soort kasten negeren.
            Deze belastbaarheid kunnen ze in theorie met een bepaald signaal een seconde aan zonder dat de woofers naar hun grootje gaan. ;)

Interessanter is het om te kijken naar de RMS belastbaarheid. En dan is 2x500W als versterker meer dan genoeg voor deze kasten.

Comment

50 mensen nooit moet echt wel meer zijn en wat zijn budget luidsprekers

Comment

Budget luidsprekers = goedkope luidsprekers.

Voor de prijs zullen ze leuk presteren, maar je kunt er geen wonderen van verwachten. Ik hou je overigens niet tegen om er feesten voor 100 man mee te doen, maar je vroeg ons om een indicatie. ;)
                Je kunt ze namelijk niet goed in de lucht zetten omdat ze zo groot zijn (statief kan niet, tafel staat niet netjes), waardoor je ook snel je hoge tonen tegen de benen van het publiek staat te blazen. ;)

Verder is het rendement van deze luidsprekers en de belastbaarheid relatief laag. Daardoor zijn ze voor het gewicht niet zo heel efficiënt.

En dit is niet om je luidsprekers af te kraken, maar uitleg te geven waarom ik die indicatie geef.

Comment

Ah, zo'n waaibomenkistje met een collectie Piëzo drivers die iedereen in een straal van 20 meter stekende koppijn kunnen bezorgen...
                  Ik zou er echt niet meer mensen dan 50 mee doen hoor, al is dat sterk afhankelijk van hoe luid je wilt gaan. Hou er echter rekening mee dat deze kasten als ze luid gaan erg scherpe tonen gaan produceren die pijn doen aan de oren.
                  Probeer zo snel als er budget voor is deze kasten van de hand te doen en uit te kijken voor iets kwalitatiever...

Comment

Originally posted by StijnS View Post
                    Probeer zo snel als er budget voor is deze kasten van de hand te doen en uit te kijken voor iets kwalitatiever...
                    Of een eq op de amp en 2 subjes erbij, zodat het wat hoger staat.

Comment

Originally posted by ramontijger13 View Post
                      50 mensen nooit moet echt wel meer zijn en wat zijn budget luidsprekers
                      Wat is precies de reden van je vraag dan? Als je toch al weet dat je er meer mee aankunt?
                      Rick weet waar hij over praat en ik kan niet meer dan me er bij aansluiten.

Comment

oke wat zijn goeie speakers dan en een beetje goedkoop ? waar je veel mensen mee aankan

Comment

Goeie
                          goedkoop
                          veel mensen
                          Die drie kernwoorden zijn eigenlijk een kring van tegenstellingen, zegmaar. ;) Je zult ergens een balans moeten vinden tussen je beschikbare budget, de klank die een luidspreker produceert en het volume dat hij geeft.

En dat is volledig afhankelijk van wat je te besteden hebt, dus keiharde euro's.

Comment

nee ik vraag gewoon wat goeie goedkoope speakers zijn die rond de 300 mensen 400 mensen aan zou kunnen

Comment

Dat gaat je echt veel geld kosten; 400 mensen is veel meer dan je denkt. Voor 400 mensen heb je echt een flinke dubbele sub/ dubbele top set nodig van een goed (duur) merk. Op school gebruiken wij voor feesten ( meestal rond de 300 man) de Jb systems vibe 30 top (2x 15" en 1x 2"?) en de Dap sm 218b (2x 18"). Het staat meestal vol in de clip (soms ook wel protect:)),net een te kleine set dus. Alles bij elkaar heeft het ongeveer €3000 gekost...
                              Last edited by Guest; Friday-03-12-2010, 17:54.

Comment

Working...
                              X