400 man is meer dan je denkt. Ik draai voor ongeveer 75 man, en dat doe ik met 2 speakertjes van 400watt actief. Maar als je echt 400 man wilt, moet je toch aardig gaan denken aan een budget van € 2500,-..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
hoeveel mensen
Collapse
X
-
Aan je posts kan ik lezen dat je niet veel van geluidsapparatuur weet. Ik vraag me af of je er uberhaubt wel eens een versterker bij hebt zitten en een mengtafel en bekabeling etc. Maar ik zou eerst iets meer ervaring op doen in deze brange voordat je echt aan 400 man denken. Ik werk al een paar jaar met licht en geluid bij grote en kleine evenementen. En ik heb daarnaast ook nog een kleine driveinshow met 2x dap-mc10 voor hoog, en 2x dap mcb-15 voor laag, en ook nog 2x dap mc215 voor andere dingen. Als versterker dap radon 900. Deze stuurt 2x 450 uit. En durf daar nog geen 100 man mee te doen. Laat ik het even kort samenvatten. Kennis en geduld spelen een grote rol.
Comment
-
Ook de maten van kwalitijd van die spl en db maakt nog een groot verschil tussen de ene speaker en de andere. Veel db's halen is zo geregeld maar wat voor geluid komt er dan uit;). Wil je leuk speelgoed? Ik zou ff sparen, nou ff doe maar een flinke poos. Wij hebben zouden voor een 300 a 400 man echt lekker knallen voor een db technologie concert flex setje kijken of 2x een s10 per kant met een divd x12 topje per kant. Dus kort gezegt een leuk nieuw setje kost je al snel een dikke 6000 euro. Je kan ook weinig betalen maar dan krijg je ook weinig. Heb je toevallig een keertje een feest waar je het voor nodig hebt? Huur dan gewoon;) succes met de zoektocht naar een nieuw setje en we horen het natuurlijk graag hoe je het hebt opgelost.
Comment
-
Laat ik het zo zeggen de speakers die je nu hebt zijn ideaal voor de zolder dj. Voor echte feesten zou ik naar iets anders kijken. Zoals gezegd is 400 mensen een grote groep, ik vraag me eigenlijk af hoe je aan zo'n getal komt. Het lijkt me namelijk sterk als je net begint dat je meteen voor zo'n groep van 400 mensen kunt knallen. Helemaal als je nog geen fatsoenlijke speakers hebt. Mijn tip begin klein dus voor een kleinere groep mensen. Denk aan merken zoals behringer, dap (ligt eraan welk type) en andere B merken dit is dus meer de middenklasse.
http://www.bax-shop.nl/e-200-tot-e-5...&prijsklasse=0
Ook moet je je afvragen of je dan actieve speakers wilt (met versterker ingebouwd) of passieve speakers (hier moet je nog een losse versterker bijkopen).
Als deze klasse toch nog boven je budget zit zou ik eens kijken op marktplaats en voor een leuk 2de hands setje gaan waarmee je kunt beginnen.
Op zo'n setje kun je later nog altijd uitbreiden met grotere apparatuur/professionele!
Comment
-
JBL bouwt op zich wel degelijk spul. Maar het moet je smaak wel zijn.
Wij noemen de VRX serie altijd liefkozend: "VRniX van JBscheL". :p
Maar goed, als ik jou was zou ik eerst flink sparen voor een degelijke set.
De keer dat je dan een keer voor 400 man moet draaien > huren!
Succes.
Comment
-
Originally posted by ramontijger13 View Postnee ik vraag gewoon wat goeie goedkoope speakers zijn die rond de 300 mensen 400 mensen aan zou kunnen
Kostprijs? Begin al maar te rekenen in minstens 5 cijfers voor de komma...
Als je een tof setje zoekt dat niet enorm veel kost maar toch wel wat geluid produceert, waarom kijk je dan niet eens naar de DAP Soundmates?
Comment
Comment