Announcement

Collapse
No announcement yet.

hoeveel mensen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ik heb 2 maal dap mc15 en als bass heb ik DAP MCB-15 .
    normaal draaien ze met 2 vx700 versterkers van jbs. deze zijn erg leuk voor feestjes van 50 man of mss meer.
    Qua kwaliteit geluid moet je er nietzoveel van verwachten.
    Ben daarom ook aan het sparen voor een paar
    DB techologies
    db technologies
    of een paar HK'S mssr daar ben ik nog niet uit.
    want als je luidsprekers koopt moet je ze eerst een beluisteren voor je zo koopt hoor.

Comment

De Behringer PRO-serie is inderdaad nieuwer en een soort van opvolger van de oude versie. In plaats van stoffering is er nu gekozen voor een spetterlak waardoor de kasten wat beter ogen.

Verder zal er een verschil in klank merkbaar zijn, vermoedelijk andere drivers.

@ Cbaa, ik snap niet helemaal de toegevoegde waarde van je post.

Comment

Zwak Moment :/ mss beter verwijdere die handel

Comment

ja srry had eigelijk bij die andere moeten doen en bij bepaald soort muziek moet je dan echt op de hz gaan letten van de woofers?

Comment

@ramon, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.

Comment

wat snap je niet?

Comment

ja srry had eigelijk bij die andere moeten doen
                Wat bij welke andere?

bij bepaald soort muziek moet je dan echt op de hz gaan letten van de woofers?
                En dit volg ik op zijn geheel niet.

Comment

ja bij die andere discussie daar hadden we het toch over die behringers
                  en die hz bijv 50 tot 300 hz daarmee zou je dan tog geen lage muziek mee kunnen draaien? of hoe zit dat

Comment

Ze kunnen het vast weergeven, maar dan zachtjes. Een subwoofer kan die tonen hard weergeven.
                    (Om het even simpel te verwoorden.)

Verder moet de woofer van de Behringers veel meer weergeven dan alleen die 50 tot 300 Hz.
                    Een subwoofer komt vaak niet eens verder dan 30/40 tot 200Hz. Daarom kan een subwoofer zich beter focussen op de diepe bass-tonen en kan een normale luidspreker dat niet zo goed.

(Verder spelen er nog wel wat andere dingen mee, maar dat is voor hier nu niet zo van belang.)

Comment

Onzin. Zelfs als je w-bins gebruikt ( beginnen vanaf 60 a 70 hertz pas te werken als je er 1 par kant hebt ) zal veel van het publiek dit niet eens merken. Je moet maar eens met je eq spelen. Veel vinden zelfs dat je vette bas hebt als je het bij de 80 a 100 hertz een boost zet. Sterker nog er zijn genoeg apparaten waar een low cut op zit die vanaf 40 hertz alles eraf haalt ( er zijn er ook veel die dat vanaf 25 doen ). Dan word er dus onder je low cut eigenlijk nagenoeg niets doorgestuurd naar je sub.

Ook is het zo dat wanneer er 50 tot 300 hertz staat dat niet wil zeggen dat er niets word weergegeven zowel eronder als erboven. Het wil alleen zeggen dat daar binnen de woofer het meest effectief zal werken.

Comment

oke en dan nog iets in een kroeg hebben ze 4 dap top speakers en 1 ik denk dat het deze is dap mi 152b zijn er nog meer die daar mischien op lijken van dap? en is dat een goeie woofer daar klinkt hij wel goed en best zwaar

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                          Onzin. Zelfs als je w-bins gebruikt ( beginnen vanaf 60 a 70 hertz pas te werken als je er 1 par kant hebt ) zal veel van het publiek dit niet eens merken. Je moet maar eens met je eq spelen. Veel vinden zelfs dat je vette bas hebt als je het bij de 80 a 100 hertz een boost zet. Sterker nog er zijn genoeg apparaten waar een low cut op zit die vanaf 40 hertz alles eraf haalt ( er zijn er ook veel die dat vanaf 25 doen ). Dan word er dus onder je low cut eigenlijk nagenoeg niets doorgestuurd naar je sub.
                          En waar precies is mijn post volledig tegenstrijdig met jouw post? Want dat zie ik niet helemaal. Wat ik gaf was een grove indicatie met een simpele uitleg er achter.
                          Ook is het zo dat wanneer er 50 tot 300 hertz staat dat niet wil zeggen dat er niets word weergegeven zowel eronder als erboven. Het wil alleen zeggen dat daar binnen de woofer het meest effectief zal werken.
                          Ligt er inderdaad maar aan wat je er in steekt. Wat er niet ingaat kun je er niet bij verzinnen.

Comment

Originally posted by ramontijger13 View Post
                            oke en dan nog iets in een kroeg hebben ze 4 dap top speakers en 1 ik denk dat het deze is dap mi 152b zijn er nog meer die daar mischien op lijken van dap? en is dat een goeie woofer daar klinkt hij wel goed en best zwaar
                            Maar in welk budget moeten we nu denken? Want ik heb het idee dat je erg veel wilt, maar ik vrees dat niet alles voor je budget te realiseren is.

Comment

nee dat vroeg ik me gewoon even af wil gwn wat meer dingen weten

Comment

@ rick die reactie was niet voor jou bedoelt. Waarschijnlijk was je sneller met typen en plaatsen dan mij ( aangezien er maar 3 minuten tussen zit ). Ik kijk wel vaker tv en repley tegelijk. Of scoor ff wat te eten. Dan kan het dus zo zijn dat ik met een post 10 a 15 minuten bezig ben. Dan kan het dus ook zo zijn dat er iemand tegelijk met mij aan het poosten is maar dan eerder een reactie ook daadwerkelijk plaatst.

Dus nope de post is totaal niet gericht op jou reactie ;)

Comment

Working...
                                X