Announcement

Collapse
No announcement yet.

geluidsset aanschaffen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• geluidsset aanschaffen

hallo,

ik wil een ander geluidset (heb nu Skytec set 300W, sub 10 en 2x 6,5)
    ik wil op feesten van ong. 75 man draaien. (jongeren, house):cool:
    budget is ong 800,- euro:)
    voorkeur is Behringer (1xB1800D en 2xB215XL) kan dit en heb ik dan genoeg volume
    Alternatieve zijn welkom:wink:

Genoeg volume? Zeker wel. ;)
    Met het door jou voorgestelde setje kun je al lekker knallen, en optioneel kun je er nog een subje extra bij schuiven, zeker met house.

Hiernaast heb je het voordeel dat je al zelf een 18 inch sub voorstelt, die gaat lekker diep wat je met house goed kan gebruiken. En ik denk dat een lekker stampfeestje tot 100 man ook nog geen probleem hoeft te vormen.

[edit]
    Wat ik nu pas zie, is dat je passieve topkasten (B215XL) met een actieve subwoofer hebt gecombineerd, dat kan dan weer niet.
    Ik vermoed dat jij de B215D misschien bedoelde?
    Last edited by Rick; Wednesday-08-12-2010, 14:51.

Comment

hey eerst en vooral gaat je voorkeur naar actief of passief?

Comment

voorkeur is actief dan hoef ik geen versterker te zetten

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Genoeg volume? Zeker wel. ;)
          Met het door jou voorgestelde setje kun je al lekker knallen, en optioneel kun je er nog een subje extra bij schuiven, zeker met house.

Hiernaast heb je het voordeel dat je al zelf een 18 inch sub voorstelt, die gaat lekker diep wat je met house goed kan gebruiken. En ik denk dat een lekker stampfeestje tot 100 man ook nog geen probleem hoeft te vormen.

[edit]
          Wat ik nu pas zie, is dat je passieve topkasten (B215XL) met een actieve subwoofer hebt gecombineerd, dat kan dan weer niet.
          Ik vermoed dat jij de B215D misschien bedoelde?
          heb nu 1 actieve sub en 2x pasief luidspreker dus dacht dat dit zou gaan

Comment

Klopt, maar het verschil met jouw set is dat de versterker voor je huidige topkastjes al in de subwoofer verwerkt zit. (Speakon uitgangen vermoed ik)

De Behringer subwoofer is een egoïst, die versterkt alleen zichzelf met zijn versterkermodule. :) Hij heeft ook alleen maar XLR uitgangen om het ingangssignaal door te lussen.

Comment

Klopt, maar het verschil met jouw set is dat de versterker voor je huidige topkastjes al in de subwoofer verwerkt zit. (Speakon uitgangen vermoed ik)

De Behringer subwoofer is een egoïst, die versterkt alleen zichzelf met zijn versterkermodule. :) Hij heeft ook alleen maar XLR uitgangen om het ingangssignaal door te lussen.
              oke,
              Kan ik dan tijdelijk wel (heb 2 uitgangen op mijn mixer) ouwe sub en 2x B215D gebruiken

Comment

Is mogelijk, dan kun je je oude topkastjes zelfs nog gebruiken als DJ-monitor. (Zodat je zelf als je draait het zaalgeluid ook kunt horen)

Comment

Is mogelijk, dan kun je je oude topkastjes zelfs nog gebruiken als DJ-monitor. (Zodat je zelf als je draait het zaalgeluid ook kunt horen)
                  harstikke bedankt, zal van de week wel langs komen om te luisteren.

Comment

Ok perfect. Het beste is wel om eventjes van tevoren te bellen als je komt, dan kunnen ze het een en ander voor je klaarzetten. ;)

Comment

Working...
                    X