Announcement

Collapse
No announcement yet.

denon tabletops en gebrande cdtjes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• denon tabletops en gebrande cdtjes

Pakken de meeste denon tabletops ook gebrande philips cdtjes?

Alvast bedankt!

Ja hoor, kijk wel eerst in de productspecs of deze cd-r ondersteunt. Als je ze op zo laag mogelijke snelheid brand wil dit nog wel aardig klinken (mits je goede kwaliteit mp-3tjes hebt).

Comment

Wij hebben 2x s3500 van Denon. Deze pakt gewoon alles. Voor de zekerheid wel gewoon lekker op de laagste snelheid branden. Dit scheeld een heleboel problemen. Verder brand gewoon lekker audio cd's en geen mp3tjes. Scheelt ook nogal.

Comment

Het beste als je cd's gaat branden is als het even kan via een pc, want dan beweegt de laser het minst. Als je geen pc hebt kun je natuurlijk ook gewoon de laptop op tafel zetten.

Comment

hmm van harte bedankt allemaal hier heb ik wel wat aan. Kweet niet of ik hier nog een andere vraag mag stellen. Is het beatmatchen nou echt heel moeilijk of valt dat nog mee.

Comment

Oefening baart kunst. ;) De een heeft het sneller door dan de ander, gewoon proberen en veel oefenen.

Comment

Heeft de snelheid van het branden eigenlijk een negatieve invloed op de cd-kwaliteit? Ik brand enkel FLAC-bestanden.

Ik brand op de hoogste snelheid (die beschikbaar is voor mijn cd-brander) en kan alle cd's moeiteloos afspelen op mijn cd-spelers.

Comment

Originally posted by joris1 View Post
                Heeft de snelheid van het branden eigenlijk een negatieve invloed op de cd-kwaliteit? Ik brand enkel FLAC-bestanden.

Ik brand op de hoogste snelheid (die beschikbaar is voor mijn cd-brander) en kan alle cd's moeiteloos afspelen op mijn cd-spelers.
                Als je een nummer hebt van zeg, 10 minuten, en je brand op 4x snelheid, dan is dat klaar in iets meer dan 2,5 minuut. Logisch, maar waardoor wordt brandt hij sneller? Je brander speelt tijdens het branden het nummer vier keer zo snel af. Gewoon een 400% pitch dus eigenlijk. Met het algoritme in de brander vertraagt hij dit weer met 400% zodat je op de originele toonhoogte en snelheid komt.

Maar zoals je je kan voorstellen zijn de meeste thuis-branders die je standaard in een computer hebt honkietonkiebranders uit China die op dek op getikt zijn voor een paar cent, en daar is dat algoritme nu niet bepaald goed.

Hoor je dat? Tja. Een Pioneer brander van 100 euro die ik tegenwoordig gebruik kan ik het niet meer horen, maar daar betaal ik voor. Maar hoor je het met een Samsung/LG van een tientje? Ligt eraan. Op een PA set van DAP of Behringer ga ik het verschil niet merken. Maar als ik hem thuis over m'n Tannoy's of m'n Ultrasone hoofdtelefoon gooi, dan kan ik het verschil wel merken. Maar dan ook alleen als ik er op let.

Point being, op een lage snelheid branden is zeker beter, net als dat FLAC beter is als MP3. Maar als je niet zware high-end apparatuur hebt ga je dit niet horen, en zelfs met high-end apparatuur moet je weten waar je op moet letten om het te horen.

Zelf brand ik gewoon trouw op 1x snelheid, daar trek ik dan een zondag in de maand voor uit. Maar niet iedereen heeft daar tijd/zin voor, dus dat is een afweging die je moet maken.

Comment

Working...
                X