Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aansluiten monitoren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rick heeft gelijk, ik heb nog nooit van aux "uitgangen" gehoord.

Wel heb je oudere versterkers uit het cassetebandjes tijdperk die tape in/out of record/play hebben. Met deze aansluitingen kan je wel een line-out realiseren.

Verder beschikken mengpanelen meestal over:
    - Master (hoofd aansluiting naar versterker(rack))
    - Zone (uitgang voor andere zones)
    - Record (aansluiting voor opname apparatuur)
    - Booth/monitor (aansluitingen om de persoon achter de tafel van geluid te voorzien)

Maar volgens mij is dit topic al vrij oud. Is het probleem nog niet verholpen?

Comment

• :oops:

foutje!

Comment

• Dat kan zelfs jou gebeuren Ro!

Comment

• Originally posted by Rick
          Bij stereo's wordt de auxilary toch meestal aangegeven als ingang, en line-out als uitgang?
          Vaak wel, maar, je ziet heel vaak dat stereo-torentjes zich niet zo heel netjes aan de terminologie houden. En aangezien je op PA mixers bijvoorbeeld ook redelijk vaak de Aux-send hebt, wordt dit nog wel eens met elkaar omgewisseld.

Het heet dan alleen niet de 'aux' maar bijvoorbeeld 'aux out' oid.

Als je heel erg op taalgebruik let klopt het niet, maar dat maakt de fabrikanten tegenwoordig niet zo veel meer uit.

Comment

• Daarom dat ik ook 'meestal' zei. Ik ben zelf nog geen stereootje tegengekomen waarop "aux out" wordt aangegeven, dus vandaar.

Comment

• Ok, sorry, even overheen gelezen, ik ben al meerdere van dat soort dingen tegen gekomen, dit waren dan wel echt budget dingen, maar meer verwacht ik ook niet in die categorie.

Comment

• Probleem is nog niet verholpen btw, wel op deze manier aangesloten maar PA is kapot :P

Comment

• weetje, je moet gewoon voor beginnen de JB tsx-10 hebben, voor de wat kleinere feesten is dit echt top! ik heb ze zelf ook en ik had ze laatst in een loods aanstaan klonk echt mooi, mooi laag en mooi hoog gewoon goed eigenlijk. niet dat het nu echt pro is maar voor de prijs is het zeer goed spul.

Comment

• Een topic uit 2008 bumpen met advies dat niet echt aansluit op de rest? Bij voorkeur niet.
                    Op het moment dat er relevante informatie wordt toegevoegd is het bumpen van een oud topic geen probleem, maar TSX-10 als fullrange gebruik is niet aan te raden. De 10 inch woofer kan gewoon niet laag omdat hij veel te veel frequenties gevoed krijgt, waarschijnlijk een kwestie van gewenning dat je het anders ervaart en anders een 'roze-bril'-effect. Op het moment dat jij er helemaal tevreden mee bent, gelukkig, maar om deze luidsprekers te gebruiken als monitoren of fullrange gebruik, liever niet. De 10 inch woofer kan niet goed overweg met semi-lage frequenties en dat maakt het risico op 'opblazen' van het al niet te grote woofertje een stuk groter.

Als budget-topkastje zullen ze het in ieder geval een stuk beter doen.

Comment

Working...
                    X