Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aansluiten monitoren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by drive-in apollo DJ Wessel
    die ronden dingen
    Conus dus ;)

Aparte Woofer geeft meestal een voller geluid, maar is niet persé nodig

en nu B2T

Comment

• Originally posted by DJInsidious
      Ik heb zelf de PA-8000 en ben er erg over te spreken. Heb behalve mijn mixer en cd-spelers eigenlijk alles bij bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ vandaan.

Mijn boxen:

Mijn woofer:

Mijn mening:
      Versterker is goed, heel erg goed zelfs. Met de boxen die ik heb (79,95 per stuk) ben ik ook erg tevreden. Ik zeg op mijn beurt, als je zeker wilt zijn spaar dan nog even €40 euro door want dan heb je naar mijn mening echt goede speakertjes.
      Hey DJInsidious,

sorry voor het off-topic bericht.. maar had ook even een vraag. Ik ben niet van plan om in grote hallen te gaan draaien, maar wil toch even weten wat je van je versterker/speakers vindt. Ik heb nml precies hetzelfde wat jij daar nou hebt in mn winkelmandje staan. Ik ga (zoals ik er nu voor sta) voor de MCCRYPT PA 8000 en 2 speakers van raveland (RAVELAND LED-POWERBOX X1034 L-II).

Jij hebt dan ook nog die sub erbij van raveland, maar waar heb je die op aangesloten? aangezien je maar 2 kanalen hebt :oops:

Ik heb verder geen ervaringen met versterkers/speakers e.d. heb tot nu toe nog altijd op een 2.1 creative setje muziek geluisterd, maar wil wel eens lekker kunnen knappen met de muziek :D

De versterker is nu 150€ en de speakers 100€ per stuk. (Bij bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/, waar ik ze dus vandaan wil halen). Het geld heb ik op dit moment nog niet volledig (ben 400 eurie kwijt, dan is het inclusief een leuk mengpaneeltje), maar ben al op de helft :D :P

Is dit mij aan te raden? het gaat mij er vooral om of de speakers wel matchen bij de versterker.

Groeten,

Raddical

Comment

• Originally posted by Raddical
        Hey DJInsidious,
        Ik denk dat je geen antwoord gaat krijgen van DJInsidious. Hij is hier al een hele tijd niet meer actief. (op z'n msn ook niet trouwens...)

Comment

• Hmmzz.. niet naar gegeken iig :) maar kon het altijd vragen jha :)

Comment

• Dynacord Forum Line in de aanbieding,

2 basskasten, 18" 1300Watt RMS per stuk
            2 top/mid kasten 900 Watt RMS Per stuk

Dynacord 2600 Serie versterker 2x 1300 Watt RMS

hier heb ik vrij vaak mee gedraaid en geloof me.. het klinkt HEEL lekker, stond in een ruimte waar 400 man in mochten, pannen trilde uit hun kasten, in de keuken van het gebouw. en ik ben zelf een keer goed misselijk geworden (gewoon uitproberen hoe hard het kan)

124 DB, gemeten. (met oordoppen in) ik heb zelf met het blote oor op 117 gezeten zonder dat het ging misvormen , echt een TOP set..

mocht iemand intresse hebben.. eu: 3800,-

Comment

• Aansluiten monitoren

Hoi,

Op de muziekschool staat een radio, een mixer en 2 studio monitoren. Nou is dit de bedoeling: als je een cd afspeelt komt het geluid uit de monitoren, daartussen zit dus de mixer. Ik dacht aan het volgende plaatje, en wilde even weten of dit kan :P en zoja, dan kom ik misschien een hoop verloopstukjes bij Bax halen :P

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

: het lukte me niet om het plaatje rechstreeks in mn bericht te krijgen :?

Comment

• Beste Jonus,

Graag een inventarisatie van de producten die je hebt.
                Zoals ik het begrijp, beschik je over de volgende materialen, die je op onderstaande volgorde wilt aansluiten:
                - cd-speler (stereootje?)
                - mengpaneel
                - 2 studio monitoren

De aansluitingen van je apparaten:
                cd-speler (stereootje): 3,5mm jack hoofdtelefoon
                mengpaneel: 6,3mm jack (neem ik aan?) in- en outputs
                studio monitoren: 6,3mm jack (neem ik aan?)

En heb je wellicht wat meer informatie over je producten?
                (Is je 'radio' een stereotorentje of een boombox-geval? Wat voor mengpaneel hebben we het over? DJ of PA? Heeft deze ook nog andere in- en outputs? Heb je een merk van de studio monitoren? enz. enz.)

Wat betreft het plaatje, gezien de grootte is het verstandiger om deze lekker als link te laten staan. Wanneer je deze in je post zou verwerken, komt dit niet ten goede aan de lay-out van het forum.

Comment

• De maten van de jacks die jij zegt kloppen, ik wist niet meer hoeveel het precies was :P

De Radio: Gewoon zo'n klein setje met 2 losse speakers en zegmaar zo'n middenconsole

De mixer: dat is dus een PA mixer, ik ben al aan het zoeken geweest, maar dat verloopt niet echt goed, weet het merk niet.

De monitoren: Weet hier helemaal niks meer over, behalve dat ze met een jack de mixer in gaan en met een stekker in het stopcontact :roll:

Comment

• Zit er op de radio geen line-out? Dat zou een stuk eenvoudiger werken.

Comment

• dat weet ik niet. als je me zegt hoe die erruit ziet? Er zit wel een de acheterkant een Rood/witte Tulp Ingang

De monitoren zijn overigens lichtblauw en bij de mixer zitten geen uit/ingangen op de achterkant

De dingen zijn niet van mij, vandaar dat ik er niet zoveel van weet :oops:

Comment

• Als er daadwerkelijk een line-out op de stereo zit, staat dit netjes aangegeven met "line-out".

In principe is het mogelijk om de stereo aan te sluiten op het mengpaneel via de hoofdtelefoonuitgang, maar makkelijk en netjes is anders ;)

Ik neem aan dat de mixer dan de aansluitingen aan de bovenkant heeft zitten? Dan is het waarschijnlijk een PA-mixer.

Comment

• ja, het is een PA mixer met Jack aansluiting ;)

Maar dan bestel ik even een verloopstukje denk ik :P

Comment

• Dat verloopstukje zal wel voldoen ja ;) Succes.

Comment

• Op veel stereo-torens zit vaak een AUX uitgang, die kan je ook gebruiken als hij erop zit.

Comment

• Bij stereo's wordt de auxilary toch meestal aangegeven als ingang, en line-out als uitgang?

Comment

Working...
                                X