Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aansluiten monitoren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Voor 2000 man zetten wij minimaal 3 toppen Axys Arena, en 2 a 3 bassen per kant weg. Of eventueel hetzelfde maar dan Dynacord Forum Line. Beide setups 5 mei bijvoorbeeld gebruikt in Wageningen (bevrijdingsfestival)

Maar met 8"woofers gaat je dat NOOIT lukken. Boven publiek? Is standaard. 380 watt zegt niks en met die SPL van 94 geloof ik er al helemaaaaal niks meer van.

Maar goed back on topic maar weer eens :twisted:

Comment

wou net zeggen back to topic van de eerste post!

Comment

Sorry wordt een beetje boos van dat soort flauwekul. :oops: :oops: :oops:

Comment

Vriend geloof wat je wil geloven, IK weet dat ik er gestaan heb, wat andere mensen denken interesseert me dan ook hélemaal niets. Ik zou je graag eens uitnodigen om te komen luisteren trouwens. Je schijnt trouwens ook niet helemaal goed te kunnen of willen lezen. Ik heb nooit gezegd, en dit kun je ook niet verwachten, dat het geluid zo was als in een club of discotheek, maar (ik zeg het nog maar een keer) dit heb ik ook nooit gezegd of durven beweren. Heb enkele gezegd dat het achterin, ACHTERIN (!!!), verstaanbaar, VERSTAANBAAR (!!!) was.

Maar goed, Terug naar topic.

Comment

OK, maar dus eigenlijk vinden die wat 'gevorderde' DJ's dat een MC Crypt PA-8000 genoeg is voor een beginner? Dan ga ik dat waarschijnlijk kopen want hij is niet zo heel veel duurder!

bedankt voor alle reacties en tips!

greetzz,

DJ Aigle (wat vinden jullie van de naam? :D )

Comment

Voor het werk wat je er voorlopig mee wilt doen (zoals ik uit je verhalen begrijp) is het meer als voldoende. Prijs verschil is inderdaad nihiel, en zou dan toch voor de 8000 gaan.

Succes in ieder geval!

Comment

Als ik moest kiezen tussen die 2 zal ik voor die 8000 gaan :wink:

Comment

Heb enkele gezegd dat het achterin, ACHTERIN (!!!), verstaanbaar, VERSTAANBAAR (!!!) was.
                  Dat heb ik gelezen en dat betwijfel ik juist.

Daarmee is het af verder over die versterker

Comment

Ik heb zelf een Gemini X3 maar die is een paar €€ duurder. 2x300 Watt bij 4 Ohm (als ik me de specs uit m'n hoofd even kan herinneren) of 600W bridge. Bakje loopt redelijk goed maar ik heb er meer voor betaald dan de PA-8000. Weet niet in hoeverre die Gemini kwalitatief wat beter is.

Boxen heb ik nog twee ouwe gare Skytecs met 12" woofer en een piëzotweeter. Dingen gaan toch nog behoorlijk hard, alhoewel ik ze nog niet vol open heb geprobeerd....

Edit: En ik zou niet voor de UB-serie van Behringer gaan. Die apparaatjes zijn eigenlijk bedoeld om ergens in-line te plaatsen en twee signalen bij elkaar te gooien. Niet om actief mee te mixen (let bv. op de draaiknoppen.) Spaar liever een tijdje door voor bv. een VMX200 of 300 van Behringer (of een VMX100 als het niet anders kan). Ik zeg je, als je draait met een mixer erbij gaat het een heeel stuk lekkerder.

Comment

OK, bedankt!

Maar (alweer) een ander vraagje: Wanneer kan ik mijn versterker en/of boxen opblazen?
                      Ik bedoel als ik 1 versterker heb van 2×380 watt en ik knoop er 2 boxen aan van elk RMS 150 Watt en max 400 Watt, blaas ik die boxen dan niet op? Ik bedoel ze zijn 150 watt RMS, of heb ik een verkeerd idee wat RMS precies is/inhoud?

Owja en nog ff 1 vraagje: Heb ik dan een mixer nodig tussen mijn computer en de versterker in? Is dat handig? Draait dat beter?

Comment

Dat met die computer is niet echt noodzakelijk geloof ik bij mij lukt het om mijn computer zonder mengpaneel aan te sluiten op mijn versterker.

Maar ff een vraagje aan jou mitchell... Waarom ga je niet met CD-spelers draaien? Want met de computer draaien kan de elke boerenl*l. Een DJ die alleen met de computer draait vind ik eigenlijk niet de titel DJ Waardig.

En je wordt waarnschijnlijk daardoor ook niet veel gevraagt dus een tip: Schaf echte DJ Booth aan dus een mixer, CD Speler of Platenspeler en begin echt te DJ-en.

Comment

Originally posted by DJbeginner
                          OK, bedankt!

Maar (alweer) een ander vraagje: Wanneer kan ik mijn versterker en/of boxen opblazen?
                          Ik bedoel als ik 1 versterker heb van 2×380 watt en ik knoop er 2 boxen aan van elk RMS 150 Watt en max 400 Watt, blaas ik die boxen dan niet op? Ik bedoel ze zijn 150 watt RMS, of heb ik een verkeerd idee wat RMS precies is/inhoud?
                          Dan het verhaal opblazen van je speakers:

Het toverwoordje is CLIP. Je kunt met een versterker van 100 watt namelijk prima boxen van 500 watt opblazen wanneer de versterker clipt.
                          Dat wil zeggen dat je een dusdanig overstuurt signaal uitstuurt met je mixer (constant + 0dB) dat de versterker eigenlijk een constante piekstroom krijgt waardoor e.e.a. doorfikt.

Stelregel voor combi versterker / speakers : neem voor de versterker 1,5 tot 2 keer het vermogen van de speakers. En kijk goed hoe de fabrikant het vermogen opgeeft: bij 4 ohm, 8 ohm, 2 ohm bridge? etc.

Kan er wel een heel verhaal over schrijven, maar dat heb ik al eens gedaan in bovengenoemd topic (Noob: grote speakers, red). Wellicht dat iemand dat nog terug kan toveren?

Een andere tip: Op marktplaats is ook genoeg te vinden dat voor jou interessant kan zijn. O.a. een heleboel Palladium's

tip van de week: topversterker voor weinig! :

QSC is op dit moment een van de meestgebruikte versterkers voor de (semi)prof markt met series als RMX, PLX en Powerlight. Deze MX-serie is daar de voorloper van. Heb een tijd gewerkt met een MX1500. Echt een goede hufterproof-bak.

Comment

OK, bedankt voor de tip

Ik heb thuis een versterker staan, dit staat er op:

70 watts
                            8 ~ 16 ohm

en hij heeft 2 tulpaansluitingen. Verder weet ik nix van de versterker. Daar heb ik bijstaan 4 boxen:

2×150 watt (ze waren heel goedkoop, dus ik vrees dat ze niet zo'n hoge gevoeligheid (dB) hebben, dus zijn ze ook niet zo heel goed, vandaar dat ik nieuwe wil) De impedantie (ohm) is onbekend.......
                            Deze heb ik ook voor mijn verjaardag gekregen.

2×80 watt impedantie 8 ohm

Nou dit heb ik thuis staan, maar mijn vraag is: kan ik hiermee draaien op vol volume? Blaas ik de versterker en/of boxen dan nie op?

Comment

Vol volume is af te raden :wink:

Comment

En zet nix op je versterker hea kees? Werd heeeeeeel heet!!

Comment

Working...
                                X