Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Ik moet voor m'n profielwerkstuk weten wat het totaal kost om muziek te regelen in een kroeg, circa 300 man. DJ set en speakers, geen voorkeur voor actief of passief. Het moet vrij goede kwaliteit zijn.
"vrij goede kwaliteit" is ook iets wat je zal moeten verduidelijken. De ene verstaat hieronder een leuke set van Behringer, terwijl de andere aan RCF zal denken..
House, top 40. Nja het enige wat ik hoef te weten wat ´t kost, ik heb zelf geen flauw idee wat ik nodig heb om 300 mensen van muziek voorzien. Zelf dacht ik een djm 800 met 2x cdj 900. Qua geluid geen flauw idee. Met redelijk goede kwaliteit bedoel ik geen pijn aan je oren, een lekkere bass, maar niet het duurste van het duurste. Het moet `een investering in de toekomst` zijn, dus het mag best duur zijn.
Een kroeg voor 300 personen noem ik toch al snel een club hoor.
Hiernaast zul je aan de hand van je beschikbare middelen zelf een budget moeten samenstellen waar je vanuit gaat werken. Kom je tekort? Afwegen en eventueel meer budget beschikbaar stellen of andere opties schrappen en bezuinigen op je materiaal.
Grote van de ruimte? Materiaal dat in de weg staat? Luchtdichtheid? Temperatuur? Allemaal dingen waar je rekening mee mag houden. En dan kun je het gemakkelijk berekenen.
Hoe? Tja, ik heb ook m'n profielwerkstuk moeten maken. Dat mag jij nu ook :)
`T zit zo, het is niet mijn profielwerkstuk, een ander groepje heeft mij gevraagd dit te doen, maar omdat ik eigenlijk geen idee had, vraag ik jullie om advies. Luchtdichtheid en dergelijke is totaal niet belangrijk, het moet gewoon een stel speakers met een dj setje zijn:)
Dit kost ongeveer 10.000 euro.
Jah maar waarom zoveel???? dat komt omdat we een heeel erg spetterende lichtshow in de planning hebben en een dure geluidsman.
Ik hoor je zeggen wat een onzin, dit denk ik in grote lijnen ook over je vraag.
Wat ik voor een offerte minimaal moet weten is toch wel een globale opzet van het gebeuren. Dus bijvoorbeeld podium, acts, wensen van de artiesten die voldaan moeten worden, lichtshow bijv, laser movinghead special effects als vlammen en confette en co2. Wat wil je gaan doen?
Hoe moet iemand een offerte maken als ik alleen de info krijg 300 man in een kroeg :S. Hier kan ik niet echt veel mee dus ik zou zeggen doe maar 10.000 euro en dan zullen we wel eens kijken wat we over houden ;) met dit geld kan ik zeker voor iets spectaculairs zorgen.
@ Beckers, m`n vriendin was er, had geen zin om een uitgebreide post met uitleg te geven. Ik snap dat dit geen instelling is als ik iets van jullie vraag, sorry daarvoor.
Zelf heb ik niets opgezocht, een vriend vroeg aan me kun je dat even bekijken, moet het voor morgen weten. Ik heb voor de rest geen info van hem gekregen, vandaar. Sorry dat ik niet meer weet etc, toch bedankt.
Ronennieshow, bedankt daar kan ik wel iets mee:)
Comment