Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muziek en laptop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Muziek en laptop

Tot nu toe heb ik bijna alleen maar met cd's gedraaid.Omdat er helaas (bijna) geen cd-singles meer te koop zijn wil ik een laptob aanschaffen met een programma. Heeft iemand een advies voor mij welk programma ik het beste kan aanschaffen? Ik ben geen dj die de hele avond aan het mixen is,het is meer voor bijv. bruiloften e.d. Ik heb o.a Virual dj en Traktor gezien op het net.

Eerst zal ik je even wijzen op een fout want het is namelijk laptop en niet laptob.
    Over je vraag welk programma je het beste kunt aanschaffen denk ik dat jij het beste voor virtual dj kunt. Een makkelijk programma dat goed te begrijpen is en waar je leuke overgangen mee kunt maken. Ik adviseer je wel om een midi controller erbij aan te schaffen.

Comment

ja foutje,laptop !! O.k.,laptop,eventueel Virtual dj en dan een Numark of Denon controller erbij ?

Comment

bijvoorbeeld ja.
        Zijn heel veel soorten controllers voor elk budget wat.
        Wat is ongeveer je budget dan kunnen we advies geven over wat er mogelijk is.
        Je moet ook onthouden dat niet alle midicontrollers een ingebouwde geluidskaart hebben.
        Dan moet je bij zo'n controller een externe geluidskaart kopen.

Comment

Budget maakt niet zo heel veel uit,als het maar leuk blijft en goed is.
          Ik heb nog altijd iets van goedkoop is vaak duurkoop.
          De uitgang van de laptop gaat toch naar de mengtafel toe,heb je dan toch een andere geluidskaart nodig ?

Comment

Omdat Virtual DJ kan werken als 2 cd spelers, en dus moet je 2 geluidskaarten hebben op je computer. Dan kun je deze signalen gewoon mengen met je mengpaneel.
            Als je dat niet wilt kun je ook de interne softwaremixer gebruiken van Virtual DJ, maar dat vinden de meeste mensen niet leuk werken.
            Verder zijn de ingebouwde geluidskaarten van de meeste laptops niet bepaald topkwaliteit... Een goedkope externe geluidskaart presteert vaak al beter dan het ingebakken geval.

Comment

Een leuke midi controller om mee te beginnen is de Numark DMC2.
              Als externe geluidskaart een Maya44 usb?

Comment

Originally posted by StijnS View Post
                Omdat Virtual DJ kan werken als 2 cd spelers, en dus moet je 2 geluidskaarten hebben op je computer.
                Nee, je hebt maar 1 geluidskaart nodig die meerdere uitgangen heeft.

Comment

Koop er maar een Denon HC 4500 midi controller bij. Deze heeft een ingebouwde, 2 kanaals geluidskaart (zodat je 1 kanaal voor elke speler in VDJ hebt). Bovendien is hij een stuk degelijker en uitgebreider dan de Numark DMC2.

Comment

Dus de geluidskaart die in een(nieuwe)laptop zit ,wordt door jullie dus afgeraden ?! En in de Denon zit ie in. Dan wordt de keuze wel iets makkelijker.

Comment

De ingebouwde geluidskaart van een laptop heeft sowieso maar 1 uitgang, waardoor je dus beide spelers op 1 kanaal van je mengpaneel hebt. Het is dus niet mogelijk de tweede speler voor te beluisteren, laat staan mixen (al kan virtual dj dat zelf ook best aardig).

Een tweede nadeel is dat die uitgang een mini-jack hoofdtelefoon uitgang is. Ook niet bepaald ideaal dus.

De Denon controller heeft gewoon twee paar RCA (tulp) aansluitingen, die ook op een mixer zitten (en een prima ingebouwde geluidskaart dus). Je sluit 'm gewoon op de computer aan met een USB kabel.

Comment

Ik zou ook voor de denon gaan, andere optie misschien de reloop mixage?
                        http://www.bax-shop.nl/digitale-djge...t-details.html
                        Een interne geluidskaart is veel fijner.
                        Je hoeft niet met kabels te lopen klote.
                        En je bent geen extra usb poort kwijt.

Comment

Die Reloop is inderdaad ook heel mooi, vooral de jockey 2,maar hij is iets te groot.Het past niet.Ik denk dat het de Denon wordt.Als er nog suggesties zijn,altijd welkom.Ik ben er blij mee.

Comment

Het is de Denon geworden.idd de ingebouwde geluidskaart en het robuuste heeft de doorslag gegeven.Heb hem inmiddels al thuis.Weer een supersnelle levering van Bax.

Comment

dat is fijn,
                              Post je hier ook je ervaringen ?
                              Hoe hij bevalt enzo;)

veel plezier ermee

Comment

Working...
                              X