Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer introduceert de HDJ-2000 koptelefoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer introduceert de HDJ-2000 koptelefoon

BFK presents

Saturday the 4th of June

Break-Fast VII

Teebee (subtitles / moving shadow)
    Lokal (future research / vow)
    Fre4knc
    Wizmathics

MC Dan Stezo (asylum)
    and more tba

VJ ColorCoded

Deurprijs: 8 Euro
    VVK: 7,5 euro
    VVK Adres: De Jongens Van | Steentilstraat 10 | Groningen

Club29
    Poelestraat 29
    Groningen

Ja, 4 Juni is het weer zover, weer een dikke editie van Break-Fast.
    Dit maal brengen wij jullie de man uit Noorwegen, niemand minder dan TeeBee!
    Teebee is al 10 jaar in de drum & bass scene actief. Hij heeft tracks gereleasd op gerenommeerde labels, waaronder Moving shadow, Certificate 18 en zijn eigen Subtitles.
    Hij is berucht om zijn draai- en scratch- en productieskills en zal het dak eraf blazen!
    Wees gewaarschuwd, dit wordt een nacht om niet meer te vergeten!

www.club29.nl | www.break-fast.nl

Teebee or not to be, that is the question

Pioneer introduceert de HDJ-2000 koptelefoon

Pioneer heeft nu een hoofdtelefoon met de feature waar al jaren naar gevraagd wordt: een lichtgewicht metalen hoofdtelefoon. Pioneer komt nu met de HDJ-2000 die gemaakt is van lichtgewicht magnesium en slechts iets zwaarder dan zijn voorganger.

Ook de klank kwaliteit is opnieuw bekeken en geeft meer details dan de HDJ-1000.

High-fidelity Sound
    Het geluid van de HDJ-2000 is luid en precies over alle frequenties, van low-end tot tops. Als je de klank vergelijkt met de HDJ-1000 is hij eerlijker door een vlakkere curve maar wel strak en direct.

Flexible lichtgewicht magnesium
    Een van de key features, naast de geluidskwaliteit is het materiaal waarvan de hoofdtelefoon is gemaakt. Het grootste deel, waaronder de scharnier gewrichten, van de HDJ-2000 is gemaak van lichtgewicht magnesium.

Magnesium (atomic number 12) is lichter en harder dan aluminium (atomic number 13). Het materiaal is zo licht dat de HDJ-2000 slechts 20 gram zwaarder is dan de HDJ-1000. Doordat magnesium een metaal is voelen deze delen koud aan bij het aanraken.

De randen van de oorschelpen en het verende gedeelte van de hoofdband zijn bedenkt met een materiaal dat aanvoelt al rubber. Dit zorgt ervoor dat je hoofdtelefoon al snel blijft liggen, zelfs als de ondergrond niet vlak is (op een platenkoffer bijvoorbeeld). Het rubber zorgt ervoor dat de HDJ niet snel gaat schuiven maar blijft kleven, natuurlijk zijn er grenzen....

Nieuw ontwerp klap scharnieren
    De scharnier gewrichten zijn radicaal opnieuw ontworpen. Het scharnierende deel van de gewrichten blijft gestrekt tijdens gebruik en klikt bij het inklappen. Als hij weer wordt terug geklapt klikt hij op zijn plaats.

Als je de hoofdtelefoon gebruikt werken de draaiende delen van het gewricht. Deze worden met een veer in de rechte positie gehouden. Hier op de foto hou ik hem scheef om een mooier plaatje te maken.

Memory-foam Oorkussens
    De oorschelpen zijn bedekt met oorkussens die gemaakt zijn van een schuim met vorm geheugen dat ontworpen is om zijn vorm te behouden. Het schuim is bedekt met Protein kunst leer.

Dit Protein kunst leer is een comfortabel materiaal dat ontworpen is door protein poeder te mixen met een speciale harder. Het heeft een vocht regulerend karakter dat natuurlijk materiaal benadert.

Tot nu toe werd dit materiaal uitsluitend gebruikt in de automobiel industrie. Pioneer is de eerste die dit hoogwaardige materiaal gebruikt in een hoofdtelefoon. Het bied de beste eigenschappen na natuurlijk materiaal.

De schuim ringen hebben een ruime afmeting waardoor ze bij vrijwel iedereen over hun oren passen. Omdat ze over je oren op je hoofd rusten raken je oren minder snel vermoeid van de constante druk.

Mono/Stereo Schakelaar
    Deze kleine feature was eerst geďntroduceerd door Pioner en kan het leven soms een stukje makkelijker maken. Je hoort soms de dingen net even duidelijker in de MONO mode.

Als een melodie van links naar rechts zweept kun je verwart raken doordat je de melodie af en toe kwijt bent als je maar naar 1 schelp luistert. Als de schakelaar op MONO staat wordt er een mono mix gemaakt die naar beide schelp gaat.

Verwijderbare mini-XLR connector
    Het snoer heeft een 3.5mm mini jack connector aan het einde en wordt geleverd met een nieuwe opschroefbare, vergulde 6,3mm adapter. Deze adapter heeft een veertje ingebouwd waardoor beter contact gemaakt wordt met de 3,5mm plug.

Aan het andere eind van het snoer zit een 3P mini XLR connector. Het snoer is snel en makkelijk verwisselbaar. Door het indrukken van de release knop op de connector ontgrendeld de connector en kun deze zo verwijderd worden.

Een vervangingssnoer is los verkrijgbaar, net zoals de meeste onderdelen.

Specifications
    Product Type 50 mm Tightly closed dynamic headphones
    Frequency Range 5 ~ 30.000 Hz
    Impedantie 36 Ohm
    Maximum Input 3.500 mW
    Gevoeligheid 107 dB/mW
    Snoer 1.2m gekrult, ong. 3m uitgerekt
    Gewicht 290g (zonder snoer)
    Plug 3.5 mm 3P plug with 6.3 adapter
    Socket entrance gold plated mini-XLR

Bron: dj resources

Comment

Volgens mij zit er ergens een foutje in je foto's. ;)

En heb je deze tekst zelf geschreven of niet? Zonee, even bron vermelden dan.

Comment

Stom vergeet ik helemaal. Wat is er mis me de foto's?

Comment

Bij mono/stereo schakelaar zie ik een foto van de oorschelp (dubbel), en bij verwijderbare XLR-connector zie ik juist de mono/stereo schakelaar. ;)

Comment

Ik vond het al redelijk lang duren voordat de opvolger van de vorige pioneer er was, ben benieuwd, deze wil ik natuurlijk wel een keer gaan beluisteren!

Comment

Ik hoop dat deze een stuk steviger is dan de hdj-1000.

Comment

Kan niet wachten :twisted:

Comment

Ik vind 'm echt lelijk :shock:

Comment

Ben meer benieuwd naar hoe die klinkt, vind hem verder niet echt lelijk ofzo :)

Comment

Wat is de verwachte prijs??

Groeten, Jan-Paul

Comment

Ik meende dat ik ergens had gelezen dat hij rond de 300 euro op de markt kwam... maar pin me er niet op vast. ;)

Comment

Klopt, € 299,-. Uiteraard zal dat in de loop van de tijd wel minder worden (zoals alle Pioneer producten).

Comment

Originally posted by Robert
                            Klopt, € 299,-. Uiteraard zal dat in de loop van de tijd wel minder worden (zoals alle Pioneer producten).
                            Danke.

Comment

Hoeveel koste de hdj 1000 op het begin eigenlijk ?

Comment

Working...
                              X