Announcement

Collapse
No announcement yet.

Versterking ev gladiator set.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Versterking ev gladiator set.

Hallo,

Ik ben op zoek naar nieuwe versterking voor mijn ev setje.

Toppen: 400watt/rms 1600watt/peak
    Subs: 400watt/rms 1600 watt/peak

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar 2 versterkers en een crossover zodat ik de tonen netjes af kan regelen, nu ben ik even de weg kwijt bijvoorbeeld DAP heeft mooie versterkers maar de verhalen op internet blijven divers.
    Behringer heb ik goede ervaringen mee maar is nogal hernia gevoelig.

Willen jullie even meedenken?

Wat is het budget?

Comment

Misschien interessant om te kijken naar digitale versterkers? Dan is het herniagehalte een stuk lager. ;)

Comment

@Dj Funkey, Budget doet er niet zo toe al ben ik niet van plan om 1000 euro per versterker te betalen.

Ik zoek dus gewoon 2 leuke versterkers die redelijke kwaliteit bieden, tilbaar zijn en geen enorme rib uit me lijf zijn.

Comment

Hoeveel ohm zijn ze?

Comment

De topjes en subs zijn alle bij 8 ohm had je ook kunnen google.

Comment

Deze lijkt me wel wat voor je subs en dan deze op je tops. Om alles van 1 merk te houden, deze crossover. Of 2 van deze met crossover.
              Last edited by Guest; Wednesday-19-01-2011, 16:44.

Comment

En hoezo is dit volgens jou een verstandige keuze? Heb je ervaring met de versterkers?

Comment

Deze versterkers zijn toch van (redelijk) goede merken, hebben voldoende power om je set aan te sturen en ze vallen in je budget! Ik heb er geen ervaring mee.

Comment

Wat ook een intressante optie is zijn de digitale versterkers van synq.
                    Waar wij nog wel eens wat willen bij huren heeft een setje van deze versterkers en hebben ze dus ook al eens een paar keer mee gehad. We hadden er dan 2 subs van 1200 watt per kant aan hangen op 4 ohm. Hele avond pompen? Geen prolbemen hoor. Doen het lekker kosten niet zo overdreven veel en wegen weinig. Wat wil je nog meer?

De versie die ik dan zou nemen als ik jou was is deze

Als crosover? Misschien een idee om een speaker proccesor te pakken in plaats van alleen een crossover. Heb je ook meteen een eq, limiter enzo. Makkelijk en snel in te regelen met de computer en de equilzer zelfs met een meet microfoon.

We werken zelf met de dbx rackdrive 260 maar er is ook een goedkopere versie van die het zeker zo goed doet voor jou geval.

Dus misschien is deze iets voor jou. Heb je meteen 2 extra regelbare uitgangen voor eventueel extra ''iets'' aan te hangen;).

Comment

Ipv die dbx heb je ook de Behringer variant, Is mij betreft van goede kwaliteit, ookal is het behringer! het enige waar je mee zit is de naam. Maakt dat je veel uit?
                      Edit: Ik heb het dan over deze: http://www.bax-shop.nl/luidspreker-m...t-details.html

Comment

Met die behringer DCX'jes is inderdaad niks mis mee...

Maar je kan ook kijken naar de XTi serie van Crown, daar zit al een processor in (van DBX) en dan heb je meteen digitale versterkers (dus lichte). De XTi amps geven een erg strak laag omdat het dempingsfactor best hoog ligt.

En vooral nu met de XTi2 serie van Crown op komst, is de "normale" XTi serie erg leuk geprijst.

Comment

Een driverack pa is een mooi ding maar ik denk dat er gewoon een behringer cross-overtje tussen komt.

Dan ben ik alleen op zoek naar betaalbare en tilbare versterkers.
                          De digitale jongens zijn erg mooi maar zijn er leuke alternatieven.

Het liefste hoor ik gebruikservaringen van versterkers, versterkers matchen met mijn speakers kan ik zelf wel.
                          Maar gebruikerservaringen ben ik echt naar op zoek.

Comment

ik ben erg te spreken over mijn crown xti versterker

- licht
                            - ingebouwde crossover
                            - doen hun werk erg goed
                            - ingebouwde dsp
                            - usb ingang zodat je alles kan instellen via laptop (bandmanager of architect software), waardoor delay makkelijk in te stellen is bij gebruik van meerdere speakers.

Comment

Zoals ik al zei hebben we verschillende keren met de versterkers van synq gewerkt en bevielen ze ons prima. Ook het bedrijfje waar ze van afkomen is er erg over te spreken en heeft er zelfs een aantal bijbesteld.

Dus gebruikers ervaring jah hebben we er zelf ook al mee gehad. Ze wegen echt geen drol en prijs valt wel mee. Kwa bedrijfs zekerheid hebben we er nog geen enkele keer ook maar iets mee gehad ookal stonden ze een heel weekend in een tent te pompen.

De behringer hebben we ook in onze kijk maar verhuur setje's zitten. Werkt prima maar is belange na niet een dbx het verschil merk je echt wel hoor.

Comment

Working...
                              X