We hebben een kroeg waar we 4 JBL topkasten gebruiken ondersteund door een subwoofer, de Electrovoice RX 118s. Die subwoofer heeft zijn beste tijd wel gehad en we zijn nu op zoek naar een nieuwe. Ik heb alleen de ballen verstand van PA merken en welk merk goede speakers maakt. Wat ik wel weet is dat we geen Behringer/Skytech/DAP en consorten willen. Allemaal hele goede prijs/kwaliteitsverhouding, maar we willen een stapje hoger.
In mijn zoektocht kom ik ook veel actieve subs tegen. Hebben deze voor/nadelen tov passieve subs. We hebben een aparte versterker voor de subwoofer, maar een actieve kan ons natuurlijk voordeel opleveren, want dan kunnen we de tweede versterker verkopen. Het budget ligt rond de 1000 - 1500 euro. Het is vooral belangrijk dat het een kwalitatieve subwoofer is die een tijdje mee kan.
Merken die ik nu toe ben tegengekomen:
dbTechnologies
QSC (daar hebben we ook de versterkers van)
JBL
Mackie
In mijn zoektocht kom ik ook veel actieve subs tegen. Hebben deze voor/nadelen tov passieve subs. We hebben een aparte versterker voor de subwoofer, maar een actieve kan ons natuurlijk voordeel opleveren, want dan kunnen we de tweede versterker verkopen. Het budget ligt rond de 1000 - 1500 euro. Het is vooral belangrijk dat het een kwalitatieve subwoofer is die een tijdje mee kan.
Merken die ik nu toe ben tegengekomen:
dbTechnologies
QSC (daar hebben we ook de versterkers van)
JBL
Mackie
Comment