Je kunt uiteraard een metalen ventilatierooster inbouwen aan de zijkanten o.i.d.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe subwoofer ter vervanging van Electrovoice
Collapse
X
-
Originally posted by zassie View Posteven een puntje wat mijn te binnen schoot (ik heb geen ervaring met actieve boxen)
maar het lijkt mij dat deze de warmte van de versterker wel kwijt moet kunnen. Op het moment dat deze half ingebouwd staat weet ik niet of dat wel zo handig is...
Alhoewel het koeloppervlak niet dermate groot is dat er echt veel warmte verwacht kan worden.
Comment
-
In een vaste opstelling moet je helemaal niet aan actief beginnen. Actief is ook niet per definitie goedkoper. Als er iets aan de hand is moet je kunnen ingrijpen, als de sub dan ingebouwd staat in de muur kan je niets! Met als gevolgd dat je de bass moet missen, maar ook de toppen (de cross-over loopt immers via je sub).
Het is natuurlijk veel goedkoper om de versterker te houden en een passieve sub in de plaatst te kopen. Wat is er mis met je RX subje? Een sub gaat omdat hij oud is niet opeens slecht klinken. Als deze is opgeblazen kan je ook alleen de woofer vervangen. Een versterker kan door ouderdom nog wel verslechteren. Misschien zit daar het probleem? Die RX subs zijn ontzettend fijne dingen, dus waarom zal je opeens opzoek gaan naar iets anders?
Comment
-
Originally posted by roderickk View PostIn een vaste opstelling moet je helemaal niet aan actief beginnen. Actief is ook niet per definitie goedkoper. Als er iets aan de hand is moet je kunnen ingrijpen, als de sub dan ingebouwd staat in de muur kan je niets! Met als gevolgd dat je de bass moet missen, maar ook de toppen (de cross-over loopt immers via je sub).
Het is natuurlijk veel goedkoper om de versterker te houden en een passieve sub in de plaatst te kopen. Wat is er mis met je RX subje? Een sub gaat omdat hij oud is niet opeens slecht klinken. Als deze is opgeblazen kan je ook alleen de woofer vervangen. Een versterker kan door ouderdom nog wel verslechteren. Misschien zit daar het probleem? Die RX subs zijn ontzettend fijne dingen, dus waarom zal je opeens opzoek gaan naar iets anders?
De sub wordt wel ingebouwd in de muur, maar komt niet vast te zitten, je kan hem gewoon naar voren schuiven. Dat hebben we nu ook met de RX
Comment
-
@ dane86,
Goed dat je advies vraagt er zijn duizenden merken, soorten, gewichten, kleuren en de keuze is tegenwoordig reuze. Voor een kroeg zou ik persoonlijk kijken naar een compacte passieve sub. Ben nooit zo'n fan van actief. Let ook goed op de specificaties van de speakers, dat wel alle frequentiegebieden gedekt blijven. Voor 1150 euro heb je een sub welke behoort binnen de top van de pro audio. Je zou ook eens kunnen kijken naar een tweede hands subje..maar daar ben ik niet zo kapot van..je weet nooit wat ermee is gebeurd. Ik ken de EV subwoofer welke je nu gebruikt, de L15(15") doet iets meer, is compacter, lichter en op kleur verkrijgbaar, voor een kroeg in hout uitvoering ;)lol, dan deze EV RX118S.(18"). Belangrijk is wel om te weten hoeveel vermogen je versterker heeft. Voor de LAN L15 heb je minimaal 1000W per kanaal nodig, i.v.m. wat headroom.
Maar waarom neem je niet weer een EV? Als ik EV toppen zou hebben zou ik kijken naar een nieuw type EV sub..maar iets anders kan ook niet kwaad. Wellicht dat BAX ook de EV sub kan leveren?
Comment
Comment