Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wie kan me helpen om een goede boxenset uit te kiezen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wie kan me helpen om een goede boxenset uit te kiezen?

Hallo !

Ongeveer een jaar of 2 geleden ben ik begonnen met draaien met een eigen fuifconceptje in een klein zaaltje voor ongeveer 50 - 70 personen.

Met eindelijk een bedrag van 500 euro te hebben gespaard, ben ik dan naar bax gegaan, en wou mij een setje kopen om lekker mee te beuken.

Ik kocht de Skytec 2.1 500 watt set
    Meer info: http://www.bax-shop.nl/producten-uit...t-details.html

In de winkel klonk deze fantastisch, maar toen ik er dus de eerste keer mee draaide voor het publiek viel het een beetje tegen. Als achtergrondmuziek zou het perfect geweest zijn, maar vanaf wanneer er met de knopjes op het mengpaneel gespeeld werd, of er iets door de microfoon iets werd gezegd, gingen ze kraken.

Ik vind deze set niet slecht, heb hem enkele keren gebruikt op familiefeesten als achtergrondmuziek bij het eten. Ook kwam er af en toe eens iemand een slowke doen, maar daar blijft het bij. Deze set is niet geschikt om een feest mee te geven. Mss in een grote garage, voor 30 personen, maar zeker niet meer.

Daarom kocht ik 2 extra boxen bij, als ondersteuning.
    2x Skytec RC-12A 300 watt rms

Dit ging al iets beter, maar het probleem blijft met de krakende topjes van de skytec set.
    Ik geluid van de subwoofer wordt in diezelfde mixer geregeld. Dus als ik m'n subwoofer iets of wat wil horen, wat natuurlijk wel het geval is op een fuif, moet het volume van de skytec set ook omhoog, en vanaf deze halverwege staan gaan die al kraken.

Dus... Ik wil een andere set, maar heb een beperkt budget !
    Ik dacht aan iets rond de 500 euro.

Bij de reviews van de dap 15, zie ik alleen maar positieve, en verrassende reacties. Kan iemand dit bevestigen?

alle waar naar zijn geld.
    De dap zal zeker beter zijn dan de skytec, maar verwacht ook hier niet te veel van. Wil je echt een "goede" beukset... heel vervelend maar ik zeg het toch: budget verdubbelen

Comment

ken de dap persoonlijk niet.
      Kan de behringer aanraden.
      http://www.bax-shop.nl/e-200-tot-e-5...t-details.html

iets boven je budget maar zeker waard

Comment

krakende
        Dan wil je toch veel harder dan je setje aankan.

Het beste voor jou is denk ik om inderdaad zoals Jelle aangeeft te gaan voor twee flinke 15 inch kasten, die je later uitbreidt met een 18 inch subwoofer (al dan niet per kant). Dan kun je flink gas geven zonder dat je je topjes aan het kapot spelen bent.

Comment

Originally posted by Jelle Classens View Post
          ken de dap persoonlijk niet.
          Kan de behringer aanraden.

iets boven je budget maar zeker waard
          Desnoods deze behringer en is binnen je budget en ook 15 inch

Comment

De behringer kasten zijn inderdaad leuk.

Wil je hellemaal gek doen en voor kwaliteit willen gaan dan raad ik je de nieuwe eons aan die voor topkasten erg diep in het laag gaan maar hier betaal je wel flink wat meer voor echter kan je hier wel makkelijk 75 personen mee aan.

Comment

Speelt zo'n dap clubmate 15 niet beter dan zo 2 beghringer 15inch kastjes?
              Ik heb graag een diepe bass.

Groetjes !

Comment

Ik denk dat je ergens een compromis moet stellen. ;)
                Ofwel je gaat diep en laag, maar iets minder hard, of je neemt genoegen met minder laag en je kunt iets harder spelen.

Ik zou aanraden om eens te gaan luisteren naar beide setjes. Persoonlijk denk ik dat je voor jouw toepassing voorlopig beter af bent met 15 inch kasten. En mis je toch je laag enorm, dan kun je er in de toekomst altijd nog een flinke 18 inch sub onder zetten.

Comment

Ik wil gewoon een zaal van 10m x 10m vullen, waar er nog een stukje toog afgaat.
                  Als iedereen alles goed kan horen, ik het voor mij inorde.
                  Als het maar laag gaat op de dansvloer zelf.
                  Ik draai zelf minimal & Techno, ook worden m'n boxen soms verhuurd voor mensen die een dubstep feestje willen geven ( en das pas echt laag ). Ik wil die mensen ook kwaliteit bieden.

Zijn er 15 inch kastjes die ook zeer laag gaan?
                  Ik las in bax-shop magazine de reclame voor de Db Cromo Reeks.
                  Cromo 8, Cromo 10 en Cromo 12. Of is die Beghringer toch nog beter?

Ik zie echt door het bos de bomen niet meer, wat een keuze !
                  Kan ik later zelf kiezen wat voor sub ik erbij zou kopen?
                  Of moet dit een dB Technologies Sub 12 actieve subwoofer zijn van hetzelfde merk om alles goed te laten spelen?
                  Last edited by ProMaX; Friday-21-01-2011, 13:31.

Comment

voor echt diep laag heb je gewoon (minimaal) een 18 inch sub nodig. om het heel simpel te stellen: hoe groter/krachtiger de sub hoe lager de bas.

Voor het budget dat je voor ogen hebt is wat je wilt simpelweg niet haalbaar mijn inziens.

De DB speakers die je noemt zijn prima topjes, maar hebbne kleine woofers = weinig (en zeker geen lage diepe) bas.

Comment

Met welks zou ik voor het meeste mensen, op een aangename manier, muziek kunnen draaien? ( Dus dat de muziek goed klinkt, niet te loeihard, maar lekker gespreid )

Een DAP CLUBMATE 15
                      2x Behringer Eurolive B315D actieve luidspreker
                      2x Cromo 10 of 12

Iemand een ander voorstel?

Vriendelijke groeten voor al de reacties !

Mocht er iemand van jullie zijn die 2de hands boxen ofzo van deze reeksen verkoopt, mag je me gerust laten weten.

Groetjes !

Comment

Ik zet m'n geld op de Behringers. Maar het is dan ook het beste om zelf te gaan luisteren. ;)

Comment

Ik zou m'n geld op de cromo 10/12 zetten, ik zou er zeker later een sub bij zetten.:)
                          Maar het is dan ook het beste om zelf te gaan luisteren.
                          Dat zou ik ook zeker gaan doen.

Comment

puur standalone zonder sub: de behringer. Met 15 inch heb je meer (laag)power tot je beschikking waardoor je in theorie meer kan bereiken.

Wel is het zo dat de chromo waarschijnlijk kwalitatief weer beter is en waarschijnlijk beter klinkt, maar zoals de anderen al verteld hebben: het beste is gaan luisteren.

Comment

Behringers;)
                              Had ze zelf aangeraden dus dat zou ik zeker doen.
                              Gaan vrij diep voor het geld wat ze kosten.
                              Eventueel kun je later uitbreiden met een sub.
                              Maar dit is zeker geen verkeerd begin.

Comment

Working...
                              X