Announcement

Collapse
No announcement yet.

Actieve sub voor bij JB Systems VX700 en 2x TSX-15

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Actieve sub voor bij JB Systems VX700 en 2x TSX-15

Hallo,

Ik ben op zoek naar een actieve subwoofer omdat ik wat meer laag wil bij m'n huidige JB Systems setje. M'n budget is rond de 300-400eu.

De set wordt niet professioneel gebruikt, ik draai veel techno en ik mis nu wat bass, het is meer een kick dan een bass zeg maar.

En als ik dit zou aanschaffen hoe moet ik dit dan aansluiten/doorlussen? Aangezien nu vanaf m'n mengpaneel 2x xlr vanuit de master naar de versterker gaat.
    Ik heb nog wel 2x rca master aansluitingen over, zou ik deze dan kunnen gebruiken voor de subwoofer of moet dit op een andere manier. Het mengpaneel is trouwens een Pioneer DJM-700

Wat kunnen jullie mij adviseren?

Je zou inderdaad de RCA's kunnen gebruiken voor je subwoofer.

Wat ook nog een mogelijkheid is, is om vanaf je mengpaneel eerst naar de actieve sub te gaan en dan naar je versterkers. Vaak hebben actieve subwoofers zowel een stereo in- als uitgang.

Dan kun je je gebalanceerde signaal behouden. :)

Wat ik me wel afvraag, waarom precies de keuze voor actief als je al een passief setje hebt? Je hebt dan eigenlijk allebei de nadelen van actief en passief tegelijk. ;)

Het is altijd mogelijk om een versterker te pakken met bridge modus om de kanalen te bundelen. Dan kun je met 1 versterker een flinke subwoofer aansturen.

Aangezien je werkt met 15 inch toppen, zou ik een 18 inch sub aanraden om diepe bass toe te kunnen voegen.

Passieve sub:
    Behringer B1800X pro
    Versterker er bij:
    JB Systems VX 700, die levert 700 Watt in bridge modus.

Mocht je toch liever actief hebben:
    Behringer B1800D Pro actieve subwoofer.
    Voordeel hiervan is dat hij niet alleen stereo in- en uitgangen heeft, maar ook de uitgangen kan filteren. Zo filtert hij het signaal, waardoor de bass naar de sub gaat en de rest naar je TSX-topkasten.

Wanneer je de sub bijvoorbeeld onder je DJ-booth zet maakt actief of passief niet zo gek veel uit. Maar wanneer je een afstand moet overbruggen is het handiger om het bij één soort te houden. ;) Anders ben je zowel speakerkabels en versterkers aan het meenemen, terwijl je ook nog XLR's en stroomkabel moet aanleggen.

Comment

Working...
    X