Announcement

Collapse
No announcement yet.

Db Technologies Arena-system-10-15-luidsprekers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Db Technologies Arena-system-10-15-luidsprekers

Ik heb deze set op het oog:

Compacte luidsprekerset bestaande uit twee 10 inch Arena topkasten en twee 15 inch subwoofers van dB Technologies. System 10-15 is te belasten is met 1600 Watt RMS en weegt slechts 92 kilo in zijn geheel.

Ik kan van een verre kennis een Sync digit 3k6 kopen voor een goed prijsje.
    Is deze combinatie ok?

Ik heb jammer genoeg te weinig kennis van zaken om dit zeker te weten.

Bedankt alvast voor de info!

Als je je versterker niet te hard zet en niet in het rood gaat zitten, ja hoor. Je kan dan geen crossover gebruiken, maar dat moet je dan voor lief nemen met één amp.

Comment

Ik zou dit setje kopen, deze kan toch wat meer vermogen aan. Dan is de amp wat minder te zwaar als op die andere set, daar had je 2x 1800 watt op een set die 2x 800 aan kan. Dat gaat zeker fout.
      Last edited by Guest; Thursday-27-01-2011, 13:28.

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
        Ik zou dit setje kopen, deze kan toch wat meer vermogen aan. Dan is de amp wat minder te zwaar als op die andere set, daar had je 2x 1800 watt op een set die 2x 800 aan kan. Dat gaat zeker fout.
        Hoe kom je in godsnaam bij 800W, die set is in totaal 1600W RMS op 8 Ohm wanneer je niet doorlust.

Comment

800 of 1000 Watt belastbaarheid per kant, dat verschil is nauwelijks te merken.

Hiernaast kun je grofweg x1.5 pakken omdat dit setje vast meer kan verstoken en er vermogen verloren gaat in de filters.
          800x1.5=1200
          1000x1.5=1500

"Dat gaat zeker fout." Mwoa. Deeenk het niet.

Comment

Volgens mij halen zowel Rick als dj funkey de impedanties door elkaar.

Comment

Ik ging alleen uit van de beschikbare informatie. ;)

Comment

Dan om het nogmaals maar te zeggen: deze combinatie werkt prima maar het ideaalst is als je twee afzonderlijke versterkers pakt voor de subs en tops.

Comment

De eerste set is 800 watt rms per kant op 4 ohm. De tweede set 1000 watt rms per kant op 4 ohm.

Comment

de speakers zijn 8 ohm als ik me niet vergis, en de synq heeft 2x 1050Wrms @ 8 ohms

Comment

Ze zijn inderdaad 8 ohm, maar als je ze (parallel) doorlust halveert het aantal ohms, dus word het 4 ohm

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
                        Ze zijn inderdaad 8 ohm, maar als je ze (parallel) doorlust halveert het aantal ohms, dus word het 4 ohm
                        En dus minder weerstand. Geloof me nu maar dat die versterker er prima voor geschikt is.

Comment

Er gaat ook nog een deel vermogen verloren in het filter;)

Comment

nee hoor, de weerstand blijft 8 ohm, aangezien de speakers allemaal een ander taak hebben (sub doet het laag, woofer in de top doet het mid, compressie driver doet het hoog) blijft het 8 ohm. (moeilijk uit te leggen:D)

Bij een 2 weg top kast is de weerstand ook (meestal) 8 ohm terwijl daar ook 2, 8ohm (meestal) drivers in zitten, maar omdat de taken verdeelt zijn blijft het 8ohm....

Comment

ok, zijn we het er over eens dat de versteker geschikt is? :-)

Ik zou snel een beslissing moeten nemen

Comment

Working...
                              X