Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bose 802
Collapse
X
-
@Patrick het zal je verbazen hoe vaak Bose 802's worden ingezet voor PA-toepassingen. Ik weet zelfs een drive-in te zitten die deze kastjes gebruikt voor disco's, in combinatie met een paar subjes er bij.
bij de Bose 802 systemen hoort inderdaad een aparte controller, anders gaan de kasten echt nergens naar klinken.
In feite is de controller een soort van equalizer, die bepaalde frequenties in de muziek recht trekt om ze te optimaliseren voor de weergave van de 802's. Dit kun je met een normale equalizer echter nooit nabootsen.
Kun je een controller goedkoop op de kop tikken en heb je al 802's staan dan is het leuk, heb je nog helemaal niets, dan zijn er op de markt nog talloze andere systemen die wellicht beter presteren voor je doeleinden.
Comment
-
Klopt er zijn controllers voor. Dit wil echter niet zeggen dat ze het zonder niet zullen doen. Alleen klinken ze dan iets minder. Ook zit er op de orginele controller die je erbij kunt kopen een schakelaar voor het filteren bij gebruik van basje's als ik me niet vergis. Maar dit weet ik niet zeker dat is telang geleden dat ik met zoon ding temaken heb gehad.
Kwa pa ik denk dat de 802 meer gebruikt word voor pa of muziek in cafe's en dergelijke dan voor hifi.
Comment
Comment