Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speaker aansluiten op laptop??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speaker aansluiten op laptop??

Hey,

Ik ben totaal nieuw in het geluid/PA.
    Ik wil nu de speakers van de Philips FWM387 aansluiten op een laptop voor op mijn kamer. maar de aansluiting van de speakers zijn 2 kabeltjes, zie foto:

Hoe moet ik nu deze speakers aansluiten op mijn laptop??

MVG
    BDB

Ben je in het bezit van een versterker?

Comment

Nee, dat is het probleem anders had het wel gekund maar kan het ook zonder?
      Ja, dat kan maar dan moet ik het middenstuk eventueel ook gebruiken maar dat ding is echt gigantisch. Want dan stop ik gewoon een Jack kabeltje in de MP3 link en dan doet hij het ook. Maar is er geen klein kastje om ze aan te sluiten op de computer zoals een DAP stage cube?

Comment

Nee, je moet het gewoon aansluiten op een versterker, anders kan het niet.

Comment

Het kan misschien wel, maar dan gaat dat heel moeilijk. En je hebt ook nog eens heel weinig volume. De aansluiting, dat noem je draadklemmen, dat word vaak gebruikt bij HIFI systems. Ik zal gewoon een versterker kopen met input, en dan een rca/3.5mm jack kabel kopen.

Comment

je hebt sowieso een versterker of powered mengpaneel nodig, want dit zijn passieve speakers.
            Als het zo makkelijk zou werken zouden er niet zoveel producten op de markt zijn...

Comment

inderdaad, een hifi versterkertje, daar kan je meestal zo tulp inprikken.

Comment

Zo'n beetje alle speakers hebben stroom nodig, en als dit de enige kabel is die uit de achterkant komt moet je er een apparaat tussen hangen wat die stroom kan leveren. Als alles met kleine kastjes kon van twee tientjes...

Comment

Een speaker heeft GEEN stroom nodig!!
                  Een speaker heeft signaal nodig.
                  Dit signaal kan alleen niet rechtstreeks uit de bron naar je speakers, daarvoor heb je een versterker nodig. Deze (wat de naam al zegt) versterkt het signaal naar een niveau dat je speakers het hoorbaar kunnen "projecteren".

Comment

Neem een actieve speaker, is de meest makkelijkste optie. Mini stereo jack(in de koptelefoon aansluiting van je laptop) aan de ene kant van de kabel en een xlr (male?) aan de andere kant, deze gaat in de versterker van je actieve speaker en whoppa..kind kan de was doen en het werkt. DAP audio heeft vele kant en klaar kabels en verloopjes in de markt.
                    heerlijk als het zo makkelijk kan...;)

Comment

Originally posted by frank19782011 View Post
                      Neem een actieve speaker, is de meest makkelijkste optie. Mini stereo jack(in de koptelefoon aansluiting van je laptop) aan de ene kant van de kabel en een xlr (male?) aan de andere kant, deze gaat in de versterker van je actieve speaker en whoppa..kind kan de was doen en het werkt. DAP audio heeft vele kant en klaar kabels en verloopjes in de markt.
                      heerlijk als het zo makkelijk kan...;)
                      Helaas heeft niet iedereen het geld voor actieve speakers.
                      En aangezien de topic starter al in het bezit is van boxen, schaft hij geen nieuwe boxen aan.

Comment

Originally posted by rintie View Post
                        Helaas heeft niet iedereen het geld voor actieve speakers.
                        En aangezien de topic starter al in het bezit is van boxen, schaft hij geen nieuwe boxen aan.
                        Doe mij ook zo'n glazen bol! :D

Misschien kan de topicstarter zelf een reactie geven op het voorstel dat hem aangeboden wordt. ;)

Comment

Working...
                        X