Announcement

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een (table top) CD speler

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Op zoek naar een (table top) CD speler

Hoe houden de dj's hier hun spullen bij?

In zo'n flightcase of iets anders?

Zelf heb ik een klein koffertje waar 92 cd's inkunnen.
    23 flappen en dan 2 aan iedere zijde..
    Voordeel is dat je enorm mobiel bent want je kunt er 2 van wel in een rugzak kwijt.
    Nadeel is dat je via een database programmaatje dat bij moet houden.
    Dat kostte me best wat printwerk in het begin..Maar dat is nu minder.

Wat doen jullie? en is het gemakkelijk?

Ik heb ALTIJD als ik ergens moet draaien een laptop bij me, hierin staat in een database programmaatje inderdaad heel mijn CD collectie. Ga over een paar weken draaitafels kopen en ga hier dan ook mijn vinyl collectie in bijhouden. Het is simpel maar doeltreffend. Ik gebruik Davilex Easy CD beheer.

Comment

Aha Ik gebruik Visitrax en excel.

:( Ik ben opzoek naar een ander database programma want dit programma is gecracked en die crack is verlopen en dus doet het programma vreemd..ook kan je niet printen op een manier dat het op artiest is gesorteerd :x dus doe ik ctrl+c naar excel en dan kan het natuurlijk wel.

Maar inderdaad ik zou een laptop kunnen meenemen.

Comment

Voor je platen (12 inch): is een Ikea boekenkast heel handig toch dyno?

Comment

Het gaat erom om je platen bij te houden in een programma, Wes :lol:

Comment

misschien een idee om Microsoft Acces te gebruiken, of anders er een soort site van maken, met bijvoorbeeld PHP en een database (MySQL) ??

Comment

Originally posted by DJInsidious
              Het gaat erom om je platen bij te houden in een programma, Wes :lol:
              Ow sorry mijn fout!!

BACK 2 TOPIC ;)

Comment

Met Access kun je inderdaad zoals nBeat zegt, ook best veel. Misschien ga ik me hier eens in verdiepen. Moet te doen zijn lijkt me, en je kunt ook nog eens een keer zeggen dat je iets van 'jezelf' hebt.

@ Wessel: Maakt niet uit... :)

Comment

Ja misschien dat ik iets metacces ga doen, ken het ptogramma een beetje.

Tot nu toe gebruikt iedereen dus een laptop ofso?

En het gaat niet om het opbergen thuis maar als je een klus hebt.

Comment

Als je zoveel platen als dyno hebt is het misschien ook thuis wel handig :D

Comment

Originally posted by drive-in apollo DJ Wessel
                      Voor je platen (12 inch): is een Ikea boekenkast heel handig toch dyno?
                      Juist Wessel, en een goed databaseprogramma is Music Collector.

Catalog your collection of CDs and vinyl records, DVDs and Blu-rays, books, comic books or video games. Use the Connect web-based software, install the CLZ mobile app on your iPhone, iPad or Android device, or use the downloadable Collector software on your Windows computer.

Als je eventueel een ander databaseprogramma gebruikt, kunnen ze em omzetten naar Music Collector. Ik had mijn platen ook in een oud databaseprogramma van Davilex staan, die hebben ze geheel vrijblijvend omgezet.

Comment

mijn data base is old fashion.
                        ik heb ook die boekenkast van ikea relax dingetje. en dan heb ik alles op label gesorteerd en ernaast een paar lijsten liggen van discogs waar ik precies kan zien onder welk label welke plaat ook alweer is want weet ze natuurlijk niet allemaal uit mijn kop.

Comment

gebruik op klus 2 koffers en een udg tas en cd mappen

thuis staat alles te staan draai niet meer thuis!

Comment

Originally posted by marcello
                            thuis staat alles te staan draai niet meer thuis!
                            Jij draait niet meer thuis 8O Hoe oefen je op nieuwe platen dan :?:

Over hoe ik het meeneem:

1 cd-koffer en een cd-map 8)

Comment

ik luister veel in de auto geloof me na een lange tijd elke dag thuis ge-oefend te hebben kun je die dingen niet meer zien

kijk je kweekt meer soeplesse als je vaak oefent oke maar voor mij hoeft het niet

maar back to topic

Comment

Working...
                              X