Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies bij aanschaf nieuwe toppen (max €2000,00)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by djstm View Post
    Ik kijk zelf inderdaad naar de prijsklasse, dat is een normaal uitgangspunt lijkt mij. Heb zelf diverse toppen gehoord (Dynarord C12.2, Proel, Mackie 450, Nexo PS15 (onbetaalbaar!)).

Nexo, vind ik persoonlijk op het moment het beste wat ik gehoord heb (druk, klank, etc.) maar is zoals ik hierboven al schreef, onbetaalbaar.
    Nu weet ik dat ik niet voor een duppie op de eerste rang kan zitten maar misschien zie ik een set toppen over het hoofd en heeft iemand net die tip. Snap je?
    Als je 1000-1200 euro te besteden hebt, dan zou ik eens kijken naar LAN. Ik zal nadere toelichting geven. In de jaren dat ik geluid en DJ events doe heb ik gewerkt met NEXO, Martin Audio, EV Mackie, Meyer, Alcons, D&B en werk nu met LAN. Ik draai voornamelijk trance, hardcore en dance, voor trouwerijen uiteraard de standaard top 100/40 bands. Ben van D&B afgestapt mede omdat ik zat met vervoersproblemen en kleine locaties, ik kwam niet weg met de vierkante "logge"kasten. Ik kwam en hoorde veel over LAN. Dit ligt in de range van Meyer alleen geen Meyer prijzen, scheelt bijna met de Bruto verkoop advies prijzen ruim 30%-40% in aanschaf. Ik heb toen een telefoontje gepleegd en een week later had ik een vertegenwoordiger over de vloer met enkele speaker kastjes ter demo. Waarom kastjes, haha..ze zijn gewoon erg compact en wegen nagenoeg niks maar hebben een bek waar je eng van wordt. Ik vroeg of ik een muziekje mocht opzetten van mijzelf...ja hoor was de reactie..hardcore dus..want het laag is erg belangrijk. Je gelooft het nooit..een lullig 10" kastje en een klein 15" subje wat doorloopt tot <32 hz in het laag..kreeg kippenvel...sub blijft onvervormd en rete strak en het gaat snoeihard en ook nog eens zuiver. Op alle frequentiegebieden linear. Doe nu met dit setje alle feestjes tot 500 personen 1 top per kant en 1 sub per kant en kan het ook nog eens meenemen in een normale personen auto.
    Volgens mij zaten die kastjes op 1100 euro per stuk (advies verkoop) en de subs ook. Je gaf aan, dat je weg was van NEXO? Is zeker ook een goed merk. Wat wel grappig was, het was dat ik erover begon, maar er is in Italië door een onafhankelijk akoestisch bureau een test gedaan voor een soort music magazine van de 10" LAN zonder controller en de PS10 van NEXO met controller, maar van de PS10 NEXO bleef in het commentaar niks van heel. Schrok daar wel van...maar wel weer wijzer geworden. Zou zeggen probeer het eens...

Comment

Is de ''Synq RS-215 dubbel 15 inch luidspreker cabinet'' wat?

Comment

Originally posted by GijsGijs24 View Post
        1 woord. Nee! sync is een prima bugetmerk maar past totaal niet bij dat rijtje! buiten dat feit zou dit een terugstap zijn van de setup die hij nu heeft

Comment

@gijsgijs24, bedankt voor je inbreng, maar bij dit soort situaties gaat het meer om gebruikservaringen met verschillende speakers in hogere klassen dan zoeken in de webshop. ;)

Comment

Working...
          X