Announcement

Collapse
No announcement yet.

Actieve speakers doorlussen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Actieve speakers doorlussen

Ik denk dat het hier al ergens beschreven staat maar het enige wat ik kan vinden over doorlussen gaat over versterkers.

In mijn voorgaande posts hier op dit forum heb ik mijn pa-setje al genoemd.
    (even in het kort: toppen: 2 x Crest Audio LQ12P en 2 x QSC K12; Sub: 1 x Crest Audio LQ15PSW...alles actief).

Mijn vraag is het volgende. Kan ik dit allemaal zo aansluiten? Ik bedoel normaal, voordat ik de K12's had gekocht gebruikte ik dus 1 sub et 2 toppen. Kan ik daar ook mijn 2 K12's aan hangen? Mijn Crests gaan in de Hi Pass Out van de sub. Kan ik achter op de toppen (waar een "Thru" uitgang op zit) de K12 gewoon hangen?

Of is andersom beter? Ik bedoel om de K12's op de Hi Pass Out te pluggen en daarachter mijn Crests hangen?

Hoop dat het een beetje duidelijk is en volgens mij niet echt een lastige vraag maar voordat ik het ga aansluiten wil ik natuurlijk eerst weten wat mogelijk is.

Alvast bedankt!

Indien er meer specs nodig zijn (toppen en sub) hoor ik het graag!

Ik weet niet of je sub wel een stereo input heeft? Anders zou ik die stereo aansluiting gebruiken. Vandaar met stereo out high naar je toppen gaan. Dus een apparte kabel van je sub uit naar topje links en een apparte naar topje rechts. Zit dit allemaal niet op je speakers dan zou ik Jou manier doen. Waarschijnlijk heb je dan wel mono en dat zou erg jammer zijn.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
      Ik weet niet of je sub wel een stereo input heeft? Anders zou ik die stereo aansluiting gebruiken. Vandaar met stereo out high naar je toppen gaan. Dus een apparte kabel van je sub uit naar topje links en een apparte naar topje rechts. Zit dit allemaal niet op je speakers dan zou ik Jou manier doen. Waarschijnlijk heb je dan wel mono en dat zou erg jammer zijn.
      Het is een left en right Hi Pass uitgang dus stereo. Het gaat mij erom hoe ik die QSC's er nog bij krijg. Kan ik die 'gewoon' aan mijn Crests hangen aan de Thru uitgang? Of is het misschien beter andersom, dus de QSC's op mijn sub (Hi Pass Out L&R) en mijn crests aan de QSC's?

Comment

Als je puur hoog en mid wilt halen uit de K12 kun je ze altijd op de lijnuitgang van je andere toppen aansluiten.
        Mocht dat niets zijn qua klank, dan kun je altijd nog kiezen voor een fullrange modus en ze vanaf je sub afkoppelen (bijvoorbeeld als daar een thru of parallel uitgang op zit).

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Als je puur hoog en mid wilt halen uit de K12 kun je ze altijd op de lijnuitgang van je andere toppen aansluiten.
          Mocht dat niets zijn qua klank, dan kun je altijd nog kiezen voor een fullrange modus en ze vanaf je sub afkoppelen (bijvoorbeeld als daar een thru of parallel uitgang op zit).
          Kijk, daar heb ik wat aan. Er zit inderdaad een left & right out Thru op (zie link: http://www.meetmusic.com/NL/picPop.asp?378_11.jpg ) (hier is trouwens de achterkant van de LQ12P (http://www.meetmusic.com/NL/picPop.asp?378_7.jpg)

Comment

Kan dus inderdaad allebei. Dus je zult even moeten experimenteren wat het beste klinkt. ;)

Comment

Dank je wel voor de reactie. Zal even testen wat het beste klinkt. een klein vraagje nog. Het volume regel ik af op de sub. Daar zit de master. Als ik de k12 nu niet als fullrange gebruik maar doorlus op de LQ12P's, heeft de volumestand dan ook effect op de K12's?
              Ik bedoel, kan ik mijn speakers beschadigen door ze door te lussen en bijvoorbeeld de master op de sub te hoog te zetten. Heb deze trouwens nog nooit hoger dan 50% gezet.
              Waarom weet ik niet maar daar zit een 'knikje'.

Comment

Ik vermoed dat het sub niveau afzonderlijk is en geen invloed heeft op de lijnuitgangen. Aangezien je het volume zelf meestal via je mixer regelt en de individuele speakers apart instelt qua niveau. ;)

Comment

Als ik het masterniveau op 0 zet hoor ik ook niks uit mijn toppen (Hi Pass Out). Heb ze eigenlijk nog nooit op de Line-out gebruikt.
                  De HP out maakt ook gebruik van de CPS 1203 processor (meen ik gelezen te hebben).

Denk dat ik de volgende opstelling ga gebruiken:

Op de line-out: 2x K12
                  Op de HP-out : 2x LQ12P

Daarnaast heb ik nog een setje Martin Audio ICT-300 staan die ik op de extra interne versterker wil aansluiten.

Let op, het gaat om een carnavalswagen. Die laatste 2 zal ik eerder als monitor voor mezelf (dj) gebruiken.

Comment

Working...
                  X