Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio monitoren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio monitoren

Hallo allemaal,
    momenteel gebruik ik vier JB systems TSX 10 speakertjes. Maar ik wil liever wat anders. Ik heb de JBsystems op zolder gezet, en wil nu opzoek naar iets anders. Het liefst om direct te gebruiken. Daarmee bedoel ik een actieve speaker en een pasieve, en dat je op een van de speakers het volume kan regelen. Mijn geldbuidel is niet heel hoog namelijk €150,-. Kent iemand goede speakers??

Hey Gijs,

Wat wil je nu eigenlijk? Je hebt al heel veel verschillende topic's gestart maar wat is nu eigenlijk je toekomst beeld. Wat ben je van plan? Wat wil je gaan doen? Je hebt nu al veel verschillende wensen en telkens kom je zelf al tot de conclussie dat er niet echt geld is om er echt iets top's van te maken. Is het niet een beter idee om eerst eens voor je zelf te bepalen wat je nu echt wil gaan doen. Als jij weet wat je wil gaan doen kun je op 1 ding focussen en dan ook daar 1 budget voor te maken. Dan kun je dat 1 ding echt zo goed mogelijk gaan doen en je er goed op aan leggen.

Mijn tip dus voor welke speakers je nu nodig zou hebben. Geen denk eerst maar eens goed na wat je wil doen. Verder is het natuurlijk ook zo dat je met studio monitoren dus niet kunt gaan draaien op feestje's daar zijn ze zo ie zo niet voor gemaakt.

Als je meer info hebt over wat nu precies je plannen zijn en je het voor jezelf een beetje op orde hebt wil ik je graag helpen met het vinden van de meest gave fantastische set in jou budget.

Comment

Ik heb een groepje vrienden (drie vrienden) en wij vervelen ons ALTIJD suf. Dus op een dag zei ik tegen ze: ''Het is genoeg geweest. Er moet nu wat gaan gebeuren!!''. Aangezien we alle drie wel interesse hebben in DJ en producing, vonden we dat dat het moest worden. We wisten eerst nog niet wat we gingen doen. Of we gingen plaatjes draaien op feestjes of we gingen zelf muziek maken. Na lang wikken en wegen besloten we om eens wat rond te neuzen hoe duur alles was. Toen waren we er uit. Het werd plaatjes draaien op feestjes, en de muziek die we draaien is onze zelfgemaakte muziek. Dat is de reden dat ik zoveel op zoek was. Nu nog alleen een setje monitor (goede) speakers en we zijn klaar!!

Ik hoop dit je vraag te hebben beantwoord,

mvg, Gijs

Comment

1 tip. Ga eerst eens gewoon draaien, doe hier ervaring mee op. Ga dan pas zelf muziek maken. Of net het tegenover gestelde. Heel veel mensen die komen niet naar een feest om naar muziek te luisteren die jij leuk vind maar voor een gezellige avond met muziek die hun graag horen. Dit valt niet mee. Als je dan al meteen met onbekende muziek die je zelf gemaakt hebt aankomt kan ik je een voorspelling doen. Nope heel weinig kans op succes. Tiesto is ook niet begonnen met het draaien van zijn eigen nummers. Nope hij begon met het draaien in een lokale cafe / clubje in breda. Daar draaide hij de meest bekende hits en remixen daarvan, Daarna begon hij pas met het produceren van eigen platen en deze langzaam aan ertussen door te draaien. Flinke poos later kwamen mensen niet alleen om een gezellige avond te hebben en de muziek te horen die hun leuk vonden nee ze kwamen voor dj tiesto die ZIJN ding deed.

Wat wil ik hiermee zeggen. Draaien is niet zomaar geluid uit een speaker trekken het is het publiek vermaken entertainen. Als je alleen maar wil draaien wat jij gaaf vind helaas dan kun je beter op je slaapkamer zijn of in je garage. Er zijn maar HEEEL WEINIG dj's die precies hun eigen muziek kunnen draaien en het ding kunnen doen wat hun precies willen. Nope helaas was het maar zo de meeste dj's moeten gewoon doen wat het publiek wil niet wat jij wil.

Dus als je wil gaan draaien houd hier dan vast rekening mee. Het is echt niet altijd zo wouw als het zal lijken.

Comment

Bedankt voor de tip! Ik begrijp het helemaal!!

Comment

Working...
          X