Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke speakers/boxen voor 400 euro

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ik heb bewijs :D : http://gijsjuh75.hyves.nl/album/4317...808240/0/YoA9/

Bij dit feest waren er volgens de kaarten verkoop 250 man aanwezig maar ik gok dat het er 200 waren (alleen is in het filmpje moeilijk te zien dat het er zoveel waren)

En die dap amp is niet 4 ohm bridge mode stabiel! dat gaat dus niet lang goed!

Maar verder ontopic!

ik denk nog steeds dat je met 2x b1520 Pro's 2dehands het verste komt bij jou doeleinde.

Comment

Ik geef het op oke prima je hebt gelijk doe je lekker 250 man met een behringer setje. Tuurlijk kan het. Het werkt geweldig.

Ik heb toevallig vandaag 500 man gedaan met 2x een db opera 10 inch uitvoering en 4 sound project exactjes. Ging ook super. Maar dit was alleen om een achtergrond muziekje te doen en een keer een toespraakje. Geen feest.

Wij gaan ervoor dat het fatsoenlijk is en af. We willen dat de muziek goed klinkt en een lekker volume heeft. Wij draaien ook zeer zelden op 100%. Wij hebben dus bijna altijd volume achter de hand om harder te kunnen indien nodig.

Daarom is ONZE mening dat een behringer pro setje NIET geschikt is voor 250 man. Je haalt hier in ONZE ogen niet een dekking mee in je zaal die afdoende is. Of je zaal is te breed als er zoveel mensen zijn waardoor je openings hoek het niet red of de zaal is te diep en haal je het achterin niet met een lekker verstaanbaar en nog redelijk helder geluid. Daarom zullen we niet voor een behringer setje gaan als het om meer dan een goede 100 personen gaat. Tuurlijk kun je ook nog wel 1000 mensen in een zaaltje doen met alleen een behringer setje maar nu zul je ook denknen van ja maar daar is het een te klein setje voor. Dit vinden wij al als het boven de 150 komt ( wat we er dus ook echt max mee willen en zullen doen ).

Verder de palladium, Geen enkel probleem. Ik weet het officeel zou het niet mogen maar wij hebben er nog nooit 1 probleem mee gehad. Deze versterker zit er als ik me niet vergis ( dus kan er iets naast zitten ) al meer dan 8 jaar in en doet het nog steeds prima. 1x per jaar of 1x per 3/4 jaar alles goed schoonmaken met een compressor en een stofzuiger en tadaaaa. Dus ja kan officeel niet maar doet het prima. We hebben al heel erg veel ervaring met palladiums ( hebben er 5 ) en nog nooit ook maar iets aan de hand geweest.

Voor de topic starter is misschien ook een optie om als het om 2de hands gaat te kijken naar een vibe setje van jb-systems die klinken ook wel aardig en doen het leuk. Misschien wat ouder maar ook goed is de live pro serie van jb-systems.

Comment

Nee ik geef je ook gelijk hoor, als ik 10 tallen setjes had staan zou ik ook wel wat beters (en groters) meenemen :D maar ik ben pas begonnen met een drive-in show dus moet ik "roeien met de riemen die ik heb".

De topic starter zit met een enorm krap budget om een geluidsinstallatie te kopen voor 100 man, dan moet je dus ook "roeien met de riemen die je hebt" ik denk dat het verstandigste is om 2 aardige 15 inch toppen (omdat die meestal het laagst gaan) te kopen.

En inderdaad over de JB-Systems Vibe lees ik vaak goeie dingen, maar ik denk dat er meer 2dehands aanbod is met de die Behringers dan die JB Vibe's.

Ook geef ik een tip aan de topic starter: doorsparen! daardoor krijg je later minder tot geen spijt meer van je aankoop.

Comment

@ gijs

Precies het punt wat ik je wilde zeggen. Verder als je ooit een groter feest hebt ( als het toch niet vaak is ) Gewoon lekker bij huren. Daar hoef je je echt niet voor te schamen. Wij hebben sets voor meer dan 2500 man en nog steeds huren wij ook gewoon matriaal bij. Liever een paar tientjes meer vragen of minder verdienen dan dat het halve bak is en ik niet eens meer terug hoef te komen.

Dit kan dus ook een tip zijn voor de ts

een klein setje kopen en dan eventueel voor net wat grotere feestjes lekker ergens wat bijhuren / lenen / regelen.

Comment

Hey,

Wat hier geadviseerd wordt, namenlijk om apparatuur te huren lijkt mij een goed idee.
            Kijk dan echter niet enkel in de verhuurlijst, maar bel een verhuurder op, leg je probleem uit en vraag of deze wat voor je kan betekenen.

Wel snap ik dat je eigenlijk gewoon zelf een klein setje wilt / moet hebben.
            Misschien kan je eens kijken voor een soundmate achtig setje, passen wellicht ( niet niet) binnen je budget. En kwa geluidskwaliteit heb je hier meer aan dan bijvoorbeeld een dap-mc speakertje.

Ik weet natuurlijk niet of je zo'n systeem wilt, dacht wel dat je al interesse had in een mc-setje.
            Hierbij 2 links van systemen :
            Deze combinatie van de populaire MC-reeks en de Palladium versterkerreeks zorgen er voor dat dit een geluidsset is die zeer aantrekkelijk is voor beginners, voornamelijk door de lage aanschafprijs.

Speciaal ontworpen voor mobiel gebruik dankzij de handige handgrepen. De DAP Club Mate 12 is een actieve 12 inch subwoofer met twee 6.5 inch satellieten en een 1 inch tweeter.
            Last edited by SLGV; Wednesday-30-03-2011, 16:07.

Comment

Working...
            X