Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidssetje T.W.V 1000 euro

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluidssetje T.W.V 1000 euro

Kan iemand een mooi geluidssetje ter waarde van 1000 euro opzetten?
    Er moet alles in zitten dat je nodig hebt van geluid. niet cd spelers en mengpanelen ect.

Zou iemand dit willen doen? ik ben zelf ook aan het puzzelen maar kan nog niet zo veel vinden omdat ik het verstand er ook nog niet van heb :P

Wanneer je nog niet veel weet over dit onderwerp, kun je eens zoeken op de termen:
    actief, passief, crossover, powered, non-powered, RMS, db, SPL

In een ander topic gaf je aan dat je reeds beschikte over een geluidsset, waar bestaat deze uit en wat is er mis mee?

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Wanneer je nog niet veel weet over dit onderwerp, kun je eens zoeken op de termen:
      actief, passief, crossover, powered, non-powered, RMS, db, SPL

In een ander topic gaf je aan dat je reeds beschikte over een geluidsset, waar bestaat deze uit en wat is er mis mee?
      Het is gewoon, me geluidsset moet vernieuwd worden.
      het beschikt nu over 6 speakertjes en een versterker.

Comment

Maar voor 1000 euro kan je verschillende soorten sets kiezen. Je hebt actieve speakers (versterkers ingebouwd), passief (versterkers los). Vervolgends kan je keizen voor een goedkopere sub-top combinatie of 2 topjes van betere kwaliteit.

Comment

Originally posted by roderickk View Post
          Maar voor 1000 euro kan je verschillende soorten sets kiezen. Je hebt actieve speakers (versterkers ingebouwd), passief (versterkers los). Vervolgends kan je keizen voor een goedkopere sub-top combinatie of 2 topjes van betere kwaliteit.
          :o maar 2 topjes voor 1000 euro? das wel veel..

Comment

Als je je eens goed inleest in de materie, en wat vergelijkend materiaal in de shop zoekt, is dat nog niet eens zo'n slechte oplossing.

Denk eens aan een stevig actieve fullrange luidspreker en laat je niet direct verleiden door grote stapels hout (met andere woorden; veel boxen).
            Kijk liever naar het merk, de prijs, wattages, aantal db's SPL en de diverse opties.

Ook zul je een overweging moeten maken in powered en non-powered. Tevens kun je het beste, wanneer je gebruik maakt van een top/sub systeem om een crossover te gebruiken. Nog meer zoekmateriaal waar je voorlopig even mee uit de voeten kunt.

Hierna kun je nog vragen stellen of eens een voorstel doen voor een setje dat je in de webshop hebt gezien. Let ook op het nodige randspul;
            Bij powered:
            - stroomkabels (zwart)
            - signaalkabels (meestal XLR)

Non-powered (dus externe versterkers:
            - versterkerrack
            - aansluitpaneeltje
            - inbouwchassis-connectoren
            - signaalkabels
            - luidsprekerkabels (met de juiste dikte)

Enzovoorts.

Comment

Originally posted by dj-drace View Post
              het beschikt nu over 6 speakertjes en een versterker.
              Wellicht kun je deze versterker blijven gebruiken, afhankelijk van wat je wilt en wat de specificaties van deze versterker zijn.

Comment

1000 euro voor twee topjes valt best mee. Wanneer je gaat kijken kom je bij een middenklas speaker uit. Vergeet niet dat al die kleine dingetjes erbij ook flink erinhakken.
                Last edited by roderickk; Tuesday-02-12-2008, 20:48.

Comment

Dan heb jij volgends mij prof spull :P

Comment

Inderdaad, met alleen speakers ben je er nog niet.

Er moet eventueel een versterker bij, kabels (het liefst van goede kwaliteit natuurlijk)
                    en bijvoorbeeld nog een versterker-rack + onderdelen, cross-over, equalizer, enz

Een mooie actieve set is waarschijnlijk het prettigst, je hoeft namelijk geen appart versterker-rack meer te hebben (vind ik persoonlijk heel jammer, want een versterker-rack vind ik er gewoon stoer uitzien :P )

Maar voor 1000 EUR kan je een leuke set samenstellen, probeer eens wat te zoeken op de keywords van Rick en kijk eens in de webshop of je met die kennis een leuke set samen kunt stellen, als je die dan weer hier post, dan kunnen wij tips geven of aanvullingen, enz.

Comment

Originally posted by NBeat View Post
                      Inderdaad, met alleen speakers ben je er nog niet.

Er moet eventueel een versterker bij, kabels (het liefst van goede kwaliteit natuurlijk)
                      en bijvoorbeeld nog een versterker-rack + onderdelen, cross-over, equalizer, enz

Een mooie actieve set is waarschijnlijk het prettigst, je hoeft namelijk geen appart versterker-rack meer te hebben (vind ik persoonlijk heel jammer, want een versterker-rack vind ik er gewoon stoer uitzien :P )

Maar voor 1000 EUR kan je een leuke set samenstellen, probeer eens wat te zoeken op de keywords van Rick en kijk eens in de webshop of je met die kennis een leuke set samen kunt stellen, als je die dan weer hier post, dan kunnen wij tips geven of aanvullingen, enz.
                      Oke, dat zal ik doen. ( sorry voor late reactie :P )

Comment

Ik heb iets gevonden, ik zat zo te denken: Hoge tonen ect. heb ik nog genoeg.. dus ik zal eerst even naar basskasten kijken. wat vinden jullie van de JB Systems Vibe 18S passieve subwoofer?

Comment

Je hebt reeds aangegeven dat je al 6 kleinere luidsprekers hebt in combinatie met een versterker. Dit lijkt me in transport niet erg handig. Hiervoor kun je beter een tweetal deftige fullrange luidsprekers aanschaffen. Mocht het budget het nog toelaten, dan kun je eventueel nog kijken naar subwoofers.
                          Het gaat immers niet om de hoeveelheid luidsprekers die je neerzet (hoe leuk dat ook mag staan) maar om de klank en het volume dat deze produceren. Zeker gelet op praktisch vervoeren is het veel eenvoudiger om twee luidsprekers te vervoeren in plaats van zes.

Ik heb zelf geen ervaring met de Vibe-reeks, maar ik heb vernomen dat dit nette luidsprekers zijn, zeker voor het geld.
                          Misschien leuk om een combinatie te maken met een setje Vibe 12 of 15 met daarbij een setje Vibe 18S? Denk dan wel aan een crossover, bekabeling en stevige versterkers.

Comment

Zo,
                            Heb gister avond een geluidssetje van me kennis over gekocht.

Nu ik hem vanavond getest heb blijkt het setje pittig hard tegaan, hiermee wil ik zeggen dat hier een slotje op kan !

~~SLOTJE~~

Comment

Ik heb dit topic weer terug open gezet zodat er in de toekomst verder mee kan worden gegaan als iemand anders ook een soortgelijk geluidssetje zoekt.

Comment

Working...
                              X