Ja en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor setje dj-drace nu gekocht heeft!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Geluidssetje T.W.V 1000 euro
Collapse
X
-
@bart Coppens
Leuk dat je wil weten wat ik uiteindelijk gekocht heb,
ik heb hier een foto:
Geluidsset(klik)
Speaker bekabeling is Speakon
de versterkers zijn :
voor de toppen de Skytec PA2250
voor de bassen de Skytec PA2500
De versterkers(klik)
De Crossover is van Behringer de Super-Xpro
De bassen zijn zelfbouw door proff. Speaker bouwer,
De toppen zijn van het merk XXL sound of iets dergelijks,
precies de wattages weet ik zo niet, zal ik zo snel mogelijk opzoeken.
Wat ook wel leuk was was 14 februari, ik had alles hooguit 1 uurtje lekker hard aan staan waarbij de politie al aan de deur stond...
Een van de redenen dat het deze set is geworden dat ik de verkoper goed ken, en dat hij me gewoon garantie geeft, mocht bijv. de crossover kapot gaan krijg ik gwn een nieuwe ;)
de Skytec versterkers zijn gewoon goede versterkers via mij.
ik heb zelf vaker gedraait met deze set ( geleend ) voor feesten en is altijd goed bevallen.
Gr Remco
Comment
-
Heb je die garantie vastgelegd op papier? Ik begrijp dat het een kennis is en dat hij een goede bekende is, maar juridisch gezien kun je niet zo veel met alleen die woorden zonder dat ze op papier staan. ;)
Verder lijkt het me wel een leuk setje, maar niet optimaal presterend voor je geld. Hiermee bedoel ik eigenlijk dat er best veel andere opties zijn die ook zeer leuk presteren voor hetzelfde geld.
Maargoed, het beste is uiteindelijk dat je er zelf tevreden mee bent en zo te merken ben je dat ook wel. ;)
Comment
-
-
leuk setje om te starten,
zelf ben ik niet zo voor dat skytec gedoe.
Het ziet er wel leuk uit enzo, maar laat je bij de aankoop nooit ompraten of iets dergelijks door vrienden of kennissen, en laat je op de hoogte brengen door mensen die dagelijks met dit soort apparatuur in aanraking komen! (neem het forum bijvoorbeeld).
Had de set eerst voorgesteld hier, dan hadden we jou een zelfde soort installatie kunnen aanbieden voor hetzelfde budget wat misschien kwalitatief nog beter is ook!
Let op! Ik zeg niet dat jou set nu slecht is, absoluut niet, ergens is altijd een begin, maar ik zeg je voor de toekomst, dat je echt goed moet nadenken en je op de hoogte moet laten stellen over wat je koopt en weet wat je koopt!
Laat je garantie altijd op papier zetten en je niet om laten praten door kennissen dat zij onbeperkt garantie geven, want bij veel leveranciers krijg je een goede garantie tegenwoordig, zelfs ook vervanging!
In ieder geval succes met je set en veel plezier ermee!
Comment
-
Om even terug te komen op mijn geluidsset,
Ik heb laatst 2 RCF ESW1018 subwoofers gekocht, zodat ook de lage tonen een heel stuk warmer klinken dan dat ze waren. Enkel wil ik nu ook meteen over stappen naar 2 nieuwe top kasten. Actief of passief maakt mij opzich niet zo heel veel uit, het voordeel van passief is wel natuurlijk dat ik vanuit de sub alleen nog maar hoef door te lussen en dat het dus bijna meteen staat.
Budget incl. eventuele versterker is een kleine 1000 euro.
Specificatie's van de subwoofers:
CODE NO. 131.10.133
TYPE OF ENCLOSURE horn-reflex subwoofer
CONTINUOUS POWER 600 W RMS
MUSICAL POWER 1200 W (RMS : 0,5 sec. ON - 0,5 sec. OFF)
PEAK POWER 6000 W (600 W RMS + CREST FACTOR 10 dB)
FREQUENCY RESPONSE 35 - 150 Hz
SENSITIVITY(1W/1m) 103 dB SPL in anechoic chamber half-volume
MAXIMUM SOUND PRESSURE 134 dB 1 m in anechoic chamber half-volume
(1200 W RMS)
IMPEDANCE 8 Ohm
CROSSOVER FREQUENCY 120 Hz
TYPE OF FILTER 12/6 dB/oct
COMPONENTS
LOW FREQUENZA 1 woofer, Ø 450 mm (18”)
TUNING FREQUENCY 35 Hz
ENCLOSURE MATERIAL Multy-layer wood - scratch proof paint
DIMENSIONS (BxHxL) 600 x 800 x 600 mm
COLOUR Black
NET WEIGHT 52 Kg.
CONNECTORS 2 Neutrik “ Speakon ®” connectors
Ik denk dat het beste is om ergens 2ehands een zelfde serie topkast te bemachtigen?
Edit:
de event 3000 staat toevallig op marktplaats, maar dat zijn volgensmij nog pittig grote kasten.
Iemand een idee hoeveel deze kasten wegen, en of deze ook bedoeld zijn voor op een paaltje?
De event 1000 is een stuk kleiner, maar bij de specificatie pagina ( van een concurent ) staat dat de 3000 inprincipe het beste uitpakt qua spraak, livemuziek en disco muziek.Last edited by dj-drace; Sunday-04-09-2011, 21:01.
Comment
-
Inmiddels contact opgenomen met de adverteerder, hij wilde er 2 weg doen voor 750 euro. alleen de vraag nog of iemand weet hoe ze klinken ( in combinatie met de esw1018 ) Gewicht en grootte is het probleem opzich niet. Puur of ze goed klinken.
Ik hoor graag iets!
Comment
Comment