Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ultrasone koptelefoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ultrasone koptelefoon

hallo Bax-shop

ik had een vraag over de aanschaf van een nieuwe koptelefoon ik zit te twijfelen tussen de ultrasone pro 900 en de pro 2900 daarom vroeg ik mij af of iemand mij daar advies over kan geven. ik wil de koptelefoon gebruiken om muziek te gebruiken en ik zit vaak achter de mixer tijdens musicals en andere optredens. hierbij gebruiken wij veel condensators daarom is het belangrijk dat ik goed alle rond zing tonen kan horen.

Pieter Schreurs

De Pro 900 is meer een DJ-hoofdtelefoon, gezien zijn draaibare oorschelpen. Dit kan echter wel goed van pas komen wanneer je je hoofdtelefoon veel op- en af zet, of als je continu de oorschelpen wegdraait. Dan werkt dat net even wat soepeler dan bij een normale hoofdtelefoon.

De Pro 2900 is meer geschikt als je de hoofdtelefoon langdurig op hebt, bijvoorbeeld in de studio. Hij heeft echter wel een soort loudness-functie, maar met een geringe geluidsdruk. Dan heb je wel een beleving van een 'hard geluid', maar zonder je hoofdtelefoon een hoge geluidsdruk te laten produceren.

Bovenstaande zou je dus even moeten afwegen, ook zou je beide hoofdtelefoons eens kunnen komen bekijken in de showroom.

Comment

heel erg bedankt voor uw reactie rick.

ik ben het nog even aan het overwegen maar mijn voorkeur gaat naar de pro 2900,
      en mischien kunt u mij nog helpen met de geluids kwaliteit zit daar nog grote verschillen in?

Pieter Schreurs

Comment

Ik heb ze beiden nog niet opgehad, dus kan daar zelf niet over oordelen helaas. Het beste is om ze zelf uit te testen, want ieder's gehoor is anders. ;)

Comment

Working...
        X