Announcement

Collapse
No announcement yet.

Actieve speakers/monitoren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Actieve speakers/monitoren

Hallo,
    Ik ben opzoek naar actieve speakers/monitoren.
    Ik draai thuis en op kleine feesten van 50-70 man dus ik zou ze hiervoor ook willen gaan gebruiken.
    Budget ongeveer 500-600 euro.
    Zouden jullie mij misschien kunnen helpen met de beste kwaliteit/prijsverhouding?
    Ik zat misschien te denken aan de KRK RP8 G2, zou iemand mij kunnen vertellen of deze een goeie bass heeft?
    -Stefan
    Last edited by Steefcross; Sunday-17-04-2011, 16:08.

Voor dat geld heb je met een beetje geluk nieuw 2x DAP PS-115 (of K-115) met een P-1200 versterker. Presteren voor jouw budget zeker goed.

Comment

Monitoren voor feestjes is een no go. Niet alleen omdat ze lastig te verplaatsen zijn, ook omdat ze vaak bedoeld zijn om nearfield te presteren. Dat houdt in dat ze het best klinken als je er niet te ver vandaan zit.

Wil je op feestjes gaan draaien, dan is een leuk setje PA speakers een betere oplossing. En wil je ze ook thuis gaan gebruiken, dan zou ik al bijna denken aan een 2.1 combinatie van twee topkastjes en een subwoofer.

Een Club Mate 15 setje zou voor jouw toepassing misschien wel ideaal zijn. De subwoofer is actief dus heeft alle versterkers aan boord, is goed weg te werken en er zitten kleine topkastjes bij die je via Speakon aansluit.

Zo kun je de kastjes thuis gebruiken als monitoren (met de sub op de vloer of lekker ergens weggewerkt) en heb je op locatie een prima setje tot zo'n 75 man vol gas met een lekkere bass.

Mocht je nog willen uitbreiden dan zou je er nog een tweede setje naast kunnen zetten. Dan heb je twee tops en een subje per kant.

Comment

Dan kan je nog uitbreiden met een actief subje of 2 fullrange tops :D

Comment

krk is mooi spul... maar niet bedoeld om een ruimte te voorzien van geluid. Wat rick zegt: zijn bedoeld voor de zeer directe omgeving van de speaker van geluid te voorzien.

Wil je feestjes voorzien zal je toch echt naar PA speakers moeten, 12 inch moet kunnen (compact) maar dan mis je wel een stukje bas, een 15 inch is daar beter voor geschikt.

De Clubmate die word voorgesteld is wellicht ook een goede optie: compacte speakers met een bascabinet.

Comment

Working...
          X