Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuw DJ CLUB Mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw DJ CLUB Mixer

Ik ben van plan om een nieuwe mixer aan te schaffen, omdat mijn oude mixer sinds kort krakende faders (hij is natuurlijk al 5 jaar oud):D heeft en ik kanalen tekort kom.
    Ik heb een budget tot maximaal € 550,-:eek: maar het liefst blijf ik onder de € 400,-

De eisen:

Prijs niet hoger dan € 550,00,
    Minimaal 4 kanalen + 1 (het liefst of optioneel) 2 mickanalen(mag zonder faders,
    Moet effecten hebben,
    Voorbeluistering van effecten ook handig,
    moet 19" in te kunnen bouwen zijn, dmv "flappen",
    Mag 2e hands zijn, maar dan wel in goede staat zonder afgeragd te zijn.:eek:

Lijstje wat ik tot nu toe heb gevonden en wat in het budget zit:
    Merk en Type:

Reloop, RMX 40 DSP/USB of Blackfire
    Reloop RMX-40 kopen? Groot assortiment, direct leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Reloop RMX-40 Blackfire kopen? Groot assortiment leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Akyjama, MCX 4
    Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

SynQ, SMX 2
    Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Numark, 5000FX

SynQ, SMX 3
    SynQ heeft een opvolger gevonden voor de welbekende SMX-2. Mogen wij aan u voorstellen, de SMX-3. Nog meer mogelijkheden, meer functies, maar nog steeds een strakke mixer met het herkenbare SynQ uiterlijk.

P.S. misschien een 2e hands DJM 600,700 of 800??

Groeten, Jan-Paul
    -----------------------------------------------------------------------------------
    Door problemen met onze webserver (kortsluiting bij server) en het vergeten van mijn wachtwoord heb ik tijdelijk een nieuw account gemaakt.
    Last edited by DJJAN_PAUL; Friday-26-12-2008, 16:25. Reason: We vinden dat de MX 1400 DSP niet meer in het lijstje past.

Persoonlijk vind ik de reloop uit het rijtjes echt super heb hem nu een paar jaar en nooit wat mee gehad... een fader vervangen door zand door een klusje aan het strand..

Echt een topmixer en zeker voor het geld!!

Comment

In het tweedehands topic staat er nog een pioneer mixertje te koop. Wellicht een hele leuke investering als je nog een beetje geld bijlegt. ;) (Dat extra geld heb je dan met 1 klusje alweer terug.) Of je probeert wat van de prijs af te halen. :)

Comment

Originally posted by Partysounddriveinn View Post
        Persoonlijk vind ik de reloop uit het rijtjes echt super heb hem nu een paar jaar en nooit wat mee gehad... een fader vervangen door zand door een klusje aan het strand..

Echt een topmixer en zeker voor het geld!!
        Dankjewel voor je reactie!
        Om welke reloop gaat het de Blackfire of de USB/DSP?
        Zijn de effecten op deze mixer bruikbaar?
        Hoe duur is een nieuwe fader?
        Is hij stevig, ook voor op pad?:
        Werken de faders soepel?
        Worden er dingen minder naarmate hij ouder wordt?

Alvast erg bedankt voor het beantwoorden van deze hele lijst:D vragen.

Heeft iemand toevallig de SMX 2 van Synq?

Groeten, Jan-Paul
        -----------------------------------------------------------------------------------
        Door problemen met onze webserver (kortsluiting bij server) en het vergeten van mijn wachtwoord heb ik tijdelijk een nieuw account gemaakt.
        Last edited by DJJAN_PAUL; Saturday-27-12-2008, 15:59.

Comment

Ik heb wel verhalen gelezen over de SMX-2, voornamelijk dat hij enkele kuren heeft.. en dat kun je eigenlijk niet gebruiken on the road.
          Er is nu wel een SMX-3 uit, heb ik een poosje geleden in de webshop ingevoerd, maar heb hier verder nog geen ervaringen of meer informatie over kunnen lezen.

Comment

Originally posted by DJJAN_PAUL View Post
            Dankjewel voor je reactie!
            Is hij stevig, ook voor op pad?
            Werken de faders soepel?

Alvast erg bedankt voor het beantwoorden van deze hele lijst:D vragen.

Heeft iemand toevallig de SMX 2 van Synq?

Groeten, Jan-Paul
            Het is inderdaad een lijst vragen en een hoop emoticons, het zou prettig zijn als je dat de volgende post iets minder doet.

Ik heb zelf 2x een reloop rmx 40, de oude een reloop rmx40 bpm en de nieuwste de reloop rmx40 dsp/usb. Deze mixers zijn gewoon de beste in zijn prijsklasse! De effecten zijn prima bruikbaar, maar je kan ze niet voorluisteren. Dit komt, omdat het effecten zijn die de muziek veranderen. Wat elke effecten mixer heeft. Wat je wel hebt is een mooi schermpje waarop staat welk effect je geselecteerd hebt. Het zijn stevige mixers, waarbij je makkelijk faders kan verwisselen. Dit was voor mij een reden om hem te kopen. De mixers worden veel verhuurd, dus ze moeten tegen een stootje kunnen en wanneer er toch iets mis gaat kan ik alles makkelijk vervangen. Mixers slijten als ze gebruikt worden, dus dat betekend dat ook de Reloop rmx40 na gebruik ouder worden.

De blackfire mixer ziet er iets anders uit (persoonlijk vind ik hem wat strakker) en heeft rubberen faders en potmeters. Op papier moet dit dus beter zijn, maar of dit in de realiteit ook zo is durf ik je niet te zeggen, aangezien de prijzen gelijk zijn gebleven.
            Last edited by roderickk; Saturday-27-12-2008, 09:55.

Comment

Het gaat om de dsp al met al is blackfire hetzelfde alleen de kleur is anders.

Sommige wel sommige niet maar goed dat vind ik van pioneer ook.

Bij mij was dat 12,50 €

Is hij stevig, ook voor op pad?:
              Als je hem netjes in een kist doet zal er weinig gebeuren ik heb hem al bijna 2,5 jaar.

Werken de faders soepel?
              Jazeker , ik vind ze voortreffelijk werken.

Als je goed onderhoud pleegt en je apparatuur beschermt kan er weinig aan de mixer veranderen , tenzij je er als een gek mee omgaat maar dat is ook met iedere mixer.

Comment

Ik heb zelf alle mixers in mijn handen gehad, de ene wat langer dan de andere. De Numark 5000FX is een hele leuke mixer, effecten zijn goed en makkelijk te bedienen. Alleen ik vind de faders ietwat aan de korte kant.

De Reloop wordt momenteel heel erg veel verkocht en is één van de meest verkochte mixers op het moment. Kwaliteit is prima, werkt fijn en draait lekker.

Comment

Working...
                X