Announcement

Collapse
No announcement yet.

Is dit een goede toppen combi..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Is dit een goede toppen combi..

Hallo,
    Ik moet nu toch echt een keuze maken,.. Ik heb een DAP Clubmate 15 subwoofer zónder toppen. Deze zijn defect door waterschade in de garage. Met de sub is niets aan de hand. Nu wil ik twee vervangende toppen, maar ik twijfel over de JB Systems TSX-10 of de DAP MC-10. Nu de vraag aan jullie: met welke zal ik beter af zijn?

Nadeel van de JB TSX-10 is dat deze geen speakon hebben, maar vindt ze wel een fractie mooier. Kan ik met beide merken gewoon voluit de volumes open gooien van de Clubmate of blaas ik ze dan op?

Bij de officiele zitten 9 inch toppen, want er zal weinig bass uit komen wegens de crossover. Ik zal voor wat meer kwaliteit gaan en voor de Dap PS 108!

Comment

De dap clubmate heeft 8 inch woofer.

Comment

U're right!
        15" actieve subwoofer en twee 8"/1" passieve satellieten

Comment

typfoutje:P maar daarom ook voor een 8 inch ps 8.

Comment

Kijk eens naar wat die sub eigenlijk aan versterker vermogen levert voor de toppen: dat is 2x150 watt. Een top die hier zeer netjes op aansluit is de Dap-RX-10, mag het ietje meer, kijk dan eens naar de Dap-X10.
            Daar ga je meer plezier van hebben dan van een mc/tsx.

Comment

Thanks heren en dames..
              Als ik geld teveel had, had ik idd de RX-10 aangeschaft. Maar het is een familiebezit en het wordt maar zelden gebruikt. Hooguit 2x per jaar o.i.d.
              Vandaar dat het goedkoop moet blijven, dus de DAP MC-10 of de JB Systems TSX-10.

Met welke heb ik 't minst last van vervorming en kunnen het maximale eruit halen in combi met de Clubmate sub?

Comment

Ik zou gaan voor de DAP MC-10, is ook van het zelfde merk dus die gaan ook samen beter klinken dan de JB systems TSX-10 .

Comment

Rare redenering? Het is en blijft een andere serie.
                  Je gaat de X serie toch ook niet vergelijken met de MC serie?
                  @TS ga luisteren, alleen jij kan bepalen wat beter klinkt. Ik denk niet dat BAX moeilijk gaat doen als jij je sub meeneemt om uit te proberen, niet dan Rick?

Comment

Originally posted by deSuperDave View Post
                    dus de DAP MC-10 of de JB Systems TSX-10.
                    Geen van beiden, als je het mij vraagt. Het blijven instapmodel luidsprekertjes.

De Club Mate setjes zet ik zelf qua klasse in boven de MC-reeks en dergelijke systemen. Het zou zonde zijn om een leuk subje te hebben, maar topjes die eigenlijk net-niet presteren.
                    Met welke heb ik 't minst last van vervorming en kunnen het maximale eruit halen in combi met de Clubmate sub?
                    Geen van beiden. De TSX en MC-reeks worden ingezet voor de absolute budgettoepassingen (kleine verenigingen, beginnende DJ's met miniem budget, zuipketen, etc.).
                    Begrijp me niet verkeerd, voor het geld zijn het perfecte kastjes, maar ze kosten dan ook niet veel. In combinatie met deze sub kun je er veel leukere dingen mee doen.

De eerder aangehaalde PS 108 zou inderdaad een optie kunnen zijn. Een andere mogelijkheid is de American Audio XSP-10. Zit een beetje in hetzelfde straatje, maar heeft een 10 inch woofer die ook prima zal presteren in combinatie met de 15 inch sub.

Ik denk niet dat BAX moeilijk gaat doen als jij je sub meeneemt om uit te proberen, niet dan Rick?
                    Neehoor, is geen probleem. Wel is het verstandig van tevoren even contact op te nemen met de helpdesk als je eens wilt komen luisteren naar bepaalde luidsprekers, dan kunnen we ze voor je klaarzetten.

Comment

Working...
                    X