Announcement

Collapse
No announcement yet.

Is mijn set zo compleet? (beginner)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Is mijn set zo compleet? (beginner)

Ok, ik heb het gehad. Dagen lang alleen maar bezig met dj gear bezig, de website promoten, koffie drinken, telefoontjes aannemen, koffie drinken.. En dan kom ik thuis en het enige wat ik kan doen is op de pc of laptop een beetje interessant doen met virtual DJ of een DTS cd'tje draaien op de Harman/Kardon HS-350.
    Maarja de tijd is dus daar. Ik wil al heel lang een DJ set aan gaan schaffen en dat moet nu ook echt gaan proberen. Daar zit ook gelijk het probleem dat ik een hele dure smaak heb. Alles moet er mooi uit zien en ook nog is kwalitatief heel goed zijn. Ik heb wel even aan een beginners setje te denken, maar ik weet dat dit niet gaat tegen vallen. Niet gaan schrikken, maar dit heb ik uitgezocht:

-DJ CD Set 32 Pioneer CDJ 800 (2x) + Pioneer DJM 700

-
    KRK RP 8 G2 actieve studio monitor (2x)

Nou is de kans vrij groot dat je denkt, MAFKEES. I know, ben ik al heel mijn leven, dus de kans dat dit binnenkort gaat veranderen is vrij klein. Ik vraag niet wie der vind of dit een logische keus is als beginner. Dat weet ik, dat is het niet.
    Wat ik wel wil weten is of ik nu alles heb wat ik nodig heb om te beginnen(en duidelijk meer).
    Wat ik al heb:
    - Laptop
    - Muziek(jaja)
    - Headphone
    - 2de hypotheek op het huis

En ik zou graag alles digitaal willen. Omdat ik ook langzaam naar Traktor Scratch wil gaan. En dit is zélfs mij te gek om dit gelijk aan te gaan schaffen. Uiteindelijk als het allemaal een beetje smooth klinkt wil ik ook zo af en toe is mijn setje mee gaan nemen naar feesten. Maar dit komt later wel. Ik heb deze combinatie genomen omdat dit er goed uit ziet als één geheel. Ook alvast een 4 kanaals omdat ik dan makkelijk kan uitbreiden in de toekomst.

Wat ik van jullie wil weten:

- Mis ik nog iets?(behalve verstand misschien)
    - Kan ik voor dit geld beter een ander model o.i.d. kopen?

Dan wil ik als deze beschikbaar is alles mooi in de Glorious Soundboard DJ meubel plaatsen.

Afgezien van dat dit een belachelijke set is voor een beginner wil ik graag jullie mening weten. Eigen ervaring, betere keuze voor vergelijkbare prijs, of wat je nog meer kan verzinnen.

Let me know,

Sean.

Ik vind het juist een zeer strakke set waar veel hobby-DJ's alleen maar van dromen. ;)

Je mist alleen nog iets om het geheel af te dekken.
    Persoonlijk ben ik wel fan van flightcases, zeker omdat je het spul dan helemaal af kunt sluiten en dus kunt beschermen tegen stof. Hiernaast kun je je setje dan ook makkelijk meenemen naar feesten (want, wanneer je het spul eenmaal hebt, wil je er zo vaak mogelijk mee spelen ook. ;)), waarbij je nog kunt kiezen om allemaal losse flightcases te nemen of één grote flightcase.
    Ik denk alleen niet dat dat goed gaat passen op je meubel. Het ligt er dus maar aan wat je precies wilt. :)

Comment

Het is geen standaard beginners-set, maar dat mag de pret niet drukken, als je het geld er voor over hebt hoor je ons niet klagen :D

Waar je ook gelijk even aan moet denken (dat zullen ze je in de shop ook wel vertellen, maar toch) zijn kabels. Als je zo'n set wilt kopen, dan moet je daar niet op gaan bezuinigen. En denk dan ook gelijk eens aan een kabeltje om je mixer op je pc aan te sluiten, altijd leuk om mixes op te nemen, zodat je ze aan anderen kan laten horen en misschien nog wel belangrijker, dat je er zelf nog eens naar kan luisteren!

Succes met je 2e hypotheek ;)

Comment

Bij de meeste CD-spelers zitten reeds kabels om aan je mixer aan te sluiten. Deze zijn meestal wel goed te pruimen, als je ze niet steeds inplugt en uitplugt. ;)
        Wanneer je met de spelers op pad gaat en ze moeten steeds opnieuw worden aangesloten, kun je beter een setje stevige tulpjes nemen. En vergeet ook de XLR-kabels niet om naar een versterkerrack te gaan (of desnoods via een andere tulp-uitgang).
        Overigens, een setje kabeltjes is nooit weg en kan altijd van pas komen. Ik sleep op klus meestal ook een koffertje kabels + verloopjes mee, waarvan ik een deel amper gebruik.

Comment

Ok ok, dus als ik dit setje in een leeg pand heb staan kan ik gaan blazen? En wat is de beste manier om de 2 studio boxen aan te sluiten op de set, wat voorloopstukje of ander stukje hardware der tussen?

Comment

Je kunt je KRK's gewoon via twee XLR-kabels aan je mixer hangen. Eentje voor links, eentje voor rechts. Easy as that. ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Bij de meeste CD-spelers zitten reeds kabels om aan je mixer aan te sluiten.
              Dit is echter niet altijd zo, ik heb het namelijk vaker meegemaakt dat ze er niet bij zaten!
              Bovendien ben ik nooit echt gecharmeerd van de kwaliteit, dus ik heb zelfs de keren dat ze d'r wel bij zaten gewoon een nieuw setje Tulp kabels gekocht!

Kabels komen altijd wel van pas, je weet nooit wanneer je bijvoorbeeld weer een ipod met Hèt nummer van de vereniging wilt laten spelen, en zo komt het wel vaker voor dat kabels opeens heel handig zijn ;)

Comment

Ok, relax. Alleen jammer dat Decksaver nog geen product heeft voor mijn setje. De eerste dust covers die der een beetje trendy uitzien. Maar dankjewel dan heb ik al mijn info!

Ciao,

Sean

Comment

En dan verwachten we natuurlijk ook foto's in het 'post hier je thuisset'-topic. :D

Comment

YOo Sean,

Leuke set, zeker weten. CDJ-800's/1000's zijn mijn lievelings spelers en van menig andere DJ. Pioneer DJM-700 is ook zeker een leuk apparaat, als je geld hebt liggen voor de complete set; ja waarom dan niet? Mocht het toch nog een beetje te duur zijn dan zou je ook naar een Reloop RMX-40 kunnen kijken.

Comment

Working...
                    X