Announcement

Collapse
No announcement yet.

actieve zangmonitoren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• actieve zangmonitoren

Hallo,

Ik ben op zoek naar 2 actieve monitoren die bij eventuele kleine optredens, film kijken, cd als foh kunnen worden ingezet. Als de speakers voor monitoring worden gebruikt gaat het vooral om monitoring voor een band.
    Het budget is per speaker rond de 150,- (kan worden opgerekt)

Ik kan uit ervaring spreken(heb/had het zelfde probleem/verzoek)
    dat BAX-SHOP je hier weinig in kan bieden binnen dit budget,

ik zelf heb ongeveer 6-8 maandengeleden een setje gekocht bij de oosterburen voor toen 310€ van 2x 12"active Monitor set, die ik gebruik voor idd band maar ook voor kleine presentaties, waar bij een microfoon en een speaker alleen al voldoende is....

het enige nadeel is wel dat het "vilt" dat om de speaker zit, (bij mij) na ongeveer een maand begon los telaten op de hoeken, maar met wat lijm is dat op te lossen

verder zou ik wel bij deze set nog appart kijken voor een EQ, omdat de EQ die in deze speaker zit niet echt super is(hij doet zijn ding maar dat was het)
    maar vooral om toch om de extra feedback te kunnen kill/filteren...

Comment

Als je voor 310,- een setje speakers koopt, dan moet je niet gek opkijken dat de boel uit elkaar begint te sodemieteren.

Speakers zijn gewoon duur en 150,- voor een actief kastje is erg, erg weinig. Daar koop je met heel veel geluk een leuk 2de hands setje voor, maar normaal gezien kom je niet verder dan Skytec met zo'n budget en daar blijf je beter weg.

Ik zou zeggen: huur tijdelijk iets nuttigs in wanneer je het nodig hebt en spaar door. Kijk ondertussen goed rond op Marktplaats e.d.
      Als je richting de 350,- per kastje zit kom je in het gebied van de leuke, passieve kastjes.

Comment

Originally posted by renevanh View Post
        Als je voor 310,- een setje speakers koopt, dan moet je niet gek opkijken dat de boel uit elkaar begint te sodemieteren.
        Ik weet niet hoe bekent jij bent met het huis merk van ***
        kwalitatief is het idd geen DB of EV maar het dient zijn doel en ik vind het voor die prijs geen slecht optie, en zeker als je weet, dat het een Remake is van de HK Audio.

en ja ook bij hun gelden de zelfde Voorwaarden als hier bij ons eigen bax, 30dagen niet goed geld terug, dus koop ze een week voor je ze wil testen,
        en mocht het je tegen vallen dan stuur je ze gewoon terug(dit is een tip)
        Last edited by Rick; Monday-09-05-2011, 21:09. Reason: aan passen Naam Conculega

Comment

Vind het voor nu wel weer genoeg reclame voor de oosterburen...

Een remake maken is niet zo moeilijk. Een fatsoenlijke remake maken is iets anders. En daar zul je rekening mee moeten houden.

Kijkende naar het budget en dat het ook moet kunnen schreeuwen als monitor, zou ik denken aan tweedehands.

Comment

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar misschien zijn twee van deze speakers iets.
            Mocht een 10" ook voldoende zijn dan zou ik eens naar deze of naar deze kijken.
            Dat is denk ik het enige wat je actief aan monitors voor die prijs kunt krijgen.
            Wellicht is tweedehands een optie, en moet het per se actief zijn?

Comment

Ja het moet perse actief zijn want we komen zowat om in de passieve monitors (is niet erg).
              Aan wat voor een prijzen en speakers moet ik dan gaan denken??
              Dit zijn dan mijn eisen:
              Goed geluid (hoeft niet perfect), Goede kwaliteit behuizing/moet tegen een stootje kunnen, als monitor en als kleine foh te gebruiken, actiev.

Alvast bedankt

Comment

Je zegt je komt om in de passieve monitors? wat heb je dan precies aan monitors al en ben je hier tevreden over. Wellicht kan je dan daar gewoon de actieve versie (als die er is) van nemen.

kwa prijzen is het maar net welke kwaliteits eissen je stelt. Wellicht voldoen de reeds aangedragen monitors al aan jou eissen. misschien wil je toch iets beters. Mogelijkheden varieten tussen 150 en 1500, helaas is het meestal hoe duurder hoe beter

Comment

Als er van de syrincs (geen flauw idee welk type) een actieve versie zou zijn had ik die ook gekocht. Maar het is zou dat als je even snel ergens een monitor wilt bijleggen en zoals ik ook in mijn post eerder zij even een kleine pa neerzetten, je makkelijker een actieve monitor neemt.
                  En over de reeds aangedragen monitoren, die vind ik niet goed genoeg.
                  In iedergeval bedankt ik ga zelf nog wel even rondstruinen in de shop.

Comment

Aha, nu snap ik hoe het zit.
                    Tja ik zou als ik actieve monitors zou nemen een jbl-prx nemen (PRX-612m). Maar dat is natuurlijk tevens omdat ik vooral jbl fan ben. Mocht dit toch iets boven budget zijn; electro voice heeft pas een nieuwe serie, de Live-X hier zijn ook actieve versies van (helaas niet bij bax te koop?)

Comment

We leveren ElectroVoice inderdaad niet en na het gedoe in dit topic zijn we dat voorlopig niet van plan ook.

Comment

Dat was inderdaad niet echt een actie die je van dergelijk merk zou mogen verwachten.
                        Hopelijk zijn hun producten van betere kwaliteit dan, de marketing technieken van hun importeurs. :D

@Drek,
                        Vondt het overigens enigszins vreemd dat als er normaal met synrics wordt gewerkt (wat volgens mij niet echt low-budget is) dat er dan maar 150,-- wordt begroot voor actieve monitors?
                        Is er al een keuze gemaakt? of een nieuw budget vast gesteld?

Comment

Dit lage budget komt omdat er dit jaar al enigzins is geïnvesteerd in een aantal andere dingen. En die syrincs komen bij een bevriend verhuur-bedrijf vandaan. En er is nog niet een nieuw budget.

Comment

Working...
                          X