Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke speakers

hallo,
    ik ben een beginnend dj en ik wil een nieuwe geluidsset gaan aanschaffen.
    ik wil ongeveer op gemiddeld volume 150 man aankunnen en mijn budget is ongeveer 800/900 euro.
    ik zat zelf te denken aan bijvoorbeeld:

hk audio soundhouse one
    dap audio clubshade (niet bij bax )
    american audio tri pack system 2

wat lijkt jullie de beste keus.
    alvast bedankt

groeten thomas

Wanneer je een gemiddeld volume van 150 personen wilt behalen heb je een sub - top combinatie nodig. De sets die u toont zijn aan de krappe kant, tevens is zo'n systeem niet uit te breiden. Ik raad u daarom aan om dit niet aan te schaffen. Wellicht kan je kijken naar een stel deftige topkasten en later twee subwoofers. Ook moet u de keus maken of u voor een actief(versterkers in de speakers ingebouwd) of passief (losse versterkers) geluidssysteem wilt. DB technologies heeft mooie actieve en passieve speakers. Wanneer u voor een passief geluidssysteem kiest raad ik u de American Audio V-reeks aan.

Comment

Ik sluit me volledig bij Roderickk aan. De genoemde sets zijn leuk wanneer het daar bij blijft, maar wanneer er uitbreiding moet komen loop je eigenlijk vast en dien je het setje te verkopen om er voor een lagere waarde iets anders voor terug te kopen.

Zoals Roderickk al aangeeft is er nog de keuze om met powered (actief) of non-powered (passief) luidsprekers te starten. Hierna kunnen wij advies geven voor een leuke set.

Comment

De behringer pro serie vind ik voor het geld wel een heerlijke set wellicht is dat iets, deze is te vinden bij de complete speaker sets.

Comment

Ik zou kijken naar 2x Yamaha MSR400 (bij ons in de shop). Deze klinken echt prima en hebben voor een fullrange luidspreker ontzettend veel bass door een speciale technologie.

Of je er 150 mee aan kunt weet ik niet, hangt ook af van de ruimte en dergelijke. Persoonlijk zou ik het niet doen, maar deze luidsprekers zijn goed uit te breiden met subs in de toekomst en dan heb je een HELE leuke geluidsset.

Comment

ik zat zelf te denken aan actief.
            is wat makkelijker en hoef je geen versterkerrack mee te sjouwen

Comment

tja de dap clubshade zijn 2 subs en 2 tops en bij elkaar 1,2 kw (volgens de beschrijving),
              maar ja is dap he

Comment

En wat is er dan precies mis met DAP?
                Alleen omdat veel mensen her en der schreeuwen dat DAP een slecht merk is, zijn er veel producten die hartstikke leuk zijn. Zo heb je de K-series die hartstikke leuk zijn voor het geld, evenals de (A)X-series. En denk eens aan de Palladium versterkers, oerdegelijke bakken voor het geld. Ik heb in het begin van de zomer even met een P1600 gewerkt, en die was toch moeilijk in de clip te krijgen.

Alleen omdat DAP zich richt op een budgetmarkt, hoeft het nog niet te betekenen dat het slechte producten levert. Ik hoor zoveel mensen schreeuwen dat DAP een slecht merk is, maar gek genoeg hebben ze amper ervaring met het spul...

Ook veel artiesten schreeuwen hoog en laag dat ze een bepaald merk willen en er zijn ook genoeg praktijkvoorbeelden dat hun dromen zo kunnen worden doorgeprikt.
                Laatst nog een verhaal gelezen over een artiestje die hoog en laag zweerde bij Sennheiser omdat dat beter was en hij wist waar hij het over had. Toen ging hij om de microfoon bij de barman, want dat was immers een Sennheiser. Nadat hij had opgetreden was, keek de persoon van dit verhaal eens naar de microfoon en toen stond er "Shure" op te pronken... Nadat deze persoon de artiest hier over verteld had, was hij de rest van de avond niet meer te zien..

Kortom, kijk naar de producten en niet direct naar een merk. Ook merken als JBL hebben budgetproducten die wat lager scoren, zoals de JRX-reeks. Deze hangen in een uitgaansgelegenheid in Terneuzen waar ik wel eens kom, maar het geluid dat deze produceren vind ik niet bepaald lekker klinken, eerder nogal schel.

Om terug te komen op je vraag, misschien is het leuk als je kunt starten met een setje deftige actieve luidsprekers, die je later nog kunt uitbreiden met een setje subwoofers.

Ik heb ooit eens van een forumlid (CityBeatz) een setje dB Technologies Basic 400 luidsprekers mogen huren, in combinatie met een setje Sub 12 subwoofers. Setje klonk goed en droeg best ver. Het voordeel is dat er zowel 12", als 15" en ook 18" subwoofers beschikbaar zijn uit de stal van dB Technologies, welke ook allemaal actief zijn.

Comment

wat vinden julie dan van de dap clubshade.
                  cubshade: http://www.highlite.nl/index.php/hig...ies/danceshade
                  Last edited by Rick; Wednesday-31-12-2008, 13:47. Reason: Link gewijzigd.

Comment

ik zat ook te denken aan de behringer pro serie.
                    wel passief maar goed
                    bijvoorbeeld eerst een setje b1220 pro en dan kan je later uitbreiden met een setje b1800x pro.
                    of je koopt een setje b2520 pro.
                    die hebben dubbele bassen.

Comment

De specificaties zien er redelijk uit , als ik jou was zou ik wel naar een winkel gaan waar je even je speakers kan testen voor je een miskoop doet.

De behringer pro serie is erg goed voor het geld vind ik, enkel nadeel de versterkers.
                      Maar goed scheelt weer een keertje sportschool.

Comment

Ik heb even je link naar die andere webshop gewijzigd en nu gelinkt naar Highlite (de leverancier van DAP).
                        De webshop waar je naartoe linkte is namelijk een grote concurrent van Bax-shop.nl ;)

Comment

ik zat te denken aan db technologies live opera
                          en als uitbreiding een sub 12, 15 of 18.
                          heeft iemand ervaring met deze speakers?

Comment

Roderickk werkt als het goed is met luidsprekers uit de Opera-reeks. Ik verwacht dat hij hier wel meer over zal kunnen vertellen. ;)

Comment

R & S Entertainment gebruikt ze ook.

Comment

Working...
                              X