Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke sub bij 2x mackie srm 350

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke sub bij 2x mackie srm 350

Hallo forumleden,

Tot nu draai ik alleen in kleine gelegenheden, ik gebruik daarvoor 2x mackie srm 350. Ik heb geen klagen maar ik ben wel toe aan een subwoofer.
    Nou heb ik al rondgekeken en de 1501 van mackie vindt ik te duur, ik heb een budget van 400 euro max.
    De pxw18 van american audio vindt ik wel een optie maar ik zou liever meer opties weten, tevens vindt ik de 2e hands markt in subs maar erg klein. Heeft iemand tips? roep maar ik ben blij met alles. Ook met 2e hands aanbiedingen....

Groeten,
    Dave

Hoi Dave,

de sub die je noemt heeft behoorlijke afmetingen, weet niet of dit een probleem voor je is? In je eentje verslepen zal denk ik niet meevallen, zeker niet in een auto. Las wel iemand die er tevreden over is, zeker gezien de prijs.

Persoonlijk ben ik meer een voorstander en gebruiker van A-merken (volgens mij valt AA daar niet onder, als je ziet wat je krijgt voor het geld snap je eigenlijk nieteens dat het kan). En mijn voorkeur heeft het ook om per kant een sub-top comi te maken maar dat kan ook smaak zijn. Anderen hebben wellicht de voorkeur en goede argumenten om 1 kast te pakken of 2 stuks te 'koppelen' waardoor je effectief meer output krijgt.

Het is dat de 15 inch versie maar 3 tientjes goedkoper is dan de 18 inch, anders zou ik dat gedaan hebben als budget een probleem is. Per kant een 18 blaast denk wel heel hard over de SRM350 heen, ik heb zelf de 450 en vind de 15 inch subs die ik heb van Mackie weer net te weinig voor flinke disco-sound (beuk).

Comment

Beste Dave,

Je gebruikt de SRM350's voor kleine gelegenheden, maar is dit zang of discowerk wat je er mee gaat verrichten?

Hiernaast, zoals dimi net vermeldt, is het mooier om gelijk al je apparatuur op A-merken te houden. Je hebt immers al een mooie start gemaakt, wellicht is het dan ook interessant om op dat niveau te blijven werken. ;) Nu hoeft dat niet direct Mackie te zijn (ookal is gebruik van hetzelfde merk optisch meestal wel netter), maar kan ook iets anders worden.

Tevens denk ik dat een SRM350 het toch lastig gaat krijgen als hij wat subwoofergeweld dient te overstemmen. Zeker doordat deze maar over een 10" woofer beschikt zal hij het redelijk moeilijk krijgen. Aangezien je toch iets groter wilt gaan werken, kun je wellicht een 'upgrade' van toppen maken? (Bijvoorbeeld overstappen naar SRM450, ik noem maar iets.) Dan kun je voorlopig weer vooruit, iets meer mensen van kwalitatief geluid voorzien ;).

Misschien kun je ook eens kijken naar de nieuwe JBL Eon-serie die net uit is. De nieuwe versie bevat ook een 18" subwoofer die perfect aansluit bij de Eon fullrange luidsprekers. Hier loopt inmiddels al een topic over. Wellicht leuk om eens door te lezen. :)

Comment

Ik denk dat de sub 5 van DB Technologies een goeie keus is. Zijn niet gek duur, valt toch wel onder de betere merken en is zeer klein in vervoer.

Comment

Working...
        X