Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luidsprekers café

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

TIP:
    Mag het niet veel kosten: Samson RS-15 toppen
    Iets kleiner RS-12 (maar dan zal ik er al snel 4 plaatsen)

Mag het uiteindelijk toch wat kosten,
    ik plaats wel eens Acoustic Line topjes in café's
    (al dan niet met een losse sub).

Maar dan wel op een wat zwaardere versterker

Comment

Als het wat moet schreeuwen en knallen is het misschien een idee om te kijken naar de JRX-serie van JBL. Kunnen vrij veel verwerken en ik zie ze regelmatig terug in de horeca.

De klank, daar ben ik persoonlijk niet weg van omdat het hoog erg agressief is (kan misschien met een EQ nog worden verholpen, zelf niet mee geëxperimenteerd). Het gaat wel wat buiten het eerst vastgestelde budget vallen, maar het blijft wel heel.

Gaat het toch meer om een leuk achtergrondmuziekje en heeft klank meer de prioriteit dan volume, dan is een setje DAP K-112 misschien nog een optie.

Wat ik in de verhalen van de andere forumleden vooral terugzie, is dat men een beetje over het feit heen leest dat het maar om een ruimte van 5 bij 7 gaat. Dat is niet zo gek groot. Kan me best voorstellen dat je daar een stukje dansvloer in wilt, maar er is altijd een groot deel dat elkaar een beetje wil verstaan in zo'n gelegenheid. ;)

Comment

waarom adviseer je de uitbater niet om over te stappen op een Actief systeem bvb mackie thump 15a dan bespraak je ruimte achter je bar(niet veel) en de thump geeft echt een goede lage kick en nu hier bij bax zwaar afgeprijst...maar 299 p.s.

het zijn wel speakers die zeker een aantal jaar mee moeten en kunnen gaan...

Comment

Actief systeem
          Dat heeft meer nadelen dan voordelen denk ik, vooral in dit budget.

Comment

Nog een vraagje, moesten we eventueel gaan voor de dB Technologies Arena 12, kunnen we dit aansturen met een QSC GX3? Of is deze te zwak en moeten we voor de GX5 gaan?

Of is dit type versterker een beetje té? Wat raden jullie dan aan?

Mvg

Comment

De versterker is wat licht voor die luidsprekers. Sta je zelf vooral achter de knoppen (of iemand die enigszins weet waar hij mee bezig is in ieder geval), dan zou ik wel een wat zwaardere amp er achter zetten.

Comment

Working...
              X