Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luidsprekers café

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Luidsprekers café

In een café in de buurt hier hebben ze me gevraagd 2 nieuwe luidsprekers aan te schaffen aangezien de tweeters van de huidige, oude boxen defect zijn. Er zijn daar af en toe feestjes dus dan moet het wel wat harder kunnen. Ik zat te denken aan 2x DAP MC-12. Zijn dit degelijke boxen?

Zo nee, wat raden jullie me dan aan?

Alvast bedankt,
    David Willems

Wat is het budget?

Comment

en hoe groot is het cafe? ik heb zelf de mc-12 je krijgt waar je voor betaalt, ze kunnen niet veel hebben vermogen verwerken.

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
        Wat is het budget?
        Niet TE duur, maar wel liefst degelijk materiaal. Ik vermoed dat 300 euro het maximum is.

Comment

Cafe's heb je in verschillende maten met welke hebben we hier te maken?

300 euro per speaker of totaal?
          Is er al een versterker aanwezig, zoja welke?
          Mocht er geen versterker aanwezig zijn, wil je actieve speakers of met een versterker?

Comment

Originally posted by Dj-Walter View Post
            Cafe's heb je in verschillende maten met welke hebben we hier te maken?

300 euro per speaker of totaal?
            Is er al een versterker aanwezig, zoja welke?
            Mocht er geen versterker aanwezig zijn, wil je actieve speakers of met een versterker?
            De boxen die aangeschaft moeten worden zouden geluid moeten voorzien in een ruimte van ongeveer 5 op 7 meter.

300 totaal (indien mogelijk)
            Er is een versterker aanwezig, een JB systems AX400.

Comment

Dan zou ik toch voor deze speakers gaan, lijkt me toch een stuk beter als die daps.

Comment

Ik denk wel dat ze met die versterker wat underpowered zijn...

Comment

Die speakers zijn zwaar underpowered, maar het werkt wel.:) Later als het nodig is kun je altijd nog een zwaardere versterker kopen. Toch zou ik voor deze speakers gaan omdat je met deze het meeste waar voor je geld hebt.

Comment

Ik zou ze vriendelijk bedanken en nee zeggen.

Zeker als ze zeer regelmatig gebruikt gaan worden en in een professionele omgeving hangen ga ik niet in op dit soort dingen. Die uitbater moet geld met zijn cafe verdienen en zal er elke dag mee moeten werken. Als je dan geen degelijke apparatuur gebruikt is het vroeg of laat problemen. Tuurlijk hoeft het niet het beste van het beste te zijn maar als je er geld mee moet verdienen en er niet eens in wil investeren om iets fatsoenlijks neer te kunnen hangen om er zo jaren plezier van te hebben dan bedank ik ze vriendelijk.

Wij hebben ook zoon voorval gehad. ging om 4 speakers. De uitbater zweerde bij behringer en dat zou er dan ook moeten komen hangen. Wij hebben nee gezegt en bedankt en een ander zij ja doen we. Dit is prima ieder zijn keus. Vreemd genoeg mochten we binnen 1,5 jaar al wel ons voorstel uitvoeren. Conclusie 2x betaald voor het zelfde resultaat.

Ik zie te vaak dat de uitbater zoveel mogelijk euro'tjes in zijn zak wil houden en dus met rommel gaat werken maar vroeg of laat komt het er toch uit. Daarom werken wij hier niet meer aan mee. Daarom is mijn advies dus ook laat gaan laat gaan.

Comment

Volledig met eens.
                      In een lokale bar hier hangen er ook zo van die behringer luidsprekers.
                      In het begin viel het goed mee, maar na een maand of 2 hoorde ik al gekraak en het betert er niet op :D.
                      Beter 1 maal iets goeds kopen waar je jarenlang geniet van kan hebben dan om de 2 jaar geld uit te geven.

Comment

Ook ik sluit me hier bij aan, beter wat meer uitgeven aan wat degelijke speakers dan die dap mc's ophangen. zeker in een café.

Comment

Bedankt voor jullie reacties,

ik begrijp jullie standpunten, ik ga het er met hem eens een keertje over hebben om eventueel toch te gaan voor duurdere speakers.

Mag ik dan vragen wat jullie aanraden van kwaliteitsboxen?

Bedankt,
                          David

Comment

Een cafe wat maar 300 euro te besteden heeft als investering in zijn zaak vind ik zo ie zo vrij treurig. Een beetje een drive in kost al meer en dat is dan maar voor 1 avond.

Volgens mij is een goede geluidsinstallatie toch een best wel belangrijk onderdeel van een beetje zichzelf respecterend cafe. Om er dan voor een 300 euro aan foekie woekie mc20 in te gaan hangen of een tsx 12 van jb-system dan vraag ik me echt af waar ze mee bezig zijn. Dat is leuk voor als je 12 bent en iets op je slaapkamer wil of in je garage maar in een cafe?? Neej daar snap ik niet veel van.

Ik zou dan eerder voor bijvoorbeeld 2x arena 12 van db technologies gaan. Kost wat meer maar met een goede versterker kun je er wel jaren mee vooruit. Voor een cafe is dit meer dan voldoende. Is er toch een keer wat meer power nodig kun je er nog altijd een subje voor de ene keer bij huren of bijkopen.

Comment

Ik heb vorig jaar een plaatselijke kroeg een oude set Mackie SRM 450 kado gedaan....stukje klantenbinding, ze huren regelmatig tenten, apparatuur en dergelijke bij ons. Voor kroegen hier op het Friesche platteland is het lastig genoeg het hoofd boven water te houden.

Comment

Working...
                              X