Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp gevraagt

Hi, ik was gister jarig en heb al heel wat geld.
    Mijn bedoeling was om er een mengpaneel van te kopen.
    Ik zit dagelijks even te kijken voor een goede en een wat goedkoper mengpaneel[tje].

Uiteraard wel goede kwaliteit, en ik vind dat €100,- tot €180,- wel veel is en genoeg is voor een mangpaneel.
    De vraag was, of jullie een mengpaneel wisten van goede kwaliteit en niet al te duur.

Gelieve links sturen met alle benodigdheden.
    Bedankt :)

Wat voor een mengpaneel wil je?
    Wil je echt een mengpaneel (voor bands enz.) of wil je een dj-mixer.
    €100,- tot €180,- is niet echt veel voor een mengpaneel, maar als beginner is er vast wel wat leuks te vinden. Of de kwaliteit dan goed is kan ik niet beloven.
    Uiteraard heb je ook iets nodig om aan te sluiten om je mengpaneel. Dus, heb je al speakers, cd spelers/laptop, microfoon(s), enz.
    Houd er rekening mee dat zulke dingen ook geld kosten.
    En als je veel met je mengpaneel wil reizen (zoieso is het een goed idee) heb je ook een degelijke flight-case nodig.

Comment

Ja, ik ben een beginnende DJ.
      Ik heb het mengpaneel nodig om [je raad het al] te draaien op een radio.
      En dan zal ik draaien met sam broadcaster, dus het is belangrijk dat het goede kwaliteit is.

Een compleet mengpaneeltje [dus plus alles micro standaart etc.] daar heb ik 300,- tot 350,- voor over.

Experts weten dit wel, is dit een beetje van goede kwaliteit:
      Numark M101USB koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage
      Last edited by DJgosp; Tuesday-17-05-2011, 17:20. Reason: Link bijgevoegd

Comment

Wat wil je er allemaal op aansluiten ?

Comment

Als ik radio zou draaien, dan zou ik daar geen dj mixer voor nemen, maar een live mixer (tenzij je natuurlijk de hele tijd echt wilt gaan mixen)
          Lijkt me dat het hier vooral om microfoon werk (1 micro) gaat en eventueel nog een line signaaltje (cd mp3 computer etc) omdat de nummer volgens mij met Sam-broadcaster worden afgespeeld toch?

Nu kan je het beste van het beste mengpaneel hebben, als de geluids-ingang van je pc niks is wordt het geluid ook niks. Bedenk dus even of de huidige geluidsingang die je gaat gebruiken van je pc van voldoende kwaliteit is of dat je nog een externe geluidskaart wilt.

De xenyx mixertjes zijn best leuk voor beginners, het voordeel hiervan is dat er een aantal zijn met al een ingebouwde usb aansluiting (dus dan heb je geen externe geluidskaart meer nodig) Zeker bij microfoon gebruik ga je daar denk ik meer plezier van hebben dan van zon simpele dj mixer.
          Verwacht er echter geen top kwaliteit van, maar als je er respectvol mee omgaat blijven ze best lang heel :wink:

Een XENYX X1204US kost maar 150 euro. dan heb je nog wat over voor een microfoon. Zelf zou ik een kijken naar een sm-58 of een senheiser E835 of 845, Daarmee zit je waarschijnlijk voor de komende jaren al goed.

Dan heb je in totaal dus 150 euro voor een mixer en nog eens 100 voor een microfoon. dan heb je nog genoeg budget over voor een xlr kabel, een usb kabel en een (tafel) statiefje bij en je hebt een hele leuke set.

Comment

De Xenyx is een goede budget oplossing. En is voor (traditioneel) radiomaken logischer dan een dj mixer.

Heb je iets meer geld voor een mic zou je voor dit pakket kunnen gaan: Rode NT1 studiomic pakket.

Goede mic, cradle, plopkap en XLR kabel alles in een pakket. Enige dat je dan nog nodig hebt is een statiefje.. dat kan al voor 15 euro ofzo

Comment

Working...
            X