Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf nieuwe toppen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aanschaf nieuwe toppen

hallo allemaal,

Ik zit nu te kijken naar een nieuw setje toppen, heb nu namelijk de DAP MC-12. Ik heb nu 2 15" subs(PR-115B).

Ik zat zelf te kijken naar de DAP X-12 of de X-12T heeft iemand hier ervaring mee? Als iemand nog andere toppen aanbeveelt mag je het ook posten. graag passieve kasten omdat ik al een versterker heb(ep1500 ja is te ligt maar dat maakt even niet uit want de volgende aanschaf zal een nieuwe versterker zijn.)

Het is voor een drive-in show.

Edit: ik wil ze later gaan gebruiken in combinatie met de X15B

Bij voorbaat dank
    Last edited by DJordy; Friday-20-05-2011, 09:16.

Zelf heb ik o.a. de DAP X-12, en ben zeer tevreden over de speaker. Vergeleken met de mc-12's is dit echt een totaal nieuwe ervaring van geluid. Voor dit geld vindt je waarschijnlijk geen enkele andere speaker die dezelfde kwaliteit levert. Ook de combinatie met de X15B is erg leuk, maar ik zou zeker ook eens gaan kijken naar de X18B die net iets lager gaat. IK heb gekozen voor de X-12 en niet de T versie omdat de T enkel een top-kast is , deze is eigenlijk niet bruikbaar zonder sub, de X-12 is dat wel.

Comment

bedankt voor je reactie,

Maar als ik dus alleen met subs draai dan kan ik beter de T versie nemen want daar zit een grotere hoog driver in, uit eindelijk wil ik naar dubbele subs, dus dan adviseren ze bij de complete set de X12T.

Weet iemand toevallig of deze in de winkel staan?? want ik kom namelijk A.s. zaterdag vanuit Wijchen naar Goes voor de opendag, dan kan ik ze namelijk beluisteren en eventueel meteen mee nemen.

Comment

In combinatie met subs is de X12-T inderdaad ook een optie. Echter gezien je niet meteen subs gaat aanschaffen zul je in het begin toch echt laag missen. Wellicht wil je later ook nog eens zonder sub op pad, dan zou een X12 ook een betere keuze zijn. Houdt natuurlijk ook even rekening met het prijsverschil.

Comment

bedankt voor de snelle reactie,

ik heb al de PR115B subs van dap dus daar kan ik nog even mee vooruit.

Comment

niemand meer?

Comment

Wat is je budget? Zonder budget kunnen we moeilijk met iets zinvols komen...;)

Comment

349 ongeveer per top

Comment

heb je ook nagedacht over vervoer of heb je hier en daar wat hulp?
                  want ik zie dat je pas 15 bent dus aan een paar kasten van 20-30kg
                  zal ook niet makkelijk zijn(en subs zijn vaak nog zwaarder)

maar even zonder gewicht enzo inacht tenemen heb ik de Gemini GVX serie best wel hoog zitten een maatje van mij heeft de 12" en klinken voor de prijs toch best lekker
                  misschien is de GVX 15" wat voor je
                  en past ook mooi binnen je budget...

Comment

Neem je altijd Subwoofers mee, of doe je ook feestjes met je speakers fullrange?

Comment

15 inch subjes, daar zou ik de X-12 voor nemen. Die kun je eventueel ook nog fullrange inzetten voor hele kleine gelegenheden, voor de wat grotere dingetjes wil je toch vanzelf subjes meenemen als je die luxe toch hebt. ;)

De X-12 staat niet in onze showroom opgesteld. Ik denk ook niet dat hij er met de open dag bij is in de luidsprekertent. Ik zal kijken of we hem voor je in de showroom kunnen neerzetten.

Comment

bedankt voor jullie reacties,

Ik neem altijd subs mee zo zit mijn rack ook bekabeld, dus om nou alles om te pluggen doe ik liever niet en neem dan altijd subs mee, heb liever dat mensen komen dat het zachter moet dan dat het harder moet en ik niet harder kan.

@rick, als dat zou kunnen heel erg bedankt als dat mogelijk zou zijn.

als er eventueel nog andere adviezen zijn welkom, iemand zei dat de HK PRO 12" is 40 euro duurder maar is dat een grotere stap vooruit dan de X-12?

Comment

Ik zou niet voor gemini, gaan maar het gewoon bij dap houden. Waarom? DAP is toch wel een stuk bekender en veel meer gebruikt. Zodoende ook veel makkelijker bij te huren. (en te verhuren aan andere dap gebruikers).

Verder zou ik zoals Rick ook aanraad gewoon de X12 nemen, maarja dat heb ik al uitgelegd dus dt moet u zelf weten.

Wellicht kan er als er toch een setje in de showroom wordt gezet er ook een Setje X12-T's naast worden gezet, dan kan je het zelf vergelijken.

Comment

Het probleem is een beetje dat het op de open dag erg druk gaat worden en dat het dan rumoerig en druk is. De ruimte hebben we nodig om producten te demonstreren en mensen rond te laten lopen. We kunnen je wel een setje X-12 laten horen, dat is niet zo'n probleem. Maar om complete speakerstacks neer te zetten, daar zit veel tijd in en kost veel ruimte.

Voor een uitgebreide demo kun je beter eens doordeweeks of vroeg op een zaterdag langskomen, dan is het wat rustiger en kunnen we goed de tijd voor je nemen. Ook heb je dan zelf een rustig moment om eens goed te kunnen luisteren/vergelijken en verschillende muzieksoorten te horen. Op een dag als de open dag is dat bijna onmogelijk omdat we met een beperkt team een hele grote groep mensen moeten helpen.

Comment

owke,

ik zal eens over leggen hier( woon in wijchen Ca. 2 uur rijden:P) maar denk dat ik toch eens kom luisteren. maar de muziek die met de opendag gedraaid word wat voor een genre is dat? of is dat gewoon alles door elkaar.

Comment

Working...
                              X