Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke set zouden jullie kiezen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke set zouden jullie kiezen

Hallo,

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe set.
    Dit omdat mijn huidige set wat te krap aan het worden is.
    Ik heb nu 2 stuks Behringer Ep2500 versterkers.
    En twee stuks B1800 subs en twee B1520 toppen daar op.
    Nu gaat dit goed bij normaal gebruik tot 150 personen.
    Daarna ga je te kort komen.
    Nu kan ik alles uitbreiden met twee extra B1800 subs, en twee extra B1520 toppen.
    En twee extra versterkers de EP400 en die op de vier subs gaan zetten, en de twee huidige EP2500 op de vier toppen.
    Dan heb ik een hogere headroom, en ook wat meer versterking in de subs.
    Dan zou ik dus een grotere groep kunnen voorzien van voldoende geluid.

Of zie ik dit verkeerd, en kan ik beter de huidige set verkopen, en gaan voor een totaal nieuwe oplossing.

Al zoekende kwam ik dit tegen:
    RCF 4PRO actief systeem met deze speakers - versterkers
    2x RCF 4PRO 8003-AS actieve bassreflex subwoofer
    2x RCF 4PRO 7001-BA actieve mid/laag luidspreker
    2x RCF 4PRO 7001-MH actieve topkast

Of deze:

JBL MRX Crown XTI 6000 combiset met flightcase
    2x Crown XTI6000 2x2100W DSP versterker
    2x JBL MRX525 dubbel 15 inch fullrange luidspreker
    2x JBL MRX528S dubbel 18 inch subwoofer

Mijn vraag is dus.
    A- Zouden jullie de Behringer set uitbreiden zoals omschreven, en tot hoeveel personen zou deze dan goed ingezet kunnen worden.

B- Indien A niet aangeraden wordt, welke set zouden jullie dan adviseren.
    De RCF of de JBL.

C- Of een EV set bijvoorbeeld de RX Serie.
    2 stuks Electro Voice RX 118s
    2 stuks Electro Voice RX 212/75
    1 stuks Electro Voice CP2200
    1 stuks Electro Voice CP3000s
    1 stuks Electro Voice DX38

Het gebruik van de set is voor Feestavonden, Disco, en de wat minder bekende live artiesten.
    Gebruik is meestal in een zaal, en soms ook buiten.
    Graag zie ik jullie info tegemoet, omdat ik snel wil beslissen i.v.m de extra korting bij Bax 28 mei.
    Last edited by Muziekman Jan; Sunday-22-05-2011, 13:34. Reason: Extra set toegevoegd EV

Persoonlijk zou ik kiezen voor vervanging van je set wat met JBL of RCF ga je er zeker op voorruit ten op zichten van je Behringer set. Zeker als je werkt met live artiesten.

Of je de JBL of de RCF set moet kiezen vindt ik met name een kwestie van persoonlijke voorkeur. zelf vind ik beide sets prima klinken en kunnen.

Comment

Originally posted by dsound Audio Solutions View Post
      Persoonlijk zou ik kiezen voor vervanging van je set wat met JBL of RCF ga je er zeker op voorruit ten op zichten van je Behringer set. Zeker als je werkt met live artiesten.

Of je de JBL of de RCF set moet kiezen vindt ik met name een kwestie van persoonlijke voorkeur. zelf vind ik beide sets prima klinken en kunnen.
      Beste Audio Solutions,

Jij geeft aan de Behringer set dus niet uit te breiden.
      Die richting had ik zelf ook wel gedacht te moeten gaan.
      Nu is het wel zo dat ik niet in de live optredens zit van de bekende artiesten.
      Maar de wat minder bekende artiesten komen wel op mijn pad.
      En ik denk dat de Behringer daar niet de beste keuze voor is.
      Het zou dus een RCF - JBL - of een EV set kunnen worden.
      Met de prijzen zitten ze ook niet zo ver uit elkaar dat ik daar op zou gaan beknibbelen.
      Beter wat meer uitgeven en een goede set, dan een set die het net niet is.
      Met de extra keuze van EV dus nu uit drie sets wat zou dan een voorkeur kunnen geven en waarom.

Comment

Zelf heb ik ook pas een set MRX'en met XTI versterking aanschaft. Overal waar ik deze set heb ingezet heb ik zeer goede en tevreden reacties gekregen over hoe goed het geluid was. Zelf vindt ik de klank van de mrx'en en van xti ook erg goed.

De rcf set ken ik niet,, maar als ik moest kiezen: JBL

Comment

pfoe, het zijn erg grote setjes hoor, tot hoeveel personen wil je nu kunnen?

Comment

Originally posted by yobotje View Post
            pfoe, het zijn erg grote setjes hoor, tot hoeveel personen wil je nu kunnen?
            Als ik dan toch alle bestaande apparatuur aan de versterker zijde en de speakers moet vervangen.
            Dan denk ik dat ik niet een stapje hoger moet gaan.
            Ik wil dan wel richting een set die een 500 tot 700 man aan moet kunnen.
            Zijn deze sets dan te groot denk je, ik heb er geen ervaring mee.
            Zoals ik al aangaf heb ik nu een simpele behringer set.

Comment

Als ik een beetje kijk, moet dat met die RCF set wel lukken hoor. Moet het ook echt op een hard discovolume, of achtergrond?

Comment

Originally posted by yobotje View Post
                Als ik een beetje kijk, moet dat met die RCF set wel lukken hoor. Moet het ook echt op een hard discovolume, of achtergrond?
                Het zal voor diversen geluid keuzes ingezet worden.
                Het kan gaan om:
                - Live optreden
                - Disco
                - Achtergrond
                - Buitengebruik bij buiten dagen

Comment

Had niet gezien dat je ook een EV set in je lijst had opgenomen.
                  Hier kies je dan voor een RX set, ik denk dat je dan beter een vergelijking kan gaan maken met een JBL-SRX set ipv een MRX..

Alle drie de sets zullen aan jou eisen kunnen voldoen.
                  Waaraan ga je dan kiezen:

Actief / passief :
                  Hebben beide hun voor en na delen. Als je hier uit bent is of je keuze gemaakt voor RCF of houdt je de JBL vs EV over.

JBL VS EV:
                  De RX kost volgens mij als totaal set ook een stuk meer. Zou je dus eventueel ook nog JBL-SRX mee kunnen nemen in je keuze wat dan weer gelijk zit.
                  Kijk je vooral financieel -> MRX... maakt dat niet uit,, dan is jbl / ev kwestie vooral een persoonlijk voorkeur. EV en JBL zijn beide goed...

Comment

Ik zal denk ik dan voor de RCF set gaan, dan heb je ook verschillende toepassingen, bijvoorbeeld de mid/laag luidspreker met de top en de hele set! Misschien is dit ook nog een idee:

HK Audio ACTOR DX koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

Deze set zal je ook volledig kunnen gebruiken, maar ook alleen de 2 toppen, en ook 2 toppen met 2 subs! Misschien ook nog een idee een samengestelde set van

2x PRO 12 top
                    2x 15 inch sub (HK)
                    2x 18 inch sub (HK)

Of nog een stapje hoger:

2x PRO 15 top
                    2x 18 inch sub (HK)
                    2x 21 inch sub (maakt HK deze?)

Comment

Originally posted by SLGV View Post
                      Had niet gezien dat je ook een EV set in je lijst had opgenomen.
                      Hier kies je dan voor een RX set, ik denk dat je dan beter een vergelijking kan gaan maken met een JBL-SRX set ipv een MRX..

Alle drie de sets zullen aan jou eisen kunnen voldoen.
                      Waaraan ga je dan kiezen:

Actief / passief :
                      Hebben beide hun voor en na delen. Als je hier uit bent is of je keuze gemaakt voor RCF of houdt je de JBL vs EV over.

JBL VS EV:
                      De RX kost volgens mij als totaal set ook een stuk meer. Zou je dus eventueel ook nog JBL-SRX mee kunnen nemen in je keuze wat dan weer gelijk zit.
                      Kijk je vooral financieel -> MRX... maakt dat niet uit,, dan is jbl / ev kwestie vooral een persoonlijk voorkeur. EV en JBL zijn beide goed...

Ik denk dat ik beter bij passief kan blijven.
                      Meer mogelijkheden om in te zetten, en bij een storing ook simpeler een oplossing te verzinnen.
                      Geen stroomkabels nodig bij de speakers.
                      En meer keuze in versterkers en mogelijkheden denk ik.
                      Ook een betere koeling mogelijk met losse versterkers.
                      Het zal de JLB set of de EV rx set worden.
                      Heb je nog voor en nadelen van deze beide sets.
                      Wat zou voor mijn gebruik de voorkeur genieten denk je.

Comment

@yobotje... Naar mijn mening is dat niet te vergelijken met de eerder aangegeven sets..
                        Verder is dat slechts een enkel 12"/1" Top, en is de rest allemaal dubbel of 3 weg.

Denk ook niet dat HK zich kwa geluidskwaliteit kan meten met RCF/JBL/EV..

Comment

@yobotje... Naar mijn mening is dat niet te vergelijken met de eerder aangegeven sets..
                          Verder is dat slechts een enkel 12"/1" Top, en is de rest allemaal dubbel of 3 weg.

Denk ook niet dat HK zich kwa geluidskwaliteit kan meten met RCF/JBL/EV..
                          Dat denk ik dus ook.
                          Nu heb ik toppen 15 inch met een 1,75 hoorn
                          Echter een rms van 400watt en 96db

En als sub de 18 inch B1800X Pro

Comment

@ Muziekman Jan...

We hebben het hier toch over een investering van tussen de 7000 en 10.000 euro.
                            In zon geval zou ik in ieder geval voor dat ik iets koop het product willen zien / horen. ( je koop meestal ook geen auto in een webshop toch? )
                            Lijkt me ook zeker dat bax daar aan zal willen mee werken, al kunnen zij helaas geen ev leveren... ( nog een reden om voor jbl te kiezen :wink: )..

EDIT: had je over je voorkeur voor passief heen gelezen..
                            Dan gaat het dus alleen tussen jbl / ev..
                            Ik heb ook de keuze gemaakt tussen jbl en ev.. heb toen voor jbl gekozen..
                            Vooral het gewicht, de inzetbaarheid en mogelijkheid tot bijhuren waren voor mij de reden voor deze keuze.

Iedere EV gebruiker zal zeggen dat EV beter is.. Iedere JBL gebruiker zal zeggen dat JBL beter is. (trek je hier vooral niks van aan het is beide goed.) Het is gewoon een kwestie van smaak / gevoel. ( En dus dat bax enkel jbl heeft)
                            Last edited by SLGV; Sunday-22-05-2011, 14:57.

Comment

@ Muziekman Jan...

We hebben het hier toch over een investering van tussen de 7000 en 10.000 euro.
                              In zon geval zou ik in ieder geval voor dat ik iets koop het product willen zien / horen. ( je koop meestal ook geen auto in een webshop toch? )
                              Lijkt me ook zeker dat bax daar aan zal willen mee werken, al kunnen zij helaas geen ev leveren... ( nog een reden om voor jbl te kiezen :wink: )..

EDIT: had je over je voorkeur voor passief heen gelezen..
                              Dan gaat het dus alleen tussen jbl / ev..
                              Ik heb ook de keuze gemaakt tussen jbl en ev.. heb toen voor jbl gekozen..
                              Vooral het gewicht, de inzetbaarheid en mogelijkheid tot bijhuren waren voor mij de reden voor deze keuze.

Iedere EV gebruiker zal zeggen dat EV beter is.. Iedere JBL gebruiker zal zeggen dat JBL beter is. (trek je hier vooral niks van aan het is beide goed.) Het is gewoon een kwestie van smaak / gevoel. ( En dus dat bax enkel jbl heeft)

Klopt helemaal.
                              Maar het is wel fijn eerst een richting te weten waar je heen wilt.
                              En ik denk dat de JBL set het gaat worden.
                              Nu nog een keer gaan luisteren naar JBL en kijken of het doet wat ik ervan verwacht.
                              Tot hoeveel personen is die set een beetje geschikt.
                              Wat is jou ervaring ermee.

Comment

Working...
                              X