Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke set zouden jullie kiezen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

heb zelf enkel de kleine toppen (MRX512m) van deze serie. Dus niet echt ervaring met de duur jou voorgestelde set. (wel met de RX set ) Wellicht kan je er daar ook nog 2 of vier van erbij nemen voor gebruik als monitor bij de eerder genoemde live optredens.

Ik denk dat 500 man op goed volume makkelijk te halen moet zijn hiermee.
    Het is altijd lastig te zeggen hoeveel man precies omdat dit ook afhankelijk is van de ruimte en het gewenste volume.. Maar achtergrond muziek voor 700 zal ook geen probleem zijn.

Comment

Originally posted by yobotje View Post
      Ik zal denk ik dan voor de RCF set gaan, dan heb je ook verschillende toepassingen, bijvoorbeeld de mid/laag luidspreker met de top en de hele set! Misschien is dit ook nog een idee:

HK Audio ACTOR DX koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

Deze set zal je ook volledig kunnen gebruiken, maar ook alleen de 2 toppen, en ook 2 toppen met 2 subs! Misschien ook nog een idee een samengestelde set van

2x PRO 12 top
      2x 15 inch sub (HK)
      2x 18 inch sub (HK)

Of nog een stapje hoger:

2x PRO 15 top
      2x 18 inch sub (HK)
      2x 21 inch sub (maakt HK deze?)

HK is misschien ook nog een optie om het actief gedeelte in de keuze uit te breiden ja. Maar om nu een 21 sub te gaan nemen met een 15 inch top en dan te zeggen dat dit een stapje hoger is? Ik denk dat je dan de plank toch echt erg mis slaat en er dus ook nog nooit zelf mee hebt hoeven werken.

Een 15 inch top word zo ie zo niet vaak gebruikt met een sub. De 12 inch klinkt namelijk gewoon in de meeste gevallen een stuk strakker dan een 15 in het mid hoog dus als je vaak subs gebruikt zou ik in ieder geval gaan voor een 12 inch top. Ook is het vaak zo dat wanneer er een 21 sub onder moet deze echt als sub gebruikt dienen te worden gebruitk. Als ze a gebruikt worden zie je ze meestal op echt grote evenementen want dan draagt het verder en nog lager. Maar voor een drive in of disco of band in het segment van de ts zie ik eigenlijk nooit een 21 sub. Zou niet weten waarom.

Als ik een suggestie zou mogen doen. Neem een actief setje van db. Bijvoorbeeld de concert flex. Of beter ga naar de opendag en ga luisteren.

Comment

Bedankt voor je reactie,

Jij geeft aan een set van DB (met RCF speakers).
        Echter actief, in tegenstelling tot de JBL set.
        Het rms vermogen van de DB lijkt hoger uit te komen.
        Met twee losse actieve subs van 1000watt, ten opzichte van de JBL met 2 x 18 inch en 800watt rms.
        Wat zou een goede reden kunnen zijn om voor DB te kiezen i.p.v de JBL set met de Crown versterkers.
        Nadelen zie ik in de stroomverzorging.
        En minder mogelijkheden bij uitval van een versterker.
        Wat is wijzer, en dan niet kijken naar het kleine prijsverschil.
        Maar puur gebruik, en kwaliteit.
        Wat ik wel handig vindt denk ik, zijn de dubbele handgrepen die op de JBL enkel zijn.

Comment

Voor uitval zou ik me niet zoon zorgen maken. Wij hebben al setjes van meer dan 5 jaar oud zonder ooit 1 probleem te hebben gehad. Als het uitvalt op een feestje is het maar 1 kast, valt er bij jou een versterker uit is het al vaak 2 kasten. Ook is de stroom voorziening geen probleem. De volledige set kun je 2 keer aansluiten op 1 230 16 ampere groep.

We gebruiken op het moment een setje dva subs en zijn hier heel erg over te spreken. Onze uitbreidingen en vernieuwingen zullen dan ook allemaal db gaan worden.
          Last edited by ronennieshow; Sunday-22-05-2011, 18:41.

Comment

Ik denk dat de EV RX de beste keuze is. Flink wat power en een prima reputatie in de branche. Ook over RCF lees ik steeds vaker positieve dingen, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

JBL heeft een wat minder goede reputatie. JBL staat vooral bekend om het erg agressieve, schelle geluid. Dat heb ik zelf ook al meermalen mogen ervaren. Gaat erg hard, maar het is dus ook erg fel. Niet mijn smaak.

Ik werk zelf met HK. De geluidskwaliteit van de Actor DX set vind ik prima, maar ik mis vaak wat power. Zeker bij live toepassingen kom je tekort en 500 man kun je al helemaal vergeten. Bovendien is de limiter niet geweldig, ik heb al enkele keren een opgeblazen speaker gehad. Zou ik dus niet adviseren voor jouw situatie.

De PRO serie heb ik ook een keer gehoord (demo in de winkel), daar was ik totaal niet van onder de indruk. Erg schel ook.

Dus mijn advies: EV Rx.

Comment

Ook ik zeg Electro Voice RX... Waarom,

- Reputatie, alom geaccepteerd.
              - Gemakkelijk vervangen bij defect, bij JBL schijnt dit moelijker te zijn nieuwe onderdelen te krijgen.
              - Klank is gewoon in orde.
              - Ziet er netjes uit.

Maar mijn vraag blijft eigenlijk wat voor feesten wil je gaan doen...??? Hoeveel mensen. Wij gebruiken hier namelijk ook een combinatie van Electro Voice SBA760 (sub) en Electro Voice SXA250 (top) hier kan je al heel goed mee uit de voeten. Is wel actief maar heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Ook kan je de set gemakkelijk uitbreiden met een extra Sub per kant dan kan je echt gaan raggen...

RX is namelijk wel heel groot kwa vervoer en de SBA/SXA combi past bijv perfect in een VW T4 bus in de breedte. Dat is ook niet onbelangrijk ;)

Comment

Working...
              X