Announcement

Collapse
No announcement yet.

Acoustische controle ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Acoustische controle ?

Ik heb hier een paar leuke luidsprekertjes in mn hobby schuur staan, en ik vind het leuk klinken. Maar.. . ik krijg alleen in alle vier de hoeken van de kamer/schuur een echt vette bas, ga ik in het midden van de wanden of het midden van de kamer staan dan valt de bas bijna helemaal weg. Ik heb de twee speakers op standaard in de hoek staan. Ben benieuwd of iemand hier weet hoe ik het een en ander kan verbeteren ?

Je kan een aantal bass traps neerplempen. De Auralex VENUS bijvoorbeeld, of de LENRD als je iets voordeligers zoekt.

Comment

ik zou eens beginnen om met 2 speakers te luisteren, klinkt het dan 'goed' dan is het omdraaien van de + en - van die 2 andere speakers een mogelijke oplossing.

Comment

Originally posted by dimi View Post
        ik zou eens beginnen om met 2 speakers te luisteren, klinkt het dan 'goed' dan is het omdraaien van de + en - van die 2 andere speakers een mogelijke oplossing.
        Sorry, beetje verkeerd uitgelegd (of begrepen) ik heb 2 speakers !
        Eentje in de linkerhoek de andere in de rechterhoek (recht tegenover desk).

Speakers geven goed geluid. Het gaat alleen om de bass.

Hier een bovenaanzicht van mijn hobbyhokje !

Comment

misschien ook bij 1 vd 2 de + en - omdraaien, staan ze waarschijnlijk uit fase.

Comment

Sowieso heb je altijd in de hoeken van de ruimte een dikke bass omdat je daar de meeste reflecties hebt van je geluid. Iets met akoestiek. ;)

Als bovenstaande geen oplossing biedt, ben je het beste af met een losse subwoofer. Een normale luidspreker is namelijk niet gemaakt om een 'dikke bass' weer te geven.

Comment

Oke, waarschijnlijk heeft de persoon waar ik de speakers van heb ook een fout gemaakt in de aansluitingen bij de speakers. Als ik de bedrading bij de versterker "normaal" aansluit is het inderdaad net of de speakers elkaar opheffen en ik zo minder bas krijg. Ik had dit al gemerkt en meteen van de speaker die het minste bas gaf de +- omgedraaid. Dit werkte wel omdat het geluid een stuk beter was, maar de bas is in de hoeken toch nog het hardste. De persoon vertelde mij dat het normaal is dat de speakers elkaar een beetje opheffen (vreemd hoor) maar ik wist nog uit de tijd van auto-audio dat waarschijnlijk één speaker dan verkeerd om was aangesloten ! Misschien wil ook ook wel een beetje teveel ?!?!

Comment

Oke, speakers en Versterker(HQ-Power) gaan weg. Ik kan maar niet tevreden worden over het geluid. Het geeft wel power maar ik mis gewoon het klankbeeld van mijn oude 3weg speakertjes. Heeft iemand een advies voor goede speakers/versterker zodat ik wel het gehele klankbeeld en volume krijg ? (voldoende bas) !

Budget ligt tussen 800 en 1000 euro voor een complete set !

Comment

lekker Hi-Fi spul? B&W speakers, flinke eindtrap er achter.

Comment

Of je kunt kijken naar een setje monitoren, bijvoorbeeld een KRK Studiopack.

Comment

Ik denk dat dat setje echt niet genoeg is in mijn hobby schuurtje. Voor op mijn desk zou het misschien wel voldoen, maar ik wil wel dat in mijn hele schuurtje het geluid goed vullend is. Ik heb laatst ook even mijn logitech setje van mijn slaapkamer geprobeerd in het schuurtje en ook dat was op mijn desk genoeg, maar weer niet ruimtevullend genoeg.
                      Het geluid wil ik ook weleens gebruiken als ik hier een klein feestje wil geven !
                      Eventueel koop ik eerst actieve speakers, en daarna misschien een sub of zelfs 2 subs erbij !

Comment

Dat is best een aardig budget voor een stevige PA-set.

Je zou kunnen beginnen met twee dB Technologies Cromo 10 en daarbij eenSub 12 subwoofer. Dan heb je een heel compact setje dat wel lekker klinkt. Plus, je kunt er altijd nog een subje naast zetten.

Wil je het wat groter aanpakken dan kun je de dB Technologies Opera 402D voor nu als topkasten nemen en uitbreiden met Sub 05D subwoofers.

Comment

Kijk, die opera zijn leuke speakers. Helaas als ik het zo even snel uitreken, dan wordt mijn budget wel heel erg klein. Voor de speakerset (1064,-) en voor 2 subs (1198,-) zou ik dan zo'n 2262,- euro kwijt zijn. Dat wordt me een beetje teveel van het goede.

De 10 inch speakers ben ik helemaal op uitgekeken. Heb hier ook 2x 10inchers en dat is gewoon niks. Haha, misschien moet ik iedereen bij een feestje gewoon een goede koptelefoon opgeven !! :D

Ik kijk het even aan, en denk er zoiezo even goed over na.

Comment

Originally posted by Masutrix View Post
                            De 10 inch speakers ben ik helemaal op uitgekeken.
                            Ligt er ook aan welk merk 10"je hebt, ik gebruik namelijk zelf 2x 10" in combi met 2x 215" subs. en die 10" geven toch een goed hoog en een lekker midden

maar wat jij zoekt is gewoon een fulrange systeem, wat ik dan zou doen is kijken voor een active setje, dat je als het lekker weer is buiten kan zetten zonder de sores van een amp,

dan zou ik kijken voor de GVX 15, Mackie th-15,
                            anders zou je moeten kijken voor een leuk sub/top setje, bvd de "soundhouse one" van HK audio

verder zou ik ook je schuur isoleren voor zowel de buitenwereld, maar ook om de akoestiek, te waarborgen want houten muurtjes, zijn niet echt bevorderlijk voor een leuke kwaliteit

Comment

Schuurtje is helemaal goed geisoleerd. Schuurtje is gemetseld. Actieve speakers heeft ook mijn voorkeur, geen gedoe meer met losse versterkers enzo...
                              Ben alleen bang dat ik geen goede acoustische eigenschappen heb in mijn schuurtje, en dat de speakers het geheel niet "vol" laten klinken.
                              Misschien dat ik maar even naar de open-dag moet komen in goes, om mezelf te overtuigen van het geluid van sommige speakers.

Comment

Working...
                              X