Announcement

Collapse
No announcement yet.

Headphone Producen čn mixen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Headphone Producen čn mixen

heey,

Ik zoek een beetje alround headphone, maar volgens mij gaat dat niet echt lukken....
    ... veel dj headphones hebben zo'n hele dikke bass, als hij nou redelijk vlak is ben ik al heel tevrede ;)
    Oja, ben best bereid om er iets voor uit te geven, maar wel een beetje binnen de perke

Gr

DJ headphones zijn eigenlijk gericht op het weergeven van bassen en kicks, omdat je in een lawaaiige discotheek juist die klanken het beste kunt horen als DJ zijnde. Hiernaast geven deze het BPM van de track aan waardoor een DJ zijn platen strak kan mixen. Zie het een beetje als een equalizer waarbij bepaalde kick- en bass-frequenties wat omhoog zijn getild.

Een producer hoofdtelefoon is er voor gemaakt om alle klanken zo neutraal mogelijk weer te geven. Zie het als een compleet vlakke equalizer.

Is het niet mogelijk om iets met monitoren te doen? Of wellicht twee hoofdtelefoons.
    Ik denk namelijk niet dat er een hoofdtelefoon is die voor beide uitersten volledig geschikt is.

Wellicht dat Sean iets meer kan vertellen? Hij is namelijk de laatste tijd nogal bezig met hoofdtelefoons. ;)

Comment

Tja, kijk het liefste wil ik natuurlijk ook monitoren, ik dacht altijd dat ze heel duur waren maar dat valt dus eigenlijk best mee, maar ik wil op dit moment ook liever niet stilzitten..
      .. een dj headphone heb ik zoiezo nodig, dus laten we daar dan eerst mee beginnen :P

Comment

Lijkt me een goed plan. :)
        Mocht het DJ'en genoeg hebben opgebracht, kun je altijd nog een producer hoofdtelefoon aanschaffen. ;)

Comment

Iemand nog sugesties voor een betaalbare goeie headphone? denk aan max 100 euro

Comment

De Sony is een prima oplossing voor 100 euro. Ik vind hem zelf prettig klinken, ook de Technics heb ik zeer goeie ervaring mee. Denon vond ik persoonlijk een beetje wollig klinken.

Comment

Als je echt een goede headphone wil die zowel op alle vlakken zijn mannetje staat dan kan ik je uit ervaring de Sennheiser HD 25 - II hoofdtelefoon aanraden. Dit stukje precisie gereedschap van Sennheiser word wereldwijd door veel professionals gebruikt in muziek en tv studio`s. Tevens gebruik ik hem ook tijdens mijn optredens en ik ben er zeer tevreden mee.

Echter ligt de prijs van deze hoofdtelefoon wel iets hoger dan jou budget, maar hij is het overwegen waard. Kom hem anders een keer uitproberen in onze shop ;)

Sennheiser HD 25 - II hoofdtelefoon

Comment

Ik ben nog steeds heel erg tevreden met mijn pioneer hdj1000 echt een aanrader , voornamelijk omdat ik grotere oren heb waardoor de meeste gesloten koptelefoons eigenlijk niet gesloten zijn.

Daarnaast is er ook een kopie van de hdj1000 de akiyama kan een hoop personen die er erg tevreden mee zijn, al met al is de mijne overleden.

Technics is ook erg goed qau geluid maar vind ik persoonlijk niet lekker zitten.

Comment

Originally posted by Partysounddriveinn View Post
                  Daarnaast is er ook een kopie van de hdj1000 de akiyama kan een hoop personen die er erg tevreden mee zijn
                  JB Systems en American audio leveren deze hoofdtelefoon ook, dezelfde hoofdtelefoon maar dan onder een andere typenaam :)

Comment

Ik heb al heel veel goeie dingen over die Senheiser gehoord, maar ik vind on-ear niet zo fijn zitten ;) en nu mijn fake HDj1000 van US Blaster overleden is zoek ik toch naar iets anders :P

Comment

Working...
                    X