Announcement

Collapse
No announcement yet.

Actieve set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Actieve set

Hallo, ik heb een vraag.

Wij hebben een passieve geluidset.
    Dus ik weet niet veel over een actieve set hoe je alles moet aansluiten.
    Ik wou wat informatie weten over actieve geluidsetten.
    Als ik nou bijvoorbeeld 2x http://www.bax-shop.nl/e-200-tot-e-5...t-details.html zou kopen en 2x http://www.bax-shop.nl/e-200-tot-e-5...t-details.html Moet ik dan ook nog een actieve crossover kopen? of kan dat zonder? en hoe zou ik dit setje moeten aansluiten?

Gr. Jeen;)

Als je deze nog niet hebt gekocht, dan vraag ik je wat je budget is, wat je doeleinden zijn met deze set (aantal man, waar gebruiken, binnen/buiten) en wil je 2 subs en 2 tops of 2 tops en 1 krachtige sub?
    Wat betreft het aansluiten, je Master out van je mengpaneel gaat rechtstreeks naar de sub fullrange in (links in sub 1 en rechts in sub 2 ofcourse) en dan tru of output (is al frequenties gescheden) naar de tops.
    Omdat de versterker ingebouwd in iedere speaker zit, moet je ook een paar stekkerblokken leggen.
    Wat betreft crossover, dit kan zonder, omdat deze al ingebouwd zit in beide subs.

Comment

Nou zie, ik heb deze set nu

En het is nogal groot, en ik wou ook een mooi compact setje misschien later kopen.
      Dus ik wou wat informatie hoe je het moet aansluiten en als je nog een crossover er bij moet kopen. Want ik heb nu passief boxen vandaar deze discussie.

Comment

Hoeveel man zou je met dat actief setje aan kunnen? Heeft iemand een idee?

Comment

met een berekeking van 10watt de man (weet niet of dit precies klopt) zou je iets meer dan 300 man aan moeten kunnen.

Comment

Niet blindstaren op vermogens, het aantal decibels is VÉÉL belangrijker. Met dit setje zul je zo'n 150 tot max 200 man aankunnen met een disco waar het niet heel hard hoeft.
            Last edited by Guest; Wednesday-01-06-2011, 07:22.

Comment

Oke, en als ik nou 4 van die actieve subs koop en 2 van die actieve tops?
              Hoeveel man kan ik dan aan?

Comment

Hoeveel man kan ik met deze set ? Dat is niet precies te zeggen.
                Gaat het om achtergrond muziek, spraak versterking, bandje, of dikke disco party?
                Verder is licht de locatie buiten/binnen en de grote van de lokatie ook nog van belang.
                toch een schatting: 4 subs en 2 toppen? max 200 tot 250 pers.
                Maaruh waarom wil je per se deze set? wellicht kan je met een iets duurdere speaker een beter resultaat behalen (of hetzelfde resultaat met 2 subs)

Comment

Op het moment dat je voor compact gaat, is misschien een deftige 15/18 combinatie interessanter. Dan kom je wel lekker diep in het laag terecht voor housefeesten e.d. en je 15 inch toppen kun je dan ook nog fullrange inzetten.

Ga je het meer op bruiloftjes e.d. richten, dan is een 12/18 of misschien 10/15 combinatie interessanter. Maar dan zou je meer in de richting van dB Technologies of misschien RCF moeten gaan kijken. ;)

Behringer maakt hele leuke producten voor het geld, zeker luidsprekers, maar het zou zonde zijn als je straks weer stapels met hout mee moet nemen als je een stuk uitbreidt, terwijl het ook kan met een vrij compact systeem.

Comment

Maarja, mijn budget is ongeveer onder de 1500 euro.

Hebben jullie ook een idee wat de geschiktste set is?

Ik zou de set voor binnen en buiten willen gebruiken, Het moet wel actief zijn.
                    Welke boxen zouden jullie dan kiezen voor een bedrag onder de 1500 euro?

Mvg. Jeen

Comment

Zouden jullie een speaker set kunnen samenstellen wat jullie de beste set vinden onder de 2000 euro, Ik wil het graag actief hebben.

Comment

Kan niemand mij helpen?

Comment

Nou ik denk dat de meeste leden het dit weekend druk hebben met evenementen of lekker genieten van het weer...

Zelf ben ik een echte Mackie-fan, maar die zitten niet in het basis assortiment van Bax-shop (vast wel te bestellen)

Met de merken die Bax-shop wel uit voorraad levert heb ik te weinig ervaring om je er een degelijk advies te kunnen geven.

Comment

Die basis set, moet dat top en sub zijn of is alleen toppen ook goed.

Kijk eens wat je van DB binnen je budget kan krijgen.

Comment

Ik zeg: ga eens wat setjes beluisteren bij bax, dan weet je zeker dat je thuiskomt met een set waar je echt tevreden over bent.

Comment

Working...
                              X