Announcement

Collapse
No announcement yet.

ProDJuser biedt laptop-mogelijkheden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ProDJuser biedt laptop-mogelijkheden

Veel drive-in shows en DJ's willen graag met een laptop werken. Echter, deze staat meestal los ergens op een tafel of op het meubel. Werkt dus niet zo praktisch. ProDJuser biedt nu de mogelijkheid om praktisch te werken, zeker in combinatie met een 19" controller. De DM-19 is een feit en biedt ruimte voor een laptop en enkele 19" units, voldoende voor een controller + compacte mixer of een losse mixer.
    Zet hiernaast twee tabletops in flightcase en je hebt een strakke set die eenvoudig getransporteerd kan worden.

Wat vinden jullie, is dit iets dat je wellicht ooit zult gebruiken als drive-in, of kies je er toch voor om de laptop los te blijven vervoeren? Of wellicht gebruik je hem inmiddels al en wil je niet meer zonder?

Voor mijn eigen situatie zie ik nog niet veel mogelijkheden om te werken met een geflightcasede laptop, aangezien ik al mijn 19" apparatuur in combicases heb zitten. Ik zou dan loze 19" ruimte overhebben die ik eigenlijk beter kan gebruiken. :D Meestal staat de laptop op een flightcasedeksel voor een egaal aanzicht (lijkt alsof er 3 flightcases op het meubel staan) en de laser van mijn muis vindt het fijner om op het flightcasedeksel te werken dan op de traanplaat. ;)

Dit lijkt me ideaal.. Laptop bovenin eronder een mengpaneel en 2 nette cases met een cdj aan elke kant ernaast lijkt me super!

Comment

Ik heb hem ook al zien staan. Het eerste wat er bij mij opkwam was een laptop met freestyler/light jockey en een faderunit. Hoe gaat het met de laptop tijdens vervoer? Zit hij een beetje stevig?

Comment

Heb het deksel nog niet van binnen gezien, maar mocht het niet aanwezig zijn, kun je wat schuim in het deksel plakken zodat je laptop wat aangedrukt en vastgehouden wordt tijdens transport.

Comment

Heel erg compact, maar of het stevig is betwijfel ik.
          Zelf werk ik met ingebouwde pc's, minder kans dat er vocht (denk aan bier/frisdrank) dat over je pc kan donderen of toetsenbord!

Zoals deze laptop staat lijkt mij een uitdaging om deze met carnaval bijvoorbeeld ergens te gebruiken ;)

Nee, niet echt mijn ding, maar aan foto's kun je niet echt goed zien wat de werkelijkheid doet. Staat hij show in Goes??

Comment

Het nadeel van ingebouwde PC's is dat deze meer ruimte innemen. Carnaval is natuurlijk ook een gevalletje apart, omdat daar een hevig hossende menigte op elkaar gepropt staat en het bier regent en van het plafond af drupt, bij wijze van spreken. ;)
            Voor een doorsnee drive-in showtje lijkt het mij geen slechte oplossing.

Of hij opgesteld staat in de showroom weet ik niet.

Comment

Het inbouwen van pc's neemt wel meer ruimte in dan deze oplossing uiteraard, maar als je een slant114 met pc, mengtafel, controller kan volzetten is dit toch nog compact.

Carnaval is inderdaad een apart feest, maar er zijn nog genoeg feesten waar er een hossende menigte staat of vrouwen met wijn die bezopen nummers aan komen vragen en dat er wat over je mixer gaat (of laptop in dit geval).
              Of je moet het in een meubel kwijt kunnen dat toch enige bescherming bied, dan zijn er wel mogelijkheden om de carnaval door te komen :P

Nee, ik heb liever apparatuur dat voor ieder feest stevig zonder risico's kan spelen.

Comment

Op carnaval na, loop je bij 'normale' ;) feesten niet veel risico om een kledder vocht op je laptop/mixer te krijgen. Het is maar een kwestie van hoe je het aanpakt. Als je de wijn- of breezervasthoudende aangeschoten persoon er even op wijst dat je laptop niet nat mag worden, wordt dat drankje heus wel weggehaald.

Ook al meegemaakt dat iemand zijn drankje gewoon op het meubel parkeerde.
                Toen heb ik het drankje afgepakt en achter me neergezet. Meneer kwam vragen waar zijn drankje opeens was, en toen heb ik hem gewezen op een mogelijk vochtig meubel ;)

Hiernaast is mijn meubel nogal aantrekkelijk om 'langs de voorkant' verzoekjes aan te vragen, door het laptopscherm en de lichtkrant. Hiernaast is het meubel nogal 'diep' zodat er nogal wat ruimte tussen ons en de gast is. Vaak komen gasten langs de zijkant van het meubel om een verzoekje aan te vragen o.i.d.

Comment

Working...
                X