Announcement

Collapse
No announcement yet.

gvx 12

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• gvx 12

Hoi allemaal
    Ik heb zelf 2 top kasten van gemini gvx-12
    Ik heb 1 probleem van 1 box is de woofer opgeblazen althans hij doet het wel maar bij laag volume is de bas eruit. Ik denk dat hij kapot is als ik er op tik zachtjes hoor ik hem tikken. Ik wil hiervoor een nieuwe bestellen welke woofer zou ik hiervoor kunnen gebruiken? Ik kan nergens vinden wat voor een speaker er orgineel in zit er zit ook geen stikker of label op.

Dit zijn de specs van de topjes:
    - RMS vermogen: 300 watt
    - piek vermogen: 1200 watt
    - 12 inch woofer
    - 1.5 inch tweeter
    - schuine zijde voor vloermonitor gebruik
    - water afstotende zwarte lak
    - speakon in en uitgang
    - 35mm base stand
    - 8 milimeter rigging points
    - frequentiebereik: 60 tot 20.000 Hz
    - maximale SPL: 132 dB
    - gewicht: 16.5 kilo
    - afmetingen 350 x 615 x 360 milimeter
    Last edited by dennis1; Wednesday-01-06-2011, 17:18.

Bel/mail even met de helpdesk, dan valt er wellicht wat te regelen qua spareparts ;)

Comment

Inmiddels is het probleem opgelost.
      De + maakte slecht contact met de woofer ik heb hem er opnieuw aan gesoldeerd.
      En nu werkt de woofer weer naar behoren. Er zit weer een vol geluid in.

Ik denk omdat het komt van het schudden van een kar waar ze een keer mee vervoerd zijn.

Tevens is er als er echt een woofer kapot is gewoon een nieuwe te bestellen via de bax helpdesk. In ieder geval bedankt voor de service en de moeite!

De kast van binnen :

Er zit een flinke driver in voor het hoog van het merk RCF staat er duidelijk op.
      De woofer: merk is onbekend.
      het filter is een behoorlijke printplaat helemaal vol met spoeltjes en condensatoren,
      de bedrading is ook dik in orde behoorlijk dik voor een topkast. Ik heb wel eens een electro voice px1122m open gehad maar hier ziet het er toch minder pro uit dan bij deze kast.
      Alles oogt netjes afgewerkt.
      Last edited by dennis1; Wednesday-08-06-2011, 12:48. Reason: meer info

Comment

Ik snap het (laatste) verhaal niet helemaal maar wil je nu beweren dat een gemini gvx beter in elkaar zit dan een EV phoenix ?
        Last edited by SLGV; Wednesday-08-06-2011, 18:29.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
          Ik snap het (laatste) verhaal niet helemaal maar wil je nu beweren dat een gemini gvx beter in elkaar zit dan een EV phoenix ?
          op gebied van het filter wat gebruikt is en het soort condensatoren en de dikte en het soort bedrading wel ja!

Comment

Working...
          X