Announcement

Collapse
No announcement yet.

PA set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dat kunnen die speakers wel makkerlijk aan! :P Ik had er zelf altijd gewoon 2x 120 watt op lopen :)

Comment

het is wel HIFI he?

Comment

Als ik binnenkort eens de RX18B koop, moet ik dan een 2e versterker kopen? hoe kan ik het dan het best doen?!

Comment

RX18B gaat waarschijnlijk niet zo lekker werken onder de MC8, een MC subje wil nog wel maar die tops houden de subs ook niet bij, en 18 inch past niet echt mooi onder een 8 inch woofer :)

Comment

of te wel, nu een RX18B nemen, en later die mc meuk weg smijten (leuk voor eventueel openhaard etc.) en vervangen door RX12 of RX15 toppen. Dan heb je gewoon een net setje wat bij elkaar past. Tot die tijd gewoon de RX niet helemaal volle gas open zetten maar even een goede verhouding zoeken.

Versterker moet je er wel bijnemen ja, even opzoeken wat leuk bij een RX18B past, natuurlijk moet hier wel nog een crossover of processor bij.

Comment

Nou zoals eerder gezegd, die MC komen in de garage:P ik heb zelf de RX12 al, ik wou dus die sub erbij kopen, maar omdat deze sub al een mid out heeft hoef ik toch geen crossover en een versterker aan te schaffen of wel?

Comment

Wat voor versterker heb je op de RX12's ?

In princiepe kan je vanuit je sub doorlussen naar de toppen.
                Echter heb je maar een sub, dus dat zou betekenen dat je de mid-high out van de sub (L) doorlust naar de top (L). en de andere top (R) full range aanstuurt. Dat is natuurlijk niet zo mooi, dus je kunt beter de gewone doorlos nemen voor de linker top en de rechter top en beide fullrange zetten.
                Mocht je dan een tweede sub nemen is het inderdaad handiger om bei beide door te lussen via de mid-high out. Dat klink op zich wel aardig, maar mocht je later genoeg budget hebben is het natuurlijk beter om de set tweeweg aan te sturen met een extra amp en crossover omdat je dan zelf de juiste verhoudingen kunt bepalen.

Comment

Zal het niet kunnen een splitter van 2x naar 1x, voor naar de sub, en dan een splitter weer van 1x naar 2x (gewoon de zelfde) voor naar de tops via mid high out?

Comment

Je wilt een versterk signaal samenvoegen, zodat het door de filter gaat om het daarna weer te splitsen naar de tops? NEE DAT KAN NIET. ga het ook niet proberen want je sloopt de hele boel. ( in princiepe brug je dan je amp zonder hem in brug te zetten )

Comment

Al zou je de versterker in bridge zetten dan nog heb je een probleem. Dan zit je namelijk met een weerstand die ver onder de 4 zal zitten. De meeste gebrugde amps vinden 8 prima maar 4 is al een probleem voor veel versterkers. Dus nope dat gaat hem niet worden.

Zoals al gezegt het best is om een 2de amp te nemen en een crosover. Zo haal je het miximale uit je set.

Comment

Ik draai met een skytec spl 1000
                        dus 2 amps en een crossover?! dat word een duur geintje.

Comment

Met een JB Systems C3 1800 ben je in principe in één keer klaar en heb je meer dan genoeg vermogen. Plus, daar kun je één sub op 8 Ohm op zetten, of twee subs parallel waardoor je op 4 Ohm mono uitkomt, resulterend in 900W vermogen voor de twee subs samen.

Comment

Ze hebben nu ook een actieve versie van de RX 18, jullie zullen die binnenkort ook wel krijgen

Comment

ook heb ik de reloop access 3 deze wil ik graag inbouwen in een soort workstation. maar meestal is dat allemaal 19 inch. is er niet een adapter die ook voor deze mixer te gebruiken is zodat hij in een 19 inch workstation kan?!

Comment

Nee, daar is geen standaard beugel voor verkrijgbaar. Heb je een buurman of kennis die goed is met aluminium of metaal? Laat hem dan een beugel op maat maken. ;)

Comment

Working...
                                X