Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laptop stoort over speakers :(

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laptop stoort over speakers :(

Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen? Thuis draai ik met een laptop, virtual dj en een pioneer 350 set. Alles staat aangesloten op een huisversterker en werkt ook prima.
    Echter nu ging ik gisteren alles aansluiten op een andere set (1400 watt rms) een aparte set met 2 versterkers, tops en subs...nu krijg ik continue een soort brom door de speakers..Ik dacht eerst het zijn de versterkers maar op het moment dat ik mn usb los trok en gewoon ging draaien vanaf de tafels met cd dan was het geluid weg...usb weer in de laptop ( laptop zit met usb op mengpaneel 350 aangesloten) en de brom was weer terug...

Nu zat ik al ff te googlen maar kom diverse "opties" tegen.

Of het is de voeding van mn laptop > oplossing aansluiten op niet geaard stopcontact of totaal andere groep

Of een externe geluidskaart kopen > als dit juist is wat koop ik dan?

Of zijn er nog andere opties?

Please help me out aangezien ik zaterdag een setje moet draaien op een bday met actieve speakers en wil niet dat de brom aanwezig is

thnx!!!

aller eerst zou ik proberen om optie 1 te proberen aansluiten op een ongeaard stopcontact want als dat werkt zou ik dat gebruiken( doe het zelf namelijk ook klein verloop kabeltje gemaakt)

Comment

Zit m in de aardlus,
      je kunt de stekker afplakken, andere stekker er op zetten, of inderdaad een ongeaard stopcontact. als je je laptop van de stroom afhaalt stopt het?

Comment

Hoi,

Nog niet geprobeerd en gaat ook niet aangezien ik thuis dus geen actieve set of iets dergelijks heb staan...T gaat nu gewoon over de huis en tuin speakers...

Maar ongeaard dus...ik heb nog wel een oud ongeaard blokje liggen, maar als ik deze inplug in een geaard stopcontact wordt dan niet alles weer "opgeheven"?

groet

Comment

Ook zou je een actieve DI kunnen proberen.

Wanneer je on geaarde blokje in het geaarde stopcontact stopt kun je ook kijken of dit het oplost.

Comment

En wat is een DI?

Comment

klik hier voor actieve DI

Comment

Originally posted by Closie View Post
                En wat is een DI?
                http://www.bax-shop.nl/di-box/dap-au...t-details.html

Het leven is toch zo moeilijk...even zoeken en je hebt het gevonden. Altijd makkelijk als je het zo aangeleverd krijgt..;) en anders zo'n ding met knopjes en cijfertjes druk je het volgende nummer in: 0 113 212703 en wellicht weet je het dan, mocht de afbeelding nog niks zeggen...:D

1) Inderdaad aarde bekijken
                2) Met DI kan je de brom ook deels of geheel weghalen door de switch -20 | -40

succes met brommen...:p

Comment

Google eens op "ground loop isolator". Werkt hetzelfde als een DI, maar dan een stuk goedkoper en compacter. Ik zie 'm hier zo snel niet in de shop staan.

Een actieve DI werkt overigens beter, maar daar moeten weer batterijen in enzo.

Comment

Behringer DI 400P.

Comment

Working...
                    X