Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraag over monitor speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over monitor speakers

beste forum leden ik ben hier nieuw en ik wil een set monitors aanschaffen budget 250-300 euro.

Mijn vraag is of er uit 2 van die speakers diepe bassen uitkomen aangezien ik meer house,hardstyle,hardcore en dubstep luister. Ik heb nu een 2.1 setje van logitech staan de z623 met 2 satelliet speakers met 2 inch drivers en een subwoofer van 7 inch totaal (200w rms) de bass komt er heel goed uit ik vraag me af of zon 2.0 ook zulke bassen kan produceren, als iemand dat weet bij voorbaat dank.

m.v.g. D2B,

Een normale monitor is niet gemaakt voor het creëren van diepe bassen, die is gemaakt om een zo eerlijk mogelijk geluidsbeeld te geven van wat je aan het afspelen bent.

Dit kun je echter wel naar smaak aanpassen, maar wil je er echt dik laag uit dan moet je er een subwoofer bij nemen.

KRK is een merk dat veel gebruikt wordt bij het produceren van house en soortgelijke stromingen, met name de RP-reeks.

Je zou kunnen kijken of je met een setje goede monitoren kunt starten, die je later uitbreidt met een subwoofer.
    Zit dat er niet in, dan kom je uit op een monitor met een 8 inch woofer om toch wat laag te hebben.

Comment

@rick bedankt voor de informatie ik zat al te twijfelen vandaar de vraag weet je misschien een goed setje monitors met subwoofer niet al te hoog met de krk kom je volgens mij boven de 500?

Comment

Gaat het vooral om volume en wil je het setje ook nog eens meenemen naar feestjes, dan zou je nog kunnen kijken voor een DAP Audio Club Mate 12.

Doe je het meer om de geluidskwaliteit, dan is een setje monitoren beter. Hetgeen dat het dichtst in de buurt van je budget komt, met een subwoofer er onder:
        M-Audio DJ-monitor set 2x BX5a 1x SBX10s.

Comment

@rick bedankt:) ik ga even kijken of ik mijn budget kan verhogen om dan de m-audio set te halen anders de DAP club mate 12.

Comment

Working...
          X